Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-s2000-l-01.jpg

Honda S 2000

Honda S 2000 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda S 2000, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Honda S 2000 to samochód osobowy zaliczany do segmentu G i wyposażony w nadwozie typu roadster. Auto było produkowane w latach 1999-2009 przez japoński koncern motoryzacyjny Honda Motor Company. Model ten zaprojektowano z okazji 50-lecia istnienia firmy. Za jego stylistykę odpowiadał wybitny designer Shigeru Uehara. Samochód zdobył wiele prestiżowych nagród. Już w chwili debiutu zyskał tytuł Cabrio of the Year 1999. Od 2000 do 2004 roku Honda S 2000 znajdowała się w pierwszej dziesiątce najlepszych aut typowanych przez magazyn motoryzacyjny Car and Driver. Od 1999 roku przez pięć lat z rzędu model był nagradzany tytułem Engine of the Year w kategorii silników o pojemności 1,8-2,0 litrów. Co ciekawe, Honda S 2000 pojawiła się w kilku filmach. Można ją zobaczyć między innymi w ekranizacjach: "Szybcy i wściekli", "Za szybcy, za wściekli" czy "Zmruż oczy". Samochód znalazł się także w wielu grach komputerowych. Za kierownicą Hondy S 2000 mogą zasiąść miłośnicy Need for Speed, Juiced 2, Gran Turismo, Forza Motorsport, Nitro Nation Stories oraz GRID Autosport. Do największych konkurentów modelu zaliczane są: Audi TT, BMW Z4, Mazda MX-5, Nissan 350Z, Opel Speedster oraz Porsche Boxster.

Sylwetka z pazurem

Honda S 2000 była dostępna wyłącznie w wersji dwuosobowej i była dedykowana przede wszystkim młodym ludziom lubiącym szybką jazdę. Minimalistyczne, eleganckie wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie kierowcy. Można było w nim znaleźć jedynie niezbędne przyciski i przełączniki zwrócone w stronę osoby prowadzącej pojazd. Konsolę środkową tworzyło tylko radio znajdujące się pod szeroką pokrywą. Wzrok fanów motoryzacji przykuwał natomiast cyfrowy wyświetlacz łudząco przypominający modele instalowane w bolidach Formuły 1. Ergonomicznie wyprofilowane, bardzo nisko osadzone fotele oraz niewielka, świetnie leżąca w dłoniach kierownica reagująca na każdy, nawet najmniejszy ruch, pozwalały poczuć pełną satysfakcję z prowadzenia. Warto pamiętać o tym, że samochód wyróżniał się jednocześnie wysokim poziomem bezpieczeństwa, co znalazło odzwierciedlenie w testach zderzeniowych Euro NCAP, w których model otrzymał cztery gwiazdki. Na uwagę zasługiwała ponadto nieszablonowa sylwetka. Honda S 2000 wyróżniała się dość agresywną linią nadwozia. Maska delikatnie wcięta w bryłę i lekko zaokrąglony tył w połączeniu z nowoczesnymi, skośnymi reflektorami sprawiają, że samochód używany do dziś cieszy oko i wyróżnia się na ulicy wśród innych pojazdów w swojej klasie.

Historia Hondy S 2000

Prototyp modelu o nazwie Honda Sport Study Model został opracowany w 1995 roku. Przedstawiono go podczas Targów Motoryzacyjnych odbywających się w tym samym roku w Tokio. Początkowo producent zapowiadał, że samochód będzie produkowany w ograniczonej ilości egzemplarzy. Honda S 2000 spotkała się jednak z ogromnym zainteresowaniem kierowców, co sprawiło, że została wprowadzona do produkcji seryjnej. Oficjalnie auto zadebiutowało w 1999 roku. Nazwa modelu pochodziła od wysokoobrotowej 2-litrowej jednostki napędowej S2000 zasilanej benzyną. Zgodnie z założeniami koncernu pojazd miał być kontynuacją legendarnych roadsterów Hondy oznaczonych symbolami S500, S600 oraz S800. Dwa lata po premierze samochód przeszedł drobny facelifting obejmujący głównie wnętrze pojazdu. Kolejne modyfikacje miały miejsce w 2002 roku, kiedy zamieniono plastikową szybę na szklaną z wbudowanym, elektrycznym odmrażaczem. Zmodernizowano też sterownik silnika oraz tylne reflektory. Produkcja pierwszej generacji Hondy S 2000 określanej symbolem AP1 zakończyła się w 2003 roku. Zastąpiła ją Honda S 2000 AP2, która powstawała w japońskiej fabryce w Suzuce do 2009. W 2007 roku na rynku pojawiła się wersja specjalna modelu określana symbolem RJ, która nawiązywała do obecności Hondy w wyścigach Formuły 1. Jej nazwa pochodzi od imion kierowców F1 - Rubensa Barrichello oraz Jensona Buttona. Auto zostało wyprodukowane w ilości 50 sztuk.

