Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
jaguar-xk-front

Jaguar XK

Jaguar XK Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jaguar XK, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Po tym jak brytyjski producent sportowych samochodów Jaguar w połowie lat 70. zawiesił produkcję uchodzącego dotychczas za klasyka Jaguara E-Type, jego następcy z siedzeniami w układzie 2+2 z nadwoziem coupé i kabrio w myśl tradycji Gran Turismo to auta większe i wygodniejsze. Przez wiele lat seria Jaguar XJS o indywidualnym designie kształtowała image coupé i kabrioletów z drapieżnym kotem w logo. Wraz z rozwojem kolejnej generacji Brytyjczycy skłonili się ponownie ku historycznym wzorcom. W 1996 roku Jaguar XK8 zapoczątkował serię coupé i kabrioletów, w których wykorzystano stylistyczne elementy Jaguara E-Type. Również nazwę serii zaczerpnięto od Jaguara XK z lat 50. Cyfra umieszczona za kodem literowym wskazywała na kolejne modyfikacje: montowane dotychczas w sportowych coupé silniki V12 zostały w Jaguarze XK8 zastąpione przez nowe ośmiocylindrowe jednostki, które wykorzystano również w następcy modelu. Ten z kolei trafił na rynek w 2006 roku pod nazwą Jaguar XK.

Jaguar XK montowany jako coupé i kabriolet

Podobnie jak poprzednik, również Jaguar XK oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: jako coupé i kabriolet z klasycznym materiałowym dachem. Mimo konstrukcji w układzie siedzeń 2+2 z niewielką kanapą z tyłu Jaguar XK dysponował bagażnikiem o pojemności 330 l w coupé i 313 l w kabrioletach. Przy otwartym dachu do dyspozycji było dodatkowo 200 l do przewożenia bagażu. Dzięki wykorzystaniu aluminium do budowy pojazdu możliwe było obniżenie jego wagi, która w zależności od wersji nadwozia wynosiła około 1,8 t, co wpływało przede wszystkim na bardziej dynamiczną jazdę auta z silnikiem V8.

Silniki Jaguara XK

W pierwszych latach produkcji do 2009 roku Jaguar XK był oferowany z silnikiem o pojemności 3,5 l i mocy 385 KM (283 kW). Konstruktorzy wykorzystali również motor o pojemności skokowej 4,2 l, który montowano już Jaguarze XK8. Jednostka napędzała coupé i kabriolet do mocy 298 KM (219 kW). W topowym modelu Jaguara XKR w obu wersjach nadwoziowych zastosowano silnik wyposażony w kompresor, którego moc sięgała 416 KM (306 kW). W 2009 roku Jaguar XK zyskał silnik V8 o pojemności skokowej podniesionej do pięciu litrów, który bez doładowania generował osiągi na poziomie 385 KM (283 kW), a z kompresorem nawet 510 KM (375 kW).