Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-jazz-l-01.jpg

Honda Jazz

Honda Jazz Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Jazz, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Honda Jazz to kompaktowe auto miejskie, produkowane przez japoński koncern Honda Motor Company. Zadebiutowało w 1981 roku, a jego produkcja trwała 5 lat. Honda Jazz pierwszej generacji w Japonii nosiła miano Honda City, jednak na użycie nazwy City w Europie nie wyraził zgodny koncern motoryzacyjny Opel, który miał wyłączne prawa do tej nazwy. Co ciekawe, określenie Jazz Honda nosił również japoński skuter terenowy Isuzu MU. Koncern powrócił do nazwy, koncepcji i stylistyki auta w 2001 roku - wtedy dopiero po długiej przerwie powstała jego druga generacja. Od 2013 roku na rynku motoryzacyjnym dostępna jest trzecia generacja Hondy Jazz. Ten mały i ekonomiczny samochód jest bardzo popularny także w Europie - świadczy o tym chociażby fakt, że Honda Jazz III to najchętniej kupowany samochód używany tej marki, który w 2008 otrzymał prestiżowy tytuł Japońskiego Samochodu Roku.

Honda Jazz - najchętniej kupowany samochód w Europie

Honda Jazz pierwszej generacji produkowana była od 1981 do 1986 roku. Ten japoński hatchback można było kupić jedynie w Azji - na rynku europejskim auto nie było dostępne. Jazz I nie cieszyła się zbyt dużym zainteresowaniem, dlatego na następcę tego modelu czekać trzeba było czekać aż 15 lat. Pierwsza wersja modelu dostępna była tylko z silnikiem 1.2 l (45 KM - od 1984 do 1986, 56 KM od 1983 do 1986 i 54 KM od 1984 do 1986). Druga generacja auta powstała w 2001 roku i doczekała się - w końcu - spektakularnego sukcesu, sprzedano bowiem ponad 2 miliony sztuk tego modelu. Warto wspomnieć, że w Japonii i Stanach Zjednoczonych samochód rozprowadzany był pod nazwą Honda Fit. W Europie sprzedaż tego modelu rozpoczęła się nieco później, bo w 2002 roku. Co istotne, Jazz II od początku nosiła tytuł pojazdu bezawaryjnego. Auto odświeżone zostało w 2005 roku. Zmianie uległa atrapa chłodnicy, wygląd przedniego i tylnego zderzaka, a także lampy. Nowinką było także umożliwienie podniesienia tylnych siedzeń, co pozwoliło uzyskać dodatkową przestrzeń bagażnika. Jazz II okrzyknięta została Japońskim Samochodem Roku 2002, a w testach zderzeniowych otrzymała dobre 4 gwiazdki. Kolejna wersja tej propozycji Hondy to Jazz III (w Japonii Fit II), która zaprezentowana została po raz pierwszy w 2008 roku. Zmianie uległ wygląd nadwozia - upodobnione zostało nieco do minivana, toteż auto stało się trochę większe. Honda Jazz III powstała na płycie podłogowej Globar Small Car. Pojemność bagażnika w tym modelu to 335 litry, a po złożeniu siedzeń maksymalnie 883 litry. Auto w 2011 roku przeszło face lifting - pojawiła się nowa wersja nadwozia Fit Shuttle. Europejska kolejna odsłona Hondy Jazz zaprezentowana została w 2015 roku - w Japonii dwa lata wcześniej. W stylistyce zmiana nastąpiła w pasie przednim, natomiast zegary zmieniono na wyświetlacze LCD. Bak paliwa zlokalizowany został pod fotelami przednimi. Na rynku japońskim pojawiła się sportowa wersja tego modelu, z silnikiem 1.5 i-VTEC 132 KM. W Europie zaś najnowsza Honda Jazz posiada tylko silnik 1.3 l o mocy 102 KM.

Honda Jazz - atrakcyjna stylistyka, nieskomplikowany silnik

Pierwsza wersja Hondy Jazz otrzymała tylko jeden rodzaj silnika benzynowego - 1.2 l. W drugim życiu modelu, w 2003 roku, pojawiły się modele także z silnikiem 1.4 l o mocy 83 KM. W mieście Honda Jazz II spala około 7 litrów (przy silniku 1.2 l). Auto wypuszczone na rynek europejski posiadało napęd na przednie koła i trzy rodzaje skrzyni biegów: manualną pięciobiegową, automatyczną oraz przekładnię bezstopniową CVT. Jazz III sprzedawany był w Europie także z dwoma rodzajami silników: 1.2 l i-VTEC o mocy 90 KM oraz 1.4 i-VTEC z mocą 100 KM. Poza Starym Kontynentem można było kupić także modele z silnikami 1.3 i-VTEC, 1.3 IMA (88 KM) oraz 1.5 flex-fuel (117 oraz 116 KM). "Trójka" dostępna była także z automatyczną skrzynią biegów CVT i z bogatszym wyposażeniem. Poza granicami Polski można było również kupić wersje hybrydową. Silniki w Hondzie Jazz mają prostą konstrukcję - szesnaście zaworów i zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych. Auto wyposażone zostało także w niezawodną przekładnię kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym. Najnowszy Jazz w wersji europejskiej posiada silnik 1.3 i-VTEC (102 KM). W innych państwach dostępny jest także model z silnikiem 1.5 i-VTEC (132 KM). Ten pięciodrzwiowy hatchback posiada do wyboru - przekładnie manualną (sześć biegów), automatyczną (siedem biegów) i bezstopniową CVT skrzynię. Samochód ten otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym, dzięki czemu stał się najbardziej bezpiecznym autem w klasie supermini. Jazz jako samochód używany wciąż jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które korzystają z auta na co dzień, w ruchu miejskim, jednak świetnie sprawdza się też ono w dłuższych, wakacyjnych podróżach.