Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
iveco-daily-l-01.jpg

Iveco Daily

Iveco Daily Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Iveco Daily, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Czy jako samochód straży pożarnej, czy jako minibus dla prawie dwudziestu pasażerów, czy jako samochód kempingowy i samochód ciężarowy z chłodnią, albo jako posiadająca napęd na obie osie wywrotka i mini ciągnik siodłowy dla obciążenia do sześciu ton, czy pojazd użytkowy z serii Daily, należący do koncernu Fiata, Iveco od momentu wprowadzenia na rynek w 1978 roku stał się pojazdem o wszechstronnym zastosowaniu w szeroko pojętej branży transportowej. W całej historii tego modelu widać, że Włosi tworzyli linię Daily w oparciu o długofalowy program modelowy i pchnęli tym samym swoją serię małych samochodów transportowych Iveco w kierunku ustanowienia zupełnie nowej generacji. Były to auta w formie furgonu, których konstrukcja mieściła się w klasie wagowej od 3,2 t do 7 t, ze zróżnicowanym rozstawem osi, jak również z fabrycznym przygotowaniem do wykonywania różnego typu zadań. Większy model Daily Iveco był vanem oferującym ponad 17 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej.

Silniki z turbodoładowaniem oraz napęd na wszystkie koła były dostępne w modelu Iveco Daily już od lat 80.

Klasykami w serii Iveco Daily były produkowane od 1978 roku furgony. Podwozie do zabudowy i furgonetka z fabrycznym kontenerem to projekty, które stworzyli Fiat i jego ówcześni, należący do Iveco, partnerzy z Niemiec i Francji. Efektem współpracy był Iveco Daily plasujący się w kategorii wagowej od dwóch do czterech ton dopuszczalnej masy całkowitej. W połowie lat 80. producent poprawił walory techniczne modelu Daily. Nowością było wprowadzenie do programu modelowego pojazdu Iveco Turbo Daily pod postacią szybszego Diesla, jak również pojawił się Daily z napędem na wszystkie koła, który był zapowiedzią poprawionego pojazdu użytkowego dla przemysłu budowalnego. W latach 90. wprowadzono szereg innowacji, a przed 1999 rokiem na rynek wkroczyła druga generacja Iveco Daily. Całkowita masa dopuszczalna w przypadku największego modelu wzrosła do aż sześciu ton i po raz pierwszy w tej serii zaoferowano odbiorcom Iveco Daily jako furgon z przestrzenią ładunkową o obojętości 17 metrów sześciennych. Między 1999, a 2006 rokiem rynek zasiliła trzecia generacja Daily, która była wyższa. Całkowita masa dopuszczalna wynosiła teraz 6,5 tony, zaś największa możliwa objętość przestrzeni załadunkowej to 17,2 metra sześciennego.

Furgon Iveco Daily w najnowszej odsłonie

W 2006 roku Włosi zaprezentowali odnowioną wersję swojego vana, którego maksymalna całkowita masa dopuszczalna wzrosła do 7 ton. Jeśli chodzi o rozstaw osi, to pojazd ten był oferowany w aż pięciu różnych ustawieniach od 1,54 m do 2,10 m. Najmniejszy Iveco Daily w klasie do 3,5 tony oferował przestrzeń ładunkową o objętości wynoszącej 7,3 metra sześciennego. W najwyższym samochodzie z serii objętość ta wynosiła 17,2 metra sześciennego, z kolei ładowność to ponad cztery tony.

Podwozie Iveco Daily przeznaczone do różnorodnej zabudowy

Jako samochód ciężarowy z otwartą skrzynią, jak również jako podwozie do zabudowy w formie wywrotki lub naczepy, nowe generacje Iveco Daily produkowane były w sześciu różnych rozstawach osi od 3 m do 4,75 m. Dostępne były także modele z pojedynczą jak również z podwójną kabiną z siedmioma siedzeniami. Nowością była odsłona z 2007 roku, posiadająca napęd na obie osie, która była przeznaczona do pracy na placu budowy. Kolejna edycja modelu zjechała z taśmy produkcyjnej z dwoma różnymi rozstawami osi i w dwóch różnych klasach wagowych. W zaprezentowanej w 2001 roku piątej generacji Iveco Daily producent kontynuował swoją tradycję, oferując samochody fabrycznie przygotowane do pracy w danej gałęzi transportu. W serii dostępny był lekki samochód transportowy Daily Kipper albo Iveco Daily Cool z chłodnią dla transportu, który musi odbywać się w konkretnej temperaturze. Linię zamykał model Daily Flora, przeznaczony i dostosowany specjalnie do potrzeb przemysłu ogrodniczego.