Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
jaguar-xf-l-01.jpg

Jaguar XF

Jaguar XF Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jaguar XF, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Brytyjski producent samochodów Jaguar w 1999 roku rozszerzył swoją gamę pojazdów i zaprezentował nową flagową limuzynę, czyli model Jaguar S-Type, co oznaczało powrót do historycznych pojazdów tworzonych przez tę markę w latach 60. ubiegłego stulecia. Także jeśli chodziło o kształt nadwozia, brytyjski producent nawiązał do historycznego już modelu Jaguar S-Type. Zaokrąglona sylwetka, cztery reflektory i atrapa chłodnicy w kształcie trapezu z podłużnym żebrowaniem wprowadziły ten samochód do segmentu pojazdów z wyższej klasy średniej. Był on produkowany przez kolejne dziesięć lat. Uruchomienie produkcji oznaczało równocześnie zwrot w stronę wozów w stylu retro. W 2008 roku na rynku pojawił się kolejny model, Jaguar XF. Następca samochodu S-Type reprezentował już inną stylistykę projektowania.

Jaguar XF pod względem technicznym bazował na modelu Jaguar XK coupé

Przy konstruowaniu modelu Jaguar XF pracujący nad nim inżynierowie wykorzystali komponenty zastosowane wcześniej w pojeździe Jaguar S-Type, a także zapożyczyli elementy techniczne, które były stosowane od 2006 roku w tworzeniu aut z linii coupé oraz znalazły także zastosowanie w kabriolecie Jaguar XK. Również przy formowaniu nadwozia Jaguara XF styliści inspirowali się modelem coupé, co widać w długiej opadającej linii dachu nowej czterodrzwiowej limuzyny. Dostrzegalne różnice były widoczne przede wszystkim w przedniej i tylnej części samochodu, które w modelu Jaguar XF wyrażały się poprzez kompaktowy i wysoko umiejscowiony grill, jak również poprzez masywny tył, który bardziej pasował do auta typu limuzyna. Dzięki takiej właśnie konstrukcji tyłu przestrzeń bagażowa w Jaguarze XF miała objętość 500 litrów, a przy złożonych tylnych siedzeniach wzrastała do prawie 960 litrów.

Jaguar XF dostępny był z silnikiem benzynowym i z silnikiem Diesla

Jeśli chodzi o silniki, brytyjscy producenci w modelu Jaguar XF, tak jak miało to miejsce w przypadku sportowej limuzyny, zadbali przede wszystkim o mocne jednostki benzynowe. Poza tym w ofercie znalazła się także wersja samochodu zaopatrzona w silnik Diesla, która najpierw oferowała moc 207 KM (152 kW) i pojemność skokową 2,7 l, by w 2009 roku zostać zastąpioną przez 3-litrowy silnik biturbo w układzie V6. W ten sposób moc zwiększyła się do 275 KM (202 kW). W gamie silników benzynowych w modelu XF instalowano jednostkę V6 o pojemności skokowej 3,0 l i mocy 238 KM (175 kW). Najmocniejszym silnikiem w tej grupie była jednostka napędowa V8 o pojemności skokowej wynoszącej 5l i mocy 510 KM (375 kW).