Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-banner-l-01.jpg

Hyundai Coupe

Hyundai Coupe Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai Coupe, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Hyundai Coupe, znany również pod nazwą Hyundai Tiburon, to kompaktowe auto produkowane przez ponad 20 lat przez koreańskiego giganta motoryzacyjnego. Pierwsza generacja auta zjechała z taśmy w 1996 roku jako dwudrzwiowe coupé z napędem na przednią oś. Auto doczekało się trzech generacji i było sprzedawane na całym świecie. Choć w 2009 roku zakończono produkcję modelu, Tiburona można było kupić w salonach jeszcze w 2011 roku. Producent zdecydował się na stworzenie modelu specjalnego znanego jako Cool Emotion. Hyundai Coupe w tej wersji zjechał z taśmy w limitowanej liczbie jedynie 100 egzemplarzy. Obecnie koneserzy tego charakterystycznego kompaktowego auta mogą skusić się jedynie na pojazd na rynku wtórnym, nabywając Hyundaia Coupe jako samochód używany.

Trzy generacje Hyundaia Coupe

Kupując Hyundaia Coupe jako samochód używany, warto zwrócić uwagę na różnice w nazewnictwie. W USA, Australii, Nowej Zelandii, RPA i Austrii model sprzedawano pod nazwą Tiburon. To wywodzące się z języka hiszpańskiego słowo w tłumaczeniu oznacza "rekin", co znajduje odzwierciedlenie w designie auta. W ojczyźnie producenta model był natomiast znany jako Tiburon (J2), Turbulence (RD) i Tuscani (GK). Auto było następcą modelu S- Coupe. Pierwsza generacja modelu trafiła na rynek w 1996 roku, a wersja produkowana do 1999 roku zyskała wewnętrzną nomenklaturę J2. Jesienią 1999 roku Hyundai Coupe został poddany modernizacji, która skutkowała nadaniu modelowi nazwy RD i zapoczątkowała drugą generację. Do widocznych na pierwszy rzut oka zmian należy zaliczyć modyfikację świateł, które pod względem designu przypominały reflektory modeli Toyota Celica T20 i Honda Integra. Trzecia generacja zaczęła zjeżdżać z taśmy pod nazwą GK w 2002 roku. Model zaprezentowano w 2001 roku na wystawie motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie nad Menem. W 2005 roku Hyundai Coupe doczekał się faceliftingu. Wprowadzono drobne korekty w wyglądzie reflektorów, przedniego zderzaka oraz felg. Drugą modernizację przeprowadzono w 2007 roku. Znaczącą zmianą była rezygnacja z otworów powietrza umieszczonych za błotnikami oraz wprowadzenie świateł o wydłużonym kształcie. Samochód oferowano w wielu wariantach wyposażenia - nabywcy mogli zdecydować się na model z ABS, poduszkami powietrznymi z przodu i z tyłu, systemem stabilizującym tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętów, systemem kontroli trakcji oraz komputerem pokładowym. Dostępne były także wersje z elektrycznymi szybami i szyberdachem, systemem zabezpieczającym przed bocznymi uderzeniami, tempomatem i klimatyzacją. Wyposażenie wewnętrzne było również dostępne w kilku wariantach. Nabywcy mogli wybierać spośród tapicerki skórzanej, materiałowej lub ze skórzanymi elementami. W ofercie były również samochody ze sportowymi siedzeniami. Następcą modelu Coupe został Genesis Coupe.

Paleta silnikowa Hyundaia Coupe

Pierwsza generacja modelu Hyundai Coupe początkowo wyposażona była w silnik o pojemności 2,0 l, który osiągał moc 139 KM. Auto rozwijało prędkość maksymalną 200 km/h. W 1997 roku do oferty wprowadzono jednostkę o pojemności 1,6 l i mocy 114 KM, która pozwalała na osiągnięcie prędkości 193 km/h. Oba silniki dostępne były pod szyldem Coupe FX. W 2001 roku producent zmodyfikował paletę silnikową, wprowadzając lżejszą jednostkę Alpha-II zamiast starszego i cięższego modelu Beta o pojemności 1,6 l. Nowy silnik osiągał moc 107 KM, co pozwalało na rozwinięcie prędkości 193 km/h. Ponadto w ramach drugiej generacji dostępne były cztery inne silniki: dwa o pojemności 1,6 l i dwie jednostki 2,0 l. Modele 1,6 osiągały moc w przedziale 114-116 KM, natomiast silniki 2,0 od 135 do 139 KM. Te drugie rozpędzały się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Hyundai Coupe trzeciej generacji występował w wersji 1,6, a także 2,0 i 2,7. Jednostka o pojemności 1,6 l dysponowała mocą 105 KM i rozpędzała się do setki w 11,6 s. Silnik 2,0 oferowano w dwóch wersjach o mocy w przedziale 136-143 KM, natomiast V6 2,7 osiągał nawet 167 KM. Model V6 oferowano z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub czterostopniowym automatem do wyboru.