Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dodge-charger-l-01.jpg

Dodge Charger

Dodge Charger Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dodge Charger, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Z początkiem lat 60. XX wieku powstał coupé Dodge Charger, produkt spółki-córki koncernu Chryslera. Dodge kierował swoją ofertę głównie do młodszych odbiorców – głównie dlatego zaprojektował pojazd o agresywnej sylwetce, który prezentował buntowniczy charakter. Wspólnie z konkurencją, jakimi były pojazdy takie jak Ford Mustang, Pontiac Firebird lub Camaro spod szyldu marki Chevrolet, Dodge Charger ukształtował erę w motoryzacji, której flagowe pojazdy określa się mianem Muscle Cars.

Dzięki tuningowi Dodge Charger stał się maszyną wyścigową

Bardziej korzystne pod względem zakupu niż samochody sportowe oraz, pod względem rozmiaru, jak na warunki amerykańskie bardziej kompaktowe Muscle Cars wyróżniały się na tle innych pojazdów przede wszystkim zrywnym silnikiem V8 oraz jego pokaźną pojemnością skokową, którą dzięki drobnemu tuningowi dawała się łatwo podkręcić. Dlatego właśnie Dodge Charger stanowił maszynę idealną zarówno na tor wyścigowy, jak i na drogę. Dzięki takim samochodom jak Dodge Charger, czy mającym krótko po nim premierę Super Bee, a także dzięki modelowi Challenger, marka Dodge opanowała sportowy segment koncernu Chrysler.

Do 1972 roku model Dodge Charger funkcjonował jako samochód klasyczny

Pierwsze generacje Dodge Charger – przede wszystkim najwyższy model z tej linii, czyli Charger R/T z ozdobnym malowaniem, długim grillem i iście wyścigową formą – ucieleśniały pierwszą generację pojazdów typu Muscle Cars. Auta wyprodukowane do 1972 roku stanowiły nie tylko w USA, ale także w Europie w opinii miłośników samochody klasyczne, które przy dobrej konserwacji mogły osiągnąć naprawdę zawrotne ceny. W pierwszej połowie lat 70. pojazdy z gamy Muscle Cars osiągnęły szczyt popularności i krótko później ich era dobiegła końca. Silnik typu Hemi o pojemności sokowej 7,0 l okazał się być przestarzały i zbyt kosztowny w utrzymaniu. Poza tym miłośnicy Muscle Cars lekko się postarzeli i stali się bardziej wymagający pod względem komfortu. Marka Dodge odpowiedziała na to modelem coupé, który wewnątrz przypominał luksusowe sportowe auto. Jednak sprzedaż dalej szła w dół – wraz z nastaniem 1978 roku model Dodge Charger została zastąpiona pojazdem Dodge Magnum.

W latach 80. XX wieku kompaktowe modele marki Dodge otrzymały namiastkę Chargera

W latach 80. Firma Dodge znowu sięgnęła po legendarną już nazwę Charger, aby z jej pomocą wypromować właśnie kompaktowe auto, Dodge Omni. Samochód wyposażono w silnik o podwyższonych osiągach, spoilery i sportowe zawieszenie, był oferowany także pod nazwą Charger Shelby, chociaż jeszcze w roku 1985 marka zaprezentowała wersję z silnikiem Turbo o rewolucyjnej mocy 109 kW (148 KM). Małe samochody, takie jak podstawowy pochodzący z tamtych czasów model Charger, którego czterocylindrowy silnik osiągał moc 47 kW (64 KM), wciąż niósł w sobie cechy pojazdu w typie Muscle Car, jednak nie okazał się wielkim sukcesem marketingowym. W 1987 roku produkcja kompaktowej wersji Chargera zakończyła się.

Jako limuzyna z silnikiem V8 Charger w 2005 roku przeżył swoją drugą młodość

W 2005 roku producent, po dwunastu latach przerwy, zaprezentował kolejny model samochodu, który nosił nazwę Charger. W tej generacji pojazdów zaproponowano odbiorcom czterodrzwiową limuzynę opartą o sportowe coupé, która jednak otrzymała typowe, lecz zmodernizowane oblicze Chargera z szerokim grillem, zaś pod względem ogólnej stylistycznej koncepcji model ten silnie nawiązywał do Chrystlera 300C, z którym zresztą dzielił pytę podłogową. O sportowej przeszłości przypominał jednak silnik z topowego modelu Dodge Charger SRT, czyli jednostka napędowa V8 z mocą 317 kW (432 KM).