Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-cougar-l-01.jpg

Ford Cougar

Ford Cougar Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Cougar, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od połowy lat 60. XX wieku w USA Cougar stanowił stały element programu obecnej zwłaszcza na tamtejszym rynku spółki-córki Forda, czyli Mercury. Od tego czasu Amerykanie znali modele Cougar jako serie coupé i cabrio, które cechowało luksusowe wyposażenie i potężne silniki o pojemności skokowej do 7,5 l. Do końca lat 70. XX wieku Cougar osiągnął długość niemal 5,60 m. Po drugim kryzysie naftowym dla Forda stało się jasne, że przed jego modelem Mercury Cougar nie ma przyszłości. W latach 80. wymiary i pojemność skokową zmniejszono oraz po raz pierwszy wyprodukowano w tej serii również wersje kombi i limuzyny.

W ostatniej serii Cougar wkracza na europejski rynek w wersji coupé

Pod koniec lat 90. ubiegłego stulecia przemysł motoryzacyjny ponownie znalazł się w kryzysie. Globalne strategie marketingowe oraz uniwersalne wzornictwo miały sprawić, że dany model trafi w gusta klientów na całym świecie, a także za sprawą konkurencyjnej ceny będzie mógł być produkowany w uniwersalnych seriach. Pierwszym efektem nowej strategii w przypadku Forda był Mondeo, którego nazwa odzwierciedlała ideę auta światowego. To, co udało się w przypadku limuzyny i kombi, miało być wcielone w życie także w przypadku planowanego coupé Forda. Niemieckim i angielskim inżynierom Forda przypadło w udziale zadanie dostosowania modelu Cougar do potrzeb nowych czasów i dołączenie z nim do europejskiego sukcesu Forda Capri w lata 70. XX wieku. W ten sposób powstał ostatni model Cougara, który w latach 1998-2002 produkowany był w USA. W Niemczech, w ramach końcowego montażu, wprowadzano jedynie niewielkie, typowe dla tego kraju modyfikacje na rynek europejski. Podczas gdy w USA rozpoczęto sprzedaż pod wprowadzoną w tym kraju nazwą Mercury Cougar, wersja coupé wkroczyła na rynki starego kontynentu jako Ford Cougar.

Smukła sylwetka przełamana tyłem w amerykańskim stylu

Wraz z rozwojem nowego modelu wpisującego się w długą tradycję serii coupé konstruktorzy Forda mogli sięgnąć po platformę Forda Mondeo, który już od 1993 roku zjeżdżał z taśmy belgijskiej fabryki Forda jako limuzyna i kombi. Dwudrzwiowej wersji nadwoziowej projektanci podarowali klasyczną smukłą sylwetkę coupé, którą wizualnie przełamano jednak wysokim tyłem z dużymi tylnymi światłami utrzymanymi w amerykańskim stylu oraz wbudowanym w potężny, zaokrąglony tył zderzakiem. Ten zabieg nie trafił w europejskie gusta tak, jak zakładali stratedzy Forda.

Ford Cougar oferowany z dwoma silnikami benzynowymi

Ford Cougar aż do końca produkcji w 2002 roku oferowany był z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru. Jako model podstawowy w programie znajdował się czterocylindrowy benzynowiec o pojemności skokowej 2,0 l, który dysponował mocą 130 KM (96 kW) i napędzał coupé do prędkości sięgającej 209 km/h. Paletę modeli uzupełniono potężnym silnikiem V6 o pojemności skokowej 2,5 l, który generował moc 170 KM (125 kW) i sprawiał, że Ford Cougar rozpędzał się maksymalnie do 225 km/h. Oprócz dostępnej w bazowej wersji przekładni z pięcioma biegami w dużych modelach montowano automatyczną czterostopniową skrzynię biegów, która pozwalała coupé rozpędzić się do 206 km/h.