Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
kia-k2700-front

Kia K2700

Samochód Kia K2700, znany też pod nazwą Besta oraz Bongo, był jednym z pierwszych modeli tej koreańskiej marki, które trafiły do Europy. Produkcję pojazdu rozpoczęto już w 1980 roku, chociaż początkowo auta były dostępne jedynie na azjatyckich rynkach. Samochody tego typu wydawały być się zresztą idealne do zatłoczonych ulic w dalekowschodnich miastach - były niewielkie, zwrotne, ale zarazem bardzo pakowne. Spalały też stosunkowo niewiele paliwa jak na auta dostawcze. W pewnym momencie koreańscy i japońscy producenci uznali, że mogą się sprawdzić też na innych rynkach. Pojazdy takie jak Kia K2700 faktycznie osiągnęły sukces w wielu krajach, na przykład w Brazylii, ale w Europie Zachodniej nie sprzedawały już się tak dobrze. Kia K2700 doczekała się czterech generacji, choć w większości państw europejskich jej sprzedaż zakończono w 2007 roku. Niemniej ta Kia ciągle oferowana jest na przykład w Rosji oraz Turcji. Ze względu na zwrotność oraz niskie koszty utrzymania Kia K2700 cieszy się sporą popularnością jako samochód używany zwłaszcza wśród osób prowadzących niewielkie firmy.

"Koreańczyk" w Europie

Pierwsza generacja modelu Kia K2700 zadebiutowała w 1980 roku i była produkowana przez 13 lat, mimo że w 1989 roku pojawił się jej następca. Już druga odsłona Kii zaczęła trafiać do Europy, jednak to trzecia wersja odniosła znacznie większy sukces na Starym Kontynencie. Trzecia generacja pozostawała w produkcji od 1997 do 2004. Od 2005 roku w sprzedaży jest dostawcza Kia w czwartej odsłonie, która w 2014 roku przeszła poważniejszy facelifting. Model zyskał wtedy nową, sześciobiegową przekładnię, a spalanie zostało dostosowane do europejskich standardów. Dwie podstawowe wersje tego samochodu to pick-up oraz kontenerowiec. Przez wszystkie lata produkcji model był wytwarzany w aż pięciu różnych fabrykach - na przykład w Quito w Ekwadorze oraz w Montevideo w Urugwaju. Na Stary Kontynent jednak najczęściej docierały samochody składane w zakładzie Gwangju w Korei Południowej. Pojazd jest znany z tego, że był dostępny pod wieloma nazwami. Poza tymi już wspomnianymi, Kia K2700 była sprzedawana też na niektórych rynkach jako Kia Cerens, Kia HiBesta czy Kia Bongo Frontier. W Indonezji auto było dostępne pod nazwą Big-Up, a na Tajwanie - jako Kia Kaon. Jako samochód używany można dostać w Europie przede wszystkim auta z lat 90. oraz z początku XIX wieku. Młodsze pojazdy z tej gamy są natomiast już sporą rzadkością na rynku wtórnym.

Kia K2700 od strony technicznej

Trudno uznać ten samochód za zaawansowany technicznie. Wręcz przeciwnie - to prostota była dla wielu użytkowników wielką zaletą modelu. Najczęściej spotykane są na rynku wtórym auta z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2,4 oraz 2,7 litra. Pierwszy wariant czwartej generacji miał moc 75 KM, a ten mocniejszy - 80 KM. Prędkość maksymalna obu wersji oscylowała w okolicach 130 km/h. Nie są to może osiągi, które zapewniają bardzo komfortową jazdę po autostradach, ale powinny być odpowiednie na zatłