Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
fiat-panda-l-01.jpg

Fiat Panda

Fiat Panda Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Fiat Panda, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

{{< juxtapose left="images/cm/nowandthan/fiat-panda-viejo.jpg" right="images/cm/nowandthan/fiat-panda-nuevo.jpg" llbl="1980" rlbl="2016" >}} Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu A włoskiej marki Fiat produkowany jest od 1980 roku aż do dziś. Fiat Panda, bo o nim mowa, niezmiennie cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony nabywców poszukujących niedrogich w eksploatacji pojazdów, które świetnie spiszą się w miejskich warunkach. Samochód używany tej marki można kupić w przystępnej cenie, a spora popularność modelu - i co za tym idzie, ilość wyprodukowanych egzemplarzy - pozwala na łatwiejsze odnalezienie preferowanej przez użytkownika konfiguracji. Okres produkcji pierwszej generacji Pandy przypada na lata 1980-2003. Założeniem konstruktorów było stworzenie samochodu prostego i ekonomicznego. Idea okazała się strzałem w dziesiątkę, ponieważ Fiat Panda - wliczając wszystkie generacje - sprzedał się w przeszło sześciu milionach sztuk. Niedrogi samochód miejski co prawda charakteryzował się niezbyt wyszukaną konstrukcją, jednak zaleta w postaci kosztów pojazdu oraz jego eksploatacji zachęciła szerokie grono klientów do kupna modelu.

Polski akcent - włoska renoma

W 2003 roku, kiedy z taśmy montażowej zjechał ostatni model pierwszej generacji, rozpoczęto produkcję drugiej generacji Pandy, która miała miejsce w polskiej fabryce Fiata w Tychach. To właśnie ten model cieszył się olbrzymią popularnością wśród kierowców poszukujących niedrogich rozwiązań przeznaczonych do użytku miejskiego. Już rok później w 2004 roku, Fiat Panda zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku. W kategorii samochód używany modele drugiej generacji są jednymi z najczęściej poszukiwanych pojazdów. Mimo niewielkich gabarytów Panda posiada pięciodrzwiowe nadwozie. Jednak nie należy się spodziewać przestronnego wnętrza ani pojemnego bagażnika. W zamian za to duża bezawaryjność oraz niskie koszty eksploatacji rekompensują wspomniane niedogodności. Fiat Panda drugiej generacji początkowo produkowany był w wersji benzynowej (54 KM i 60 KM) oraz z silnikami diesla (70 KM). Wkrótce na rynku pojawił się model z automatyczną skrzynią biegów Dualogic. W niecały rok od uruchomienia produkcji Pandy II fabrykę w Tychach opuściło 100 000 egzemplarzy samochodu, które podbiły nie tylko polski rynek, ale cieszyły się niemałym powodzeniem także we Włoszech, Niemczech i Francji. Niemal w tym samym czasie - w 2004 roku - światło dzienne ujrzał Fiat Panda z napędem na cztery koła. Już rok później z linii produkcyjnej zjechał egzemplarz numer 500 000, który cechował się udanym, wysokoprężnym silnikiem 1.3 MultiJet. 2006 rok to data pierwszego liftingu nadwozia oraz debiut limitowanej wersji o nazwie Monster, bazującej na modelu 4x4 Cross. W 2007 roku miały miejsce kolejne przełomowe momenty w historii Pandy. Wyprodukowano milionowy egzemplarz oraz przedstawiono ekologiczny model o znacznie mniejszej emisji dwutlenku węgla. Kolejną wzbudzającą zainteresowanie mediów i miłośników motoryzacji nowinką było wyprodukowanie terenowej wersji 4x4 Adventure. Miało to miejsce w 2009 roku. Model cechował się wzmocnieniem zawieszenia oraz powiększoną ładownością. W tym samym roku włoski koncern podjął decyzję, że minimalna pojemność silnika benzynowego, jaka znajdzie się w nowych wariantach Pandy, będzie wynosić 1.2. Natomiast jeśli chodzi o silnik diesla, zrezygnowano z opcji 70 KM na rzecz mocniejszej, 75-konnej jednostki. Po uruchomieniu produkcji trzeciej generacji w 2012 roku poprzednia wersja Pandy zmieniła nazwę na Fiat Panda Classic. Ostatni pojazd drugiej generacji opuścił tyską fabrykę pod koniec 2012 roku i był to faktycznie ostatni egzemplarz Pandy wyprodukowany w Polsce. Trzecia generacja produkowana jest już we włoskiej fabryce niedaleko Neapolu. Nowy wariant jest dłuższy od swojego poprzednika oraz wyposażony w silniki o mocy 65 KM i 105 KM, przy czym najbardziej oszczędny model spala w przybliżeniu 3,5 l/100 km. W 2014 roku trzecia generacja Pandy doczekała się stworzenia uterenowionej wersji pod nazwą Cross. Ze względu na wyższą cenę, nowy model nie cieszy się już tak dużym zainteresowaniem jak druga generacja.

Fiat Panda - mały samochód z charakterem

Dziewięć na dziesięć egzemplarzy wyprodukowanych w Polsce trafiło do ponad 70 krajów na całym świecie, co świadczy o popularności i ponadczasowości tego modelu. Oprócz tytułu Samochodu Roku 2004 Fiat Panda II kilkakrotnie był uznawany za lidera w rankingu pojazdów miejskich, chociażby przez popularny brytyjski magazyn motoryzacyjny "Auto Express". Z kolei Panda trzeciej generacji zdobyła tytuł Top Gear Car of the Year 2012. Wyposażenie samochodu różni się w zależności od jego wersji. Na rynku wtórnym można znaleźć szeroką ofertę pojazdów wyposażonych w manualną klimatyzację i elektrycznie opuszczane szyby. W standardzie występuje także składana kanapa tylna. Praktycznie większość Pand pochodzi z polskiej dystrybucji i posiada udokumentowaną kronikę serwisową. Jeśli chodzi o popularność silników, to przeważają jednostki o mocy 1.1 KM oraz 1.2 KM. Dużym argumentem dla oszczędnych kierowców, przemawiającym za kupnem Fiata Pandy, są łatwo dostępne i tanie części zamienne.