Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-tucson-l-01.jpg

Hyundai Tucson

Hyundai TUCSON Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai TUCSON, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

1. Serwis Tucsona - wymiana oleju i koszty przeglądu 2. Powłoka ceramiczna na lakier Rozwój pojazdów z gamy SUV-ów przypadł na pierwsze dziesięciolecie XXI wieku. Potrzeby użytkowników takie jak dostarczenie obszernego samochodu dla rodziny, który równocześnie odznaczałby się wyjątkową stylistyką i doskonałym wyposażeniem stały się ważnymi inspiracjami dla projektantów i producentów. Koreański Hyundai wyszedł na przeciw tym oczekiwaniom prezentując model Tucson, czyli pojazd wpisujący się w ówczesne rynkowe zapotrzebowanie. SUV nie musiał być autem dającym sobie radę z niełatwym terenem. Miał za to stanowić połączenie wizualnych cech takiego wozu z elegancją i klasą oraz praktycznym codziennym zastosowaniem. Tucson z pierwszej serii cechował się zaokrąglonymi brzegami, sporymi reflektorami oraz wyjątkowo dużą przestrzenią pasażerską i ładunkową - dzięki dość szerokiemu rozstawowi osi. Pojazd wyposażano w zestaw poduszek powietrznych (przednie i boczne), kurtyny powietrzne zapewniające odpowiednią temperaturę w samochodzie, systemy bezpieczeństwa (ABS i EBD), ESP oraz system kontroli trakcji. Dwa ostatnie elementy były dostępne w modelu z najwyższą wersją wyposażenia, podobnie jak elementy estetyczne - skórzane poszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz elegancka skórzana tapicerka. Natomiast w podstawowej wersji wyposażenia klient otrzymywał elektrycznie regulowane lusterka, zamek centralny, ogrzewanie wycieraczek przedniej szyby, elektrycznie otwierane okna (zarówno przednie i tylne), a także zamek centralny, immobilizer oraz klimatyzację. Należy podkreślić również to, że samochód ten bardzo praktycznie zaprojektowano od wewnątrz. Schowki, rozlokowane w intuicyjny sposób, mieściły wszystko to, co przeważnie jest niezbędne kierowcy i pasażerom podczas jazdy.

Ulubiony "Koreańczyk" Polaków

Hyundai Tucson to samochód typu SUV, którego produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i który do chwili obecnej doczekał się trzech edycji. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli, które ta koreańska marka przez cały czas swojego istnienia wypuściła na rynek. Pierwsza generacja modelu idealnie wręcz wpisała się w potrzeby swoich czasów. Na początku XXI wieku SUV-y cieszyły się ogromną popularnością, szczególnie ze względu na przypominającą pojazd terenowy stylistykę i bogate wyposażenie. Pierwsza generacja Tucsona była oparta na płycie podłogowej modelu Kia Sportage. Pojazd ten był proponowany zarówno z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi oraz w ustawieniach z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Kolejna, druga edycja Tucsona trafiła na rynek z początkiem kolejnej dekady. Zmieniona stylistyka dodała mu charakteru i - co znamienne - przełożyła się na wskaźniki sprzedaży. Model ten był dostępny pod nazwą Hyundai ix35 na rynkach europejskich, a także w Australii, RPA i w krajach Ameryki Południowej. Również w Polsce bił on rekordy popularności. Cztery lata po rynkowym debiucie, czyli w roku 2014, to Polacy właśnie najchętniej kupowali dziecko koncernu Hyundai. Model ten można było nabyć w czterech wersjach ekwipunku - Classic, Comfort, Style oraz Premium. Jeśli chodzi o wyposażenie podstawowe, to pojazd otrzymał niezbędne systemy bezpieczeństwa, a także pomocnych asystentów, znacznie ułatwiających prowadzenie. Dzięki temu również samochód używany Hyundai Tucson jest atrakcyjną ofertą dla każdego.Trzecia generacja modelu została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. W tym pojeździe w widoczny sposób rozciągnięto reflektory, poszerzono grill, podniesiono tył samochodu, a także powiększono wnętrze kabiny pasażerskiej.

Hyundai Tucson - eksploatacja i dane techniczne

Hyundai Tucson otrzymał wydajny napęd na przednią oś. Modele z wyższych przedziałów cenowych posiadały zaś napęd 4x4, dodając mu nieco "terenowego" charakteru. Na tylnej osi zainstalowano solidne hamulce tarczowe. Model Hyundai Tucson był oferowany zarówno z benzynowymi jednostkami napędowymi jak i z silnikami Diesla. We wszystkich przypadkach pojemność skokowa silnika zaczynała się od 2.0 l. Silnik benzynowy 2.0 l dawał moc 141 KM i mimo, że nie był to przesadnie mocny motor, to prędkość, którą dało się osiągnąć była całkiem przyzwoita, a wynosiła 174 km/h. Jednostka ta zużywała ok. 8 l /100 km. Dlatego też samochód używany Huyndai Tucson będzie dobrym rozwiązaniem dla kierowców chcących jeździć solidnym i równocześnie ekonomicznym autem. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, konstruktorzy z koreańskiej marki zaproponowali dwulitrową jednostkę R4, która cechowała się mocą 113 KM. Takie rozwiązanie było bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa, bowiem Hyundai Tucson z silnikiem tego rodzaju potrzebował około 7 litrów oleju napędowego na 100 km. Hyundai Tucson był dostępny z trzema rodzajami skrzyni biegów, a mianowicie: pięciobiegową manualną, sześciobiegową manualną lub czterobiegową przekładnię automatyczną. Zawieszenie z przodu bazowało na stabilnych i trwałych kolumnach MacPhersona, zaś z tyłu na podwójnych wahaczach, dzięki czemu jazda po umiarkowanie trudnej nawierzchni i po dziurawym asfalcie była bezpieczna i dobrze zamortyzowana. Jednak nieco gorzej pojazd ten radził sobie w błocie lub na grząskim terenie - w tym wypadku, przez długi czas przenoszenia napędu na tylną oś, samochód mógł się po prostu zakopać.

Serwis Tucsona - wymiana oleju i koszty przeglądu

Koszty przeglądu wahają się w granicach od 500 do 850 złotych. Wszystko zależy ode tego co musi zostać wymienione. Oczywiście koszty te zmniejszają się (około 150 zł), gdy na przykład przywozimy własny olej, a zwiekszają gdy dodatkowo potrzebujemy na przykład komplet wycieraczek płatowych. Jeśli chodzi o wymianę oleju to warto zabrać, ze sobą swój, bo wtedy wiemy dokładnie co nalewamy. Najczęściej oferowany olej podczas przeglądu to oczywiście ten tańszy - Castro Magnatec, w nielicznych serwisach można spotkać Shell. Jeśli chcesz być pewien, że Twoj silnik dostał właściwy olej – zabierz go ze sobą.