Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dodge-challenger-l-01.jpg

Dodge Challenger

Dodge Challenger Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dodge Challenger, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pod koniec lat 90. koncerny samochodowe Daimler i Chrysler zdecydowały się na fuzję, która miała za zadanie wzmocnić ich pozycję na globalnym rynku i wspólnie z partnerem z Japonii, marką Mitsubishi, chcieli stworzyć ogólnoświatowe przedsiębiorstwo. Jednak zanim te plany doszły do skutku, postanowiono wyprodukować wspólne platformy samochodowe, do których Daimler otrzymał odpowiednią technologię, sprawdzoną uprzednio w modelach klasy E. W ten sposób, przykładowo, stworzono platformę dla limuzyny, która otrzymała nazwę LX, natomiast marka Chrysler zastosowała ją w modelu Chrysler 300C oraz jego siostrzanym pojeździe Magnum, który z kolei został wyprodukowany po szyldem spółko-córki Chryslera, marki Dodge. Chrysler korzystał z tej platformy także później, przy produkcji nieco krótszej wersji samochodu, aby w 2008 roku zająć się powrotem do historycznej produkcji modelu Dodge Challenger, który zasilił rynek w 1969 roku jako Muscle Car.

Dodge Challenger w pierwszych latach produkcji był dostępny jako coupé i kabriolet

Dzięki historycznemu już modelowi Dodge Challenger marka Chrysler z początkiem lat 70. ugruntowała swoją pozycję na cieszącym się wówczas popularnością segmencie tak zwanych Pony Cars, w którym jako pierwsze powstawały kompaktowe pojazdy typu coupé z silnikami o całkiem sporej pojemności skokowej. Wprowadzony w 1969 roku Dodge Challenger, w latach 1970-1971 pojawił się także w wersji kabrio, który zaopatrzono w miękki dach. Pierwsza generacja Dodge’a Challengera była dostępna z silnikami o różnych mocach. Bazowy model cechował się pojemnością skokową jednostki napędowej wynoszącą 3,7 l i mocą sięgającą 145 KM (107 kW), zaś najwyższy model serii miał moc 107 kW (145 KM), którą generował silnik V8 (do roku 1974). Jednak kiedy era Muscle Cars – samochodów o wielkich silnikach i sporym zużyciu paliwa – dobiegła końca, Chrysler w latach 1978-1983 włączył zapożyczony od Mitsubishi do program produkcji koncept pojazdów typu coupé, które w USA były sprzedawane pod nazwą Dodge.

Nowa generacja modelu Dodge Challenger pojawiła się w sprzedaży w wersji coupé

Prawie 35 lat po zakończeniu produkcji Challengera pierwszej generacji marka Chrysler – po odłączeniu się od firmy Daimler – zaproponowała pojazd w stylu sportowego coupé, które zostało zaopatrzone w charakterystyczny wgłębiony grill, okrągłe reflektory oraz w taki sam design jak wielki poprzednik z lat 70. Ciekawostką jest to, że w nowych modelach wykorzystano silniki Hemi V8 Chryslera. Samochody Dodge Challenger cechowały się jednostkami o pojemności skokowej wynoszącej od 5,7 l do 6,4 l. Model podstawowy posiadał silnik V6 o mocy 250 KM (190 KW).