Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-ix35-side

Hyundai ix35

Hyundai iX35 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai iX35, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Historia Hyundai Motor Company zaczyna się od modelu Pony. Tak nazywał się pierwszy samodzielnie opracowany model Hyundaia, zbudowany po raz pierwszy w 1976 roku w Korei i przedstawiony publicznie na 55 Autosalonie w Turynie. Od 1982 roku do produkcji wszedł następca tego modelu, Pony 2. Poza tym Hyundai produkował lekkie samochody ciężarowe, a od połowy lat 80. także ciężkie samochody ciężarowe. Jeszcze dzisiaj Hyundai jest największym koreańskim producentem samochodów użytkowych. W 1983 roku rozpoczął się eksport modelu Pony do Kanady do Ameryki Środkowej, w kolejnym roku do USA. Przedsiębiorstwo, które po założeniu w 1967 przez Chung-Ju-yung najpierw produkowało dla Forda model Taunus, stale rozszerza swoją paletę produktów. O ile pierwsze pojazdy opierały się jeszcze na modelach Mitsubishi, od początku lat 90. Hyundai produkuje już wszystkie samochody całkowicie samodzielnie. W roku 1991 rozpoczął się eksport do Niemiec i Hyundai szybko stał się najszybciej rosnącym producentem przemysłu motoryzacyjnego w Republice Federalnej Niemiec. Do tej pory w Niemczech zostało sprzedanych około 420.000 pojazdów. Udział w rynku firmy Hyundai Motor Deutschland GmbH z siedzibą w Neckarsulm, wynosi 1,55. Tymczasem można już wybierać spośród 13 serii pojazdów marki Hyundai. Program produkcyjny sięga od małych samochodów Getz, które w 2005 roku były najczęściej sprzedawanym modelem, poprzez kompaktowego vana Matrix, aż po vana rodzinnego Trajet albo też bardzo wytrzymałe auto typu transporter model H1. Limuzyna klasy wyższej model Grandeur jeszcze dokładniej podzieliła na kategorie grupę docelową. Hyundai próbuje umocnić swoją pozycję przede wszystkim w rosnącym segmencie samochodów typu SUV (Sports Utility Vehicle). Firma w postaci modelu Tucson oferuje auto raczej w typie SUV-a przystosowanego do jazdy po mieście, sportowym wariantem będzie z kolei Santa Fe, a autem w klasie off-road – Terracan. Do sukcesu samochodów tej firmy przyczynia się z pewnością też korzystny stosunek ceny do jakości, oryginalny design pojazdów i stale udoskonalana jakość produkcji. Niezbędne badania w kierunku zapewnienia komfortu i poprawy jakości pojazdów zarządzane są obecnie z Rüsselsheim. W tym mieście Opla w 2003 roku została otwarta Centrala na Europę, które mieści zarówno europejskie centrum badawcze i rozwojowe, jak i studio projektowe Hyundaia. Pozostałe studia designu znajdują się w Japonii i USA. Stanowi to wielką zaletę, bowiem w ten sposób Hyundai szybko może dostosować swoje modele do konkretnego rynku. W stanie Alabama w USA otwarty został w 2005 roku zakład produkujący średniej klasy limuzynę Sonata. Z taśmy schodzi w tym zakładzie rocznie do 300.000 pojazdów przeznaczonych na rynek amerykański. Obecnie modele Hyundaia produkowane są w jedenastu krajach. W 2005 roku zostało wyprodukowanych 2,53 miliona pojazdów, z których większość została sprzedana poza Koreą. Kolejne siedziby zakładów produkcyjnych Hyundaia w Egipcie, Chinach, Indii, Indonezji, Malezji, Pakistanie, Rosji, Tajwanie, Turcji i Wenezueli są w planach firmy. Ekspansja Hyundaia doprowadziła w 1998 roku do przejęcia południowokoreańskiego producenta samochodów Kia. Nawiązywano także współpracę z koncernem Daimler-Chrysler, ale tylko w latach 2001 i 2004. Obecnie Hyundai zalicza się do siedmiu największych producentów samochodów na świecie.