Znajdź używane Fiat Ulysse motocykle na AutoScout24

Fiat Ulysse

Fiat Ulysse - kemping po włosku

Koncern Fiat w pierwszej połowie lat 90. chciał nadgonić japońską konkurencję, która z powodzeniem sprzedawała swoje bezpieczne i wielofunkcyjne vany na całym świecie. Włosi stworzyli więc swoją własną odpowiedź na kształtujący się trend, a był nią Fiat Ulysse, przestrzenny rodzinny van nadający się do dalszych podróży. Nazwę wziął od Ulyssesa, czyli znanego z mitologii greckiej i “Odysei” Homera Odyseusza - śmiało można więc przypuszczać, idąc dalej za tym skojarzeniem, że van spod skrzydeł Fiata miał być idealnym autam do podróżowania. Samochód zadebiutował w 1994 roku, a jego pierwsza generacja utrzymała się w produkcji przez osiem lat, czyli całkiem długo. Sylwetka pojazdu była prosta, bez artystycznych zapędów. Linię boczną wyznaczała plastikowa listwa. Tylne światła, prawie kwadratowe, były osadzone nisko, zaś reflektory dopiero po liftingu zyskały nieco zaokrąglony kształt. W drugiej generacji, która pojawiła się w sprzedaży w roku 2002 roku, można już było dostrzec stylistyczne zmiany ciągnące w kierunku zaokrąglenia krawędzi - stylu, który zdominował ówczesny rynek samochodów. Ale to nie wszystko. Włosi chcieli zaprezentować auto nowoczesne, o futurystycznym wyglądzie. Dlatego sylwetka samochodu została optycznie odciążona, światła tylne zmieniły kształt i położenie, zaś przód nawiązywał do rozwiązań typowych dla miejskich limuzyn. Czy to w pierwszej edycji, czy też w drugiej, pojazd Fiat Ulysse, także jako samochód używany, świetnie nadawał się do mniejszych i większych podróży. Zaletą była możliwość rozłożenia siedzeń i stworzenia wygodnej przestrzeni do spania. Włosi bardzo lubią wakacje na kempingu, o czym świadczy ogromna ilość na stałe zaparkowanych przyczep na obrzeżach miast, do których przyjeżdża się na urlop. Fiat Ulysse to mobilny domek na upalne lato w drodze.

Komfort i przestrzeń

Druga edycja włoskiego vana była produkowana w latach 2002-2010. Po zakończeniu produkcji Fiat nie zaprezentował następcy. Pojazd w porównaniu z poprzednikiem przeszedł spore zmiany stylistyczne i na pierwszy rzut oka niewiele miał wspólnego z wcześniejszym modelem. Poza wyglądem zewnętrznym zyskało także wnętrze. Wsiadając do tego samochodu, można odnieść wrażenie, że przestrzeń jest uporządkowana i intuicyjna. Tuż nad kierownicą znajdował się prędkościomierz zamknięty w półokrągłą przestrzeń. Pozostałe zegary zostały w estetyczny sposób umieszczone nad konsolą centralną. Dzięki zastosowaniu osobnych okrągłych oprawek odczytanie wartości mogło być szybkie i precyzyjne. Sama konsola centralna była krótka i, podobnie jak prędkościomierz, zaokrąglona. Dzięki temu wrażenie porządku i ogólnego przestrzennego ładu wzrastało. Warto wspomnieć także o głębokim praktycznym schowku po stronie pasażera przedniego siedzenia oraz o solidnej materiałowej tapicerce w pięknym ciemnoniebieskim odcieniu. Trzy rzędy siedzeń umożliwiały podróż z dużą rodziną (łącznie auto mogło pomieścić do 8 pasażerów) lub indywidualne wymodelowanie wnętrza pojazdu na własny użytek. W standardzie bezpieczeństwo wspierały systemy ABS z EBD, jak również komplet poduszek powietrznych oraz kurtyny powietrzne. Wielkim udogodnieniem były także elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby. Samochód używany, jakim może być Fiat Ulysse, będą zachwyceni ci użytkownicy dróg, którzy marzą o tym, aby pojechać ku przygodzie i niczego nie planować, mając do dyspozycji pojazd mieszczący spory wakacyjny ekwipunek.

Fiat Ulysse drugiej generacji - jednostki napędowe i spalanie

W autach pochodzących z drugiej serii Fiata Ulysse montowano zarówno silniki benzynowe, jak i motory Diesla. W tej pierwszej grupie były dwie jednostki napędowe o pojemnościach skokowych 2 l i 3 l i mocach wynoszących odpowiednio 136 oraz 204 KM. Na dystansie 100 km w cyklu mieszanym jednostki te konsumowały około 6 l i 9 l paliwa. W gamie silników wysokoprężnych znalazły się motory o pojemnościach 2 l oraz 2,2 l oraz nieco mniejszych od benzyniaków mocach: 109 i 128 KM. W ich przypadku zużycie oleju silnikowego plasowało się na poziomie 6,5-7 litra. Silniki współdziałały przeważnie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów, natomiast napęd przekazywany był na przednią oś.