Znajdź używane Citroen C-Crosser motocykle na AutoScout24

Citroen C-Crosser

Kompaktowy SUV Citroën C-Crosser zjeżdża z taśmy produkcyjnej w roku 2007

W roku 1994 duża limuzyna Evasion, będąca poprzednikiem Citroëna C8 została zaprezentowana przez producenta należącego do francuskiego koncernu PSA Peugeot Citroën. Za jej sprawą Citroën pokazał, że posiada doświadczenie w budowie aut wspólnie z partnerami zagranicznymi. Przy konstruowaniu tak zwanego Euro-Vana współpracowano z włoskim Fiatem. Budowa wspólnej płyty podłogowej miała z jednej strony obniżyć koszty, z drugiej jak najszybciej zaprezentować auto. W latach 90. na rynku panował bowiem boom na rodzinne duże limuzyny. Wkrótce potem coraz większym zainteresowaniem zaczęły się cieszyć samochody z segmentu SUV-ów, czego wówczas Francuzi jakby nie dostrzegli. Zmiana w ocenie tego rynku pojawiła się wraz z modą na bardziej kompaktowe SUV-y. Lżejsze i bardziej ekonomiczne zaczęły powoli przejmować rolę rodzinnych vanów. Citroën i macierzysty koncern Peugeot szukały więc partnera z odpowiednim know-how. Wybór padł na japońskiego producenta Mitsubishi, który znacznie przyczynił się do powstania w roku 2007 Citroëna C-Crosser.

Citroën C-Crosser z miejscem dla siedmiu osób

Technicznie Citroën C-Crosser czerpał z drugiej generacji Mitsubishi Outlandera, który, z przeznaczeniem na rynek europejski, produkowany był podobnie jak C-Crosser w Holandii. Samochody różniły się nie tyle klasycznym tyłem kompaktowych SUV-ów, a bardziej stylistyką przodu. Citroën C-Crosser posiadał mianowicie przód charakterystyczny dla marki. Auto o długości 4,65 m i szerokości 1,80 m posiadało trzy rzędy siedzeń z miejscem dla siedmiu osób. Jako wersja dla pięciu osób ze schowaną kanapą Citroën C-Crosser oferował 440 l pojemności bagażnika, którą dzięki możliwości złożenia siedzeń można zwiększyć do 1140 l.

Gama jednostek napędowych Citroëna C-Crossera

Citroën C-Crosser w standardzie otrzymywał włączany napęd na wszystkie koła. W trybie normalnym auto posiadało napęd tylko na przednią oś. Na większości rynków europejskich Citroën C-Crosser dostępny był z silnikiem wysokoprężnym zbudowanym przez Peugeot-Citroën o pojemności 2,2 l, który spełniał normę Euro4, generował moc 156 KM (115 kW) i pracował z manualną skrzynią sześciobiegową. Zużycie paliwa w trybie mieszanym kształtowało się na poziomie 7,2 l (191 g/km CO2).