Perfekcyjnie zestrojone zawieszenie

Tym, co wyróżnia Hondę S 2000, są doskonałe właściwości jezdne oraz dobre wyposażenie. Masa całkowita samochodu to zaledwie 1250 kg. Co ważne, ciężar został rozłożony w proporcjach 50/50. Przyczynił się do tego lekki i kompaktowy silnik zainstalowany tuż za przednią osią. Nisko osadzony środek ciężkości, napęd na tylną oś oraz 16-calowe opony sprawiają, że pojazd znakomicie trzyma się drogi i bezproblemowo pokonuje zakręty. Zawieszenie pojazdu zostało osadzone na podwójnych wahaczach oraz elektrycznie wspomaganym układzie kierowniczym. Na uwagę zasługuje ponadto manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Bardzo szybki skok drążka zmiany biegów w połączeniu z wyjątkową mocą silnika sprawiają, że auto jest dynamiczne i gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Honda S 2000 AP1 była wyposażona w winylowy dach, który składał się w niecałe 12 sekund. Opcjonalnie kierowcy mogli dokupić dach aluminiowy. W samochodach, które zjeżdżały z taśmy produkcyjnej, pojawiły się natomiast opony o średnicy 17 cali, które jeszcze lepiej radziły sobie z nadsterownością samochodu. Modyfikacji uległy także amortyzatory oraz geometria zawieszenia, co zwiększyło stabilność modelu. Modernizacja nie ominęła też skrzyni biegów. Mosiężne synchronizatory w przekładni zmieniono na warianty wykonane z lekkiego i wyjątkowo wytrzymałego włókna węglowego. Klasyczne reflektory zastąpiono energooszczędnymi diodami LED. Od 2006 roku koncern zdecydował się na wprowadzenie systemu kontroli trakcji Vehicle Stability Assist. Zastosowano również elektronicznie otwieraną przepustnicę.

Czterocylindrowy silnik dla fanów ostrej jazdy

Honda S 2000 zasłynęła wyjątkową jednostką napędową. Pod maską samochodów pierwszej generacji znalazł się czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0. Ten wyjątkowo dopracowany motor oznaczany symbolem VTEC generował moc rzędu 240 KM osiąganą przy 8300 obrotach na minutę. Wysokie obroty jednostki w połączeniu ze zmiennymi fazami rozrządu tworzyły doskonały duet gwarantujący bardzo dobre osiągi auta bez zastosowania turbosprężarki. Powodowały, że Honda S 2000 rozpędzała się do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu dochodziła do 240 km/h. W samochodach II generacji montowano natomiast wolnossący silnik o pojemności 2,2 l wyposażony w 16 zaworów. Aluminiowy blok, tuleje wykonane z metalu wzmocnionego włóknem oraz wał korbowy i korbowody tworzone z węglowej kutej stali sprawiały, że jednostka napędowa wyróżniała się wyjątkową trwałością. Decydując się dziś na samochód używany, można więc założyć, że motor nie będzie powodował żadnych problemów. Warto jednak pamiętać o tym, że wymaga on tankowania benzyny 98-oktanowej. Świetna dynamika i wyjątkowa wytrzymałość jednostki napędowej w połączeniu z bardzo niskim współczynnikiem powietrza przyjmującym wartość 0,39 mimo upływu lat sprawiają, że Honda S 2000 jest znakomitym towarzyszem podróży dla ludzi, którzy wszystkimi zmysłami chcą czerpać satysfakcję z prowadzenia i jednocześnie poszukują niezawodnych pojazdów.