Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
buick-riviera-l-01.jpg

Buick Riviera

Buick Riviera Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Buick Riviera, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:€ 8 700,-*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Buick Riviera: Niebotycznie długa pokrywa silnika oraz pełen mocy ośmiocylindrowy silnik, a także ogromna przestrzeń do przewożenia ładunku wraz z długą klapą bagażnika i wkomponowane w to wszystko doskonale wyposażone wnętrze, dzięki któremu można było poczuć się, jak w środku luksusowej limuzyny. Łącząc cechy amerykańskiego krążownika szos, atmosfery charakteryzującej brytyjską klasę wyższą oraz europejskie podejście do sportowych samochodów, amerykański koncern General Motors (GM) na początku lat 60. zaprezentował zupełnie nową serię w klasie sportowych pojazdów typu coupé. Dwudrzwiowy Buick Riviera zjeżdżał z taśm produkcyjnych w USA w latach 1963-1998 i był dostępny jako auto z importu na rynkach europejskich dzięki sieci sprzedaży GM. Na Starym Kontynencie model Riviera był postrzegany jako sportowe coupé z luksusowym zacięciem, jednak wciąż pozostawał dość egzotycznym pojazdem na europejskich drogach.

Wyjątkowa stylistyka czyniła Rivierę interesującym klasykiem

Na europejskich rynkach Buick Riviera z roczników wyprodukowanych do 1979 roku szybko zyskał opinię amerykańskiego klasyka. Zainteresowanie wśród fanów oldtimerów brało się także z tego, że poszczególne generacje coupé w swoich wcześniejszych i krótkich fazach konstrukcji zachowywały wyraźną niezależność w designie i dlatego mogły być uznawane za typowych przedstawicieli swojej epoki. Specyfika późniejszych roczników: od lat 80. Buick Riviera współdzielił rozwiązania techniczne z pojazdami luksusowej marki Cadillac wchodzącej w skład koncernu GM. Ponadto w kształcie wcześniej niezależnie zaprojektowanych modeli coupé było widoczne także nasilające się nawiązanie przez koncern GM do klasy wyższej.

Koncern GM kreował każdą kolejną generację samochodu Buick Riviera według nowych koncepcji

Dzięki zastosowaniu wąskiej atrapy chłodnicy i czterech okrągłych reflektorów produkowana w latach 1963-1965 pierwsza generacja Buick Riviery przejęła sporą ilość elementów sportowego auta. Także pozbawione obramowania szyby boczne były ukłonem w stronę małych samochodów w stylu coupé, do których od chwili wprowadzenia drugiej generacji nie można już było zaliczyć Buick Riviery. W połowie lat 60. długość przekraczająca 5,75 m oraz szerokość nadwozia wynosząca ponad 2 m potwierdziły przynależność coupé do klasy wyższej. Podczas gdy koncern GM w tamtym czasie skupił się na stworzeniu nadwozia reprezentującego połączenie limuzyny i coupé, to lata 1970-1973 skierowały uwagę producenta na eksperymentowanie związane ze stylistyką: Buick Riviera Sportcoupé w tamtym okresie cechował się tzw. stylistyką boat-tail, która przejawiała się w zaokrąglonym sklepieniu i asymetrycznie przyciętym tylnym oknie, co równocześnie było dowodem na to, że koncern GM w każdej kolejnej generacji stawiał na innowacje i zmiany.

Pudełkowy dach i „rybie kształty” w ostatniej wyprodukowanej do tej pory generacji Riviery

Zasadę wprowadzania nowości w każdej generacji wcielano w życie także w latach 70. i 80. Buick Riviera w tamtym czasie przyjął bardziej kompaktową formę i odpowiadał pod względem stylistycznym konstrukcji charakterystycznej dla limuzyn głównego nurtu. Do szczególnych cech tego samochodu z generacji produkowanej do 1993 roku zalicza się wyjątkowo wysoki dach ze stromym zakończeniem. W ostatniej fazie produkcji w latach 1994-1998 producent po raz ostatni wprowadził nowość w postaci nadania nadwoziu opływowej formy, która kształtem przypominała flądrę.

Silniki Buick Riviery

Przez wiele lat mocny silnik w układzie V8 stanowił typową jednostkę napędową stosowaną w sportowych modelach coupé pochodzących z serii Buick Riviera. Pod koniec lat 70. producent zaoferował także mniejszy silnik V6, zaś w ostatnich latach produkcji Riviera zjeżdżała z taśm montażowych z motorem o pojemności 3,8 l i z sześcioma cylindrami.