Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dodge-caliber-l-01.jpg

Dodge Caliber

Dodge Caliber Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dodge Caliber, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ze swoim dużym pick-upem serii RAM i sportowym Challengerem o pełnym mocy silniku, ale też kabrioletem i modelem typu coupé Dodge Viper marka Dodge’a była w USA synonimem tradycyjnych sportowych samochodów z koncernu Chryslera. Jednak w Europie, pojazdy te były praktycznie nieznane. Najpierw w 1988 miała miejsce fuzja z niemieckim producentem, koncernem Daimler, a prawie dziesięć lat później, kiedy umowa uległa anulowaniu, Chrysler zaczął ponownie samodzielnie działać na rynku. Amerykanie zdecydowali więc, że ich marka Dodge zostanie zaprezentowana w Europie i tam właśnie będzie odbywał się kompletny program produkcyjny. Ponieważ z wyjątkowym modelem, jaki stanowił Dodge Viper, można było przewidzieć, że koszty produkcji będą wysokie, wiadomo było, że Dodge powinien wystartować na nowym rynku z pojazdem z segmentu C, czyli segmentu samochodów osobowych niższej klasy średniej. Do tego najlepiej nadawała się limuzyna będąca następcą modelu Dodge Neon. Z autem o nazwie Dodge Caliber, które miało premierę w 2006 roku, koncern Chrysler dumnie wkroczył na europejski rynek.

Dodge Caliber: wysoki przód i eleganckie linie boczne

Z rozstawem osi wynoszącym 2,63 m, szerokością 1,0 m oraz wysokością 1,53 m, Dodge Caliber uplasował się pod względem wymiarów w gamie samochodów średniej wielkości. Typowy dla Dodge’a wysoki grill, szerokie zahaczające o rogi reflektory oraz masywny zderzak z dużymi wlotami powietrza były wyrazem przynależności do marki. Dzięki miękko opadającej linii dachu karoseria została rozciągnięta do długości 4,4 m. W ten sposób pięciodrzwiowy wóz otrzymał elegancki, prawie taki jak w pojeździe typu coupé wdzięk. Bagażnik w modelu Dodge Caliber oferował 352 litrów pojemności. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrastała ona do ponad 1000 litrów.

Standardowe silniki w modelu Dodge Caliber

Podstawowy benzynowy model Dodge Caliber miał silniki o pojemności skokowej wynoszącej 1,8 l, który pozwalał osiągać moc 150 KM (110 kW) i współpracował z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa w przypadku tego modelu wynosiło 7,4 l, a emisja CO2 plasowała się na poziomie 177 gramów na kilometr. Jeśli chodzi o silniki stosowane w średnich modelach Dodge Caliber, były to benzynowe jednostki napędowe o pojemności skokowej wynoszącej 2,0 l oraz mocy 156 KM (115 kW). W tej kombinacji średnia konsumpcja paliwa oscylowała wokół 8 litrów na setkę, a emisja CO2 na każdy kilometr wynosiła 190 gramów. W gamie silników wysokoprężnych Dodge Caliber był wyposażany w jednostkę CRD, która generowała moc na poziomie 140 KM (103 kW). Ten silnik z zapłonem samoczynnym zużywał 1,6 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiadało emisji CO2 na poziomie 163 gramów na każdy przejechany kilometr. Zarówno Diesle, jak i benzynowy silnik 2,4 l współpracowały z manualną sześciostopniową skrzynią biegów.

Dodge Caliber w sportowej wersji

Na samym szczycie gamy modelowej Dodge Caliber stał sportowy STR. Benzynowy silnik z turbodoładowaniem miał pojemność skokową wynosząca 2,4 l, moc maksymalną 295 KM (217 kW), a jego szczytowe spalanie wynosiło 8,8 litrów na 100 km przy emisji CO2 w wysokości 290 gramów na kilometr. Wersja STR różniła się od edycji standardowych pojazdu Dodge Caliber głównie przez pewne szczególne cechy związane ze stylistyką. Do mocnego silnika Dodge Caliber STR otrzymał szeroki przedni zderzak, niedużą osłonę dolną tylnego zderzaka i chromowaną rurę wydechową, co podkreślało sportowy wygląd najwyższego modelu serii.