Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dacia-duster-l-01.jpg

Dacia Duster

Dacia Duster Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dacia Duster, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Francuski koncern Renault po przejęciu rumuńskiego producenta samochodowego Dacia rozpoczął w 1999 roku produkować limuzyny, furgony, auta kombi i pojazdy typu pick-up w niższym segmencie cenowym. Dacia zrezygnowała przy modelach takich jak Logan lub Sandero z niektórych znanych systemów bezpieczeństwa, co przyniosło falę krytyki. Jednak idea low cost przyjęła się nie tylko na rynkach wschodnioeuropejskich, na których Dacia była znana. Dużo bardziej podskoczyły wyniki sprzedażowe rumuńskiej marki w Europie Zachodniej i w innych częściach świata. Ogromną zaletą dla Rumunów przy wkraczaniu na światowy rynek, w szczególności w kategorii technologii silników, była możliwość oparcia się na doświadczeniu francuskiego koncernu-matki. Poza tym Dacia przy rozwijaniu swojego programu modelowego miała na uwadze to, aby konsekwentnie koncentrować się na segmentach o najwyższych wskaźnikach sprzedażowych. Dlatego producenci liczyli na sukces również w klasie kompaktowych pojazdów Sport Utility Vehicles (SUV). W 2010 roku Francuzi i Rumuni przygotowali do produkcji seryjnej swój pierwszy model crossover na kształt SUV-a, po czym sprzedaż samochodu ochrzczonego Dacia Duster rozpoczęła się w Europie.

Design pojazdu Dacia Duster posiada typowe cechy charakterystyczne dla swojej klasy

Dacia Duster bazowała, tak jak inne modele rumuńskiego producenta, na płycie podłogowej używanej zarówno przez Renault, jak również przez jego japońskiego partnera, markę Nissan. Rozstaw osi został jednak dla modelu Dacia Duster przedłużony do 2,67 metra. Nadwozie tego prawie 1,3-tonowego kompaktowego SUV-a miało 4,31 metra długości i 1,82 metra szerokości, było wysokie na prawie 1,69 metra, więc swoimi gabarytami przypominało tradycyjny model crossover. Design pojazdu Dacia Duster pochodził z pracowni projektowej Renault, która miała za zadanie przekształcić dosyć surowy jak dotąd wizerunek marki Dacia na trochę bardziej sportowy. Typowa forma crossover została wtedy zastosowana dla modelu Dacia Duster.

Dacia Duster produkowana jest z napędem z przodu i na cztery koła

Dacia Duster oferowana jest z dwoma opcjami napędu. Z silnikiem benzynowym Dacia Duster mogła być zamówiona zarówno z napędem z przodu, jak i z napędem na cztery koła. Przy Dieslu napęd na cztery koła przewidziany był tylko dla najlepiej wyposażonych pojazdów Dacia Duster. Technika pochodziła od partnera Nissan i umożliwiała kierowcy, w zależności od użytego trybu, rozłożyć napęd na wszystkie cztery koła lub tylko na koła przednie. W najlepszej wersji Dacia Duster swoją premierę miał system elektronicznej kontroli stabilności, którego nie było w ofercie rumuńskiego producenta aż do wprowadzenia na rynek samochodu Dacia Duster w 2010 roku.

Przegląd silników w samochodzie Dacia Duster

Dacia Duster oferowała agregat benzynowy o pojemności skokowej 1,6 litra, a także 1,5-litrowy mechanizm napędowy Diesel o trzech poziomach wydajności. Przy silniku benzynowym Dacia Duster osiągała moc do 77 kW (105 KM), co wystarczało, aby osiągnąć przyspieszenie do 164 km/h. Producent określał zużycie paliwa przy modelu bazowym średnio na poziomie 7,5 litra (177 g/km CO2). Najmniejszy silnik Diesel o normie emisji spalin Euro 4 miał w Dacia Duster moc 63 kW (86 KM) i zużywał średnio 5,7 litrów Diesla (CO2 na poziomie 135 g/km). Solidniejszy agregat o normie emisji spalin Euro 5 osiągał moc 79 kW (107 KM), a w wersji z napędem na cztery koła 81 kW (110 KM).