Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dacia-dokker-l-01.jpg

Dacia Dokker

Dacia Dokker Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dacia Dokker, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Francuscy producenci samochodów przodowali w rozwijaniu furgonów, vanów kompaktowych i kombivanów. Do tej tradycji nawiązał koncern Renault, gdy jego rumuńska spółka-córka Dacia w 2006 roku zaprezentowała wywodzącą się z serii limuzyn Dacia Logan MCV Dacię Logan w wersji kombi. Model z podwójnymi skrzydłowymi drzwiami z tyłu oferowany w różnych wariantach jako auto osobowe i samochód dostawczy otworzył Rumunom drogę do budowania swojej pozycji w klasach pojazdów wykorzystywanych przez osoby prywatne i firmy. Tak właśnie stało się w 2012 roku wraz z zaprezentowaniem kompaktowego vana Dacia Lodgy, na bazie którego jednocześnie skonstruowany został kombivan. Ten natomiast został w 2012 roku wprowadzony do sprzedaży pod nazwą Dacia Dokker.

Dacia Dokker do użytku prywatnego i profesjonalnego

W wersji osobowej producent oferował Dacię Dokker o długości niemal 4,36 m i ponad 1,75 m szerokości, która dostępna była z dwoma wariantami nadwozi do wyboru. W zależności od pakietu wyposażenia do tylnych siedzeń modelu kombi można było dostać się przez jedną lub dwie pary przesuwnych drzwi. Bagażnik pięciodrzwiowej Dacii Dokker dysponował pojemnością 800 l. W niewielkiej dostawczej wersji z dwoma siedzeniami, przeznaczonej do użytku profesjonalnego, bagażnik Dacii Dokker pozwalał na przewożenie ładunków o długości ponad 1,57 m, a jego pojemność wynosiła nawet do 3000 litrów. Podczas gdy Dacia Dokker jako samochód osobowy w wersji kombivan wyposażona była w typową klapę z tyłu, rumuński producent chcąc zapewnić większy komfort załadunku klientom firmowym zdecydował się na montaż asymetrycznie otwieranych dwudzielnych drzwi z tyłu. Tym samym zapewniono metrową szerokość podczas ładowania samochodu dostawczego. Dodatkowo należało zatroszczyć się o podniesienie wysokości ładowania o 57 cm, co pozwoliło na łatwiejsze załadowanie i rozładowanie ładunku podczas korzystania z pojazdu na potrzeby firmy.

Silniki benzynowe Dacii Dokker o mocy do 115 KM

Kilka miesięcy po wejściu na rynek w 2012 roku Dacia Dokker była dostępna z pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o dwóch mocach, a także z dwoma jednostkami Diesla. Zarówno benzynowce, jak i napędy Diesla proponowane były z manualną pięciobiegową skrzynią biegów. W modelu początkowym pracował silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, który w wersji kombivan dysponował mocą do 83 KM (61 kW). Ten produkowany w marokańskiej fabryce Renault kombivan osiągał prędkość maksymalną przekraczającą 160 km/h. Ponadto producent od 2013 roku oferował model Dokker również z nowoczesnym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. Jednostka o pojemności skokowej 1,2 l mogła rozwinąć moc do 115 KM (85 kW).

Dacii Dokker pracowały silniki Diesla od Renault

W wersji z jednostką wysokoprężną w programie była Dacia Dokker z napędem na przód, która w najmniejszej wersji wyposażona była w silnik pochodzący z Renault, chwalący się mocą 75 KM (55 kW). Mocniejszy Diesel dysponował pojemnością skokową przekraczającą 1,5 l, który zapewniał Dacii Dokker moc do 90 KM (66 kW). Taki wynik był wystarczający, by pozwolić na rozwinięcie prędkości maksymalnej nieco ponad 160 km/h. Konstruktorzy szczycili się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l na 100 km, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla w wysokości ponad 118 g/km. Warto dodać, że wszystkie silniki modelu Dacia Dokker na etapie wprowadzania na rynek tego rumuńskiego kombivana spełniały normę emisji spalin Euro 5.