Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-banner-l-01.jpg

Honda HR-V

Honda HR-V Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda HR-V, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pojazd Honda HR-V pierwszej generacji zadebiutował w 1999 roku. Był to samochód typu crossover, czyli auto wielozadaniowe, przeznaczone także do jeżdżenia w terenie. Przez pierwszy rok produkcji model ten posiadał tylko troje drzwi, dopiero po jakimś czasie na rynek wprowadzono egzemplarze, które miały drzwi dla pasażerów tylnych siedzeń. Ogólna sylwetka Hondy HR-V pierwszej edycji to kanciasta góra i zaokrąglony dół - auto to zdecydowanie było zawieszone gdzieś pomiędzy stylistyką miejskiej limuzyny a cechami wyróżniającymi modele terenowe. Pojazd - dostępny w trzech wersjach wyposażenia oraz z elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami, poduszkami powietrznymi i systemem ABS - ustąpił miejsca swojemu następcy po prawie piętnastu latach obecności na rynku. To naprawdę imponujący wynik, biorąc pod uwagę fakt, iż obecnie praktycznie co roku każdy model samochodu pojawia się w nowej lub nieco zmodyfikowanej odsłonie. Honda HR-V drugiej generacji miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych w 2014 roku, które odbyły się w Nowym Jorku. Rok wcześniej producent zaprezentował jego wersję prototypową na salonie motoryzacyjnym w Tokio pod nazwą Honda Vezel. Nowy samochód nie zachował jednak typowej terenowej sylwetki - wyglądem przypominał raczej wygodnego, rodzinnego minivana, idealnego do podróżowania i wakacyjnych wypadów. Ale można mu to wybaczyć, przyglądając się z bliska bogatemu wyposażeniu i ciekawym wersjom kolorystycznym.

Honda HR-V drugiej generacji - dynamiczna i kompaktowa sylwetka

Honda HR-V, nawet jako samochód używany, będzie stanowić dobry wybór, ponieważ jest to pojazd przede wszystkim pojemny, a także bardzo komfortowy, co czyni go autem idealnym dla rodzin z dziećmi. Mimo naprawdę ogromnych zmian stylistycznych Honda HR-V nadal pozostaje typowym crossoverem i łączy w sobie cechy minivana, SUV-a, a w warstwie związanej z wyglądem zewnętrznym mocno nawiązuje do samochodów typu coupé. Mocno zaokrąglony tył sprawia wrażenie, jakby nowa Honda była mniejsza niż jest w rzeczywistości, a także bardziej kompaktowa. W przedniej części samochodu dynamiki dodają zwężające się ku górze reflektory oraz przebudowana atrapa chłodnicy. Linia boczna została zaznaczona bardzo mocnym wtłoczeniem, a także gwałtownym uniesieniem, co dodaje nowej Hondzie HR-V jeszcze większego rozmachu i bardziej drapieżnego, wyrazistego wyglądu. Cała sylwetka jest zwarta, lekka, delikatnie uniesiona w tylnej części, a przede wszystkim elegancka. Pięciodrzwiowy crossover jest produkowany w Meksyku, a różnice między wersjami na konkretne kraje zawierają się głównie w rodzajach silników oraz w napędzie. Praktycznie nie widać żadnych cech, które w jakiś wyraźny sposób korespondowałyby z poprzednikiem. Dlatego w prasie motoryzacyjnej i w Internecie nowa Honda HR-V została szybko określona mianem zupełnie nowej pierwszej generacji - odcięcie się od modelu, który był produkowany przez piętnaście lat jest niezwykle klarowne. Honda HR-V trafiła do sprzedaży w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, czyli wersja podstawowa, Elegance oraz Executive. W standardzie japońscy konstruktorzy zapewnili poduszki powietrzne, system aktywnego hamowania w mieście, ESP, klimatyzację automatyczną, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, podgrzewanie przednich siedzeń oraz radioodtwarzacz z kompletem głośników i funkcję Bluetooth. Wyższe wersje miały dodatkowo czujniki parkowania, dwustrefową klimatyzację, panoramiczne dachowe okno, LED-owe reflektory, a także pakiet ADAS (Advanced Driver Assist System), który zwiększa bezpieczeństwo jazdy i zawiera system rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją oraz przed zjeżdżaniem z właściwego pasa ruchu, organicznik prędkości maksymalnej, a także line assist oraz system automatycznych świateł drogowych. Jeśli natomiast chodzi o systemy multimedialne, to Honda HR-V otrzymała ekran dotykowy zaopatrzony w OS Android, a także złącza USB, WiFi, HDMI i MirrorLink. Przestrzeń bagażowa w aucie tym to - w zależności od rozkładu siedzeń tylnej kanapy - od 453 l do 1026 l, czyli całkiem sporo, co dawało możliwość zabrania ze sobą bagażu kliku osób na wspólny wyjazd na wakacje. Honda ta, także jako samochód używany, to pojazd naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, który jest przede wszystkim bardzo bezpieczny i nie mniej piękny. Przestrzeń kierowcy cechuje harmonia i porządek, osiągnięte przez funkcjonalne rozmieszczenie przyrządów i intuicyjny układ zegarów na desce rozdzielczej.

Honda HR-V drugiej edycji - dane techniczne i spalanie

Na rynek europejski japoński producent wprowadził model Hondy HR-V drugiej generacji z silnikami z linii Earth Dreams Technology. Wybór nie był duży, bo jednostek napędowych było tylko dwie. Pierwsza z nich to silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,5 l i mocy 130 KM. Przyspieszenie od 0-100 km zajmowało mu około 10 s. Pojazd zaopatrzony w taki motor z pełnym bakiem mógł przejechać - w zależności od stylu jazdy - nawet 1020 km. Na przebycie 100 km w cyklu mieszanym silnik ten potrzebował średnio około 5,5 l. Proponowana jednostka wysokoprężna to i-DTEC o pojemności skokowej wynoszącej 1,6 l i mocy 120 KM. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmowało średnio 10.5 s, zaś na 100 km jazdy w cyklu mieszanym samochód zaopatrzony w ten silnik zużywał mniej więcej 4,4 l oleju napędowego. Pełny bak dawał zasięg maksymalnie 1200 kilometrów. Oba napędy spełniały normy emisji spalin Euro 6. Do wyboru były, podobnie jak w przypadku silników, dwie skrzynie biegów: sześciostopniowa manualna przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia CVT. W Europie nowa Honda dostępna był tylko z napędem na przednią oś.