- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Taurus
Ford Taurus Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Taurus, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Taurus
-
Ford Taurus SE US Car USA
€ 3 850,-- 258 000 km
- 05/2002
- 115 kW (156 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-45355 Essen -
Ford Taurus 1600 GL
€ 3 900,-- 85 000 km
- 04/1981
- 88 kW (120 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-00169 ROMA
Europejskie spółki-córki amerykańskiego Forda w latach 70. i 80. są aktywne przede wszystkim w segmencie aut klasy średniej, oferując na rynku nowoczesne limuzyny i kombi. Ford Granada i Ford Scorpio dostępne były wyłącznie na Starym Kontynencie z powodu swoich kompaktowych wymiarów, które w USA nie odpowiadały parametrom pojazdów klasy średniej. W Ameryce wciąż w ogromnych ilościach produkowano nieco już przestarzały model Forda LTD , który zjeżdżał z tamtejszych taśm produkcyjnych od lat 60. Mimo zmniejszenia jego gabarytów w latach 80. auto wciąż jeszcze było typowym amerykańskim krążownikiem szos. Z tą tradycją zerwano dopiero w roku 1986, kiedy zaprezentowana została zupełnie nowa klasa średnia. Na rynku pojawia się wtedy zarówno limuzyna , jak kombi pod nazwą Ford Taurus. Mniejsze silniki, nowe wzornictwo i zaawansowana technologia oraz opcjonalny napęd na obie osie stanowiły zdecydowanie krok ku unowocześnieniu segmentu klasy średniej.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/ford/ford-taurus/ford-taurus-m-01.jpg" title="">
Pierwsze limuzyny modelu Ford Taurus
Wizualnie Ford Taurus pierwszej generacji z lat 1986-1991 nawiązywał do europejskich modeli Forda z tamtego okresu. Ford Taurus otrzymał znane z Forda Scorpio, który wszedł na rynek europejski w roku 1985, prostokątne reflektory i wąską atrapę chłodnicy. Podobne były także nieco bardziej zaokrąglone nadwozia obu sedanów. Różnice dotyczyły głównie wymiarów. Ford Taurus o długości pierwotnie 4,78 m potwierdzał swoją przynależność do amerykańskiej klasy średniej. Druga generacja modelu produkowana w latach 1992-1995 wydłużyła się jeszcze o prawie dziesięć centymetrów.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/ford/ford-taurus/ford-taurus-m-03.jpg" title="">
Ford Taurus staje się flagową limuzyną producenta
Od rocznika 1999 długie na ponad 5 metrów sedany otrzymały nową stylistykę, którą charakteryzowały bardziej owalne kształty. Taka koncepcja utrzymana została w kolejnej generacji produkowanego w latach 2000-2007 Forda Taurusa, zaliczanego do klasy full-size. Limuzyny zniknęły na rok z oferty producenta, który w 2008 roku zaprezentował kolejną generację sedana. Tym razem zbudowano go na innej płycie podłogowej, a rok później kolejna generacja zmieniła się wizualnie i została unowocześniona technologicznie. Długi na 5,15 m Ford Taurus przejął rolę flagowej limuzyny marki. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/ford/ford-taurus/ford-taurus-m-01.jpg" title="">
Wersje kombi Forda Taurus
Do 2007 roku Amerykanie w każdej generacji oferowali też warianty kombi. Pięciodrzwiowe kombi miały długi tył i duże przeszklenia boczne, które od generacji 1996 przechodziły w ”łezkowate” okna tylne. Długie kombi oraz limuzyny Ford Taurus prezentowały stylistykę zwaną przez producenta New Edge.
" href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/ford/ford-taurus/ford-taurus-m-02.jpg" title="">