Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Ford Transit Custom

Ford Transit Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Transit, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford Transit w licznych wersjach wyposażenia od minibusa do kombivana to najczęściej kupowana furgonetka w Europie począwszy od rozpoczęcia produkcji w 1953 roku. W Niemczech zajmuje on regularnie w statystykach rejestracji zaszczytne drugie miejsce za swoim głównym konkurentem VW Transporter. W przeciwieństwie do VW Bulli Ford Transit nigdy nie był jednak autem, które wzbudzało emocje. Chociaż aż do zakończenia produkcji pierwszej generacji w 1965 roku pierwszy model Ford FK 1000 jako samochód z wysuniętą do przodu kabiną kierowcy i okrągłymi reflektorami był nad wyraz podobny do VW Transportera, nigdy jednak nie cieszył się taką popularnością. Zresztą wspólne cechy wyglądu zewnętrznego nie były przypadkowe. Pierwszy Ford Transit został zaprojektowany przez Alfreda Haesnera, który wcześniej na zlecenie firmy z Wolfsburga współtworzył także model VW Transporter.

Ford Transit zamiast dostarczać emocji zapunktował większą powierzchnią ładunkową

Ford Taunus jest najlepszym przykładem tego, że samochody w jego klasie raczej nie zachęcają do zakupu na skutek emocji. Ford Transit mógł przez dziesięciolecia utrzymać się na rynku obok swojego głównego konkurenta z Wolfsburga przede wszystkim dlatego, że był postrzegany głównie jako samochód o wysokiej praktycznej wartości użytkowej dzięki obciążeniu wynoszącemu początkowo 1000 kg, a od 1965 roku dopuszczalnej masie całkowitej 3,25 t i bezkonkurencyjnej powierzchni ładunkowej.

Ford Transit z trzema silnikami do wyboru

Tę przewagę nad konkurencją producent Ford zwiększał stale na przestrzeni sześciu generacji Forda Transit. Od wprowadzenia pierwszych samochodów typu Kurzhauber w 1965 roku Ford postawił na produkcję Transita w wielu różnych wariantach seryjnych jako furgon, minibus lub wersja skrzyniowa, dostosowanych do rozmaitych obszarów eksploatacji. Szeroka paleta modeli miała potwierdzać nieustający sukces Forda Transita. Swoją elastyczność Ford Transit udowodnił także tym, że jest jedyną furgonetką w Europie, którą można zamówić w opcji z napędem tylnym lub przednim, a od 2007 roku również z napędem na cztery koła. Ford Transit od 2005 roku jest produkowany w tureckim zakładzie Forda w Kocaeli oraz w angielskim Southampton jako samochód z prawostronnym układem kierowniczym.

Różnorodność wersji sprawia, że Ford Transit jest samochodem wszechstronnym

Duży wybór różnych wersji modelu i nadwozi czyni z Forda Transit wszechstronny pojazd do użytku profesjonalnego i rekreacyjnego. Program producenta obejmuje następujące modele:

  • Ford Transit typu furgon: klasyczny Ford Transit oferowany jako furgonetka z kołami w trzech różnych rozmiarach i dachem o trzech wysokościach. W zależności od wersji przestrzeń ładunkowa zajmuje od 5,8 do 7,7 metrów sześciennych z miejscem dla maksymalnie trzech europalet przy obciążeniu użytkowym od 890 do 1555 kilogramów. Jako Ford Transit Sport występuje w wersji furgon z silnikiem Diesla o mocy 140 KM (103 kW) i dynamicznymi 18-calowymi felgami ze stopów metali lekkich.
  • Ford Transit do przewozu osób: Ford Transit jako minibus jest oferowany z trzema rzędami siedzeń i miejscem dla dziewięciu osób. Minibus o długości 5,6 m zapewnia miejsce dla 14 osób, bus może przewozić do 17 osób, a Tourneo z ekskluzywnym wyposażeniem wnętrza dysponuje miejscem dla ośmiu lub dziewięciu pasażerów.
  • Ford Transit kombi: Ford Transit Connect to samochód z homologacją ciężarową i silnikami wysokoprężnymi o mocy od 75 KM (55 kW) do 110 KM (81 kW), który uzupełnia program furgonetek. Ford Transit Connect jest dostępny z krótkim rozstawem kół i płaskim dachem oraz z długim rozstawem osi i jako kombivan.
  • Ford Transit z podwoziem do zabudowy: w celu dopasowania do różnych nadwozi Ford ma w programie podwozie Transit z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy z przestrzenią dla maksymalnie pięciu pasażerów. Przy długości ramy od 2,88 do 4,08 m podwozia mają nośność do 1589 kg przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej maksymalnie 3300 kilogramów.
  • Ford Transit - specjalny model branżowy: Ford Transit Express to modele specjalne kombivanów dla branży logistycznej, które przy prawie dwóch metrach wysokości wewnętrznej są przystosowane do transportu towarów zajmujących dużo miejsca. Jako Ford Transit Service Line samochód jest seryjnie wyposażony w system regałów, w którym można urządzić mobilny warsztat lub przesuwny magazyn materiałów.
  • Ford Transit typu kamper: Ford Transit w wersji Tourneo Connect jest oferowany jako kombivan dla rodzin lub do celów rekreacyjnych. Ford Transit Euroline jest wersją furgonu z wyposażeniem typu kamper i posiada do trzech rzędów siedzeń dla siedmiu pasażerów. Siedzenia można przekształcić w miejsca leżące. Ponadto jako Ford Transit Nugget dostępny jest kompletnie wyposażony kamper z dwumetrową powierzchnią do leżenia oraz do wyboru z wysokim dachem lub dachem podnoszonym. Inne nadwozia typu kamper można stworzyć indywidualnie przy użyciu podwozi Ford Transit na bazie furgonu, z wykorzystaniem podwozia drabinowego lub podwozia płaskiego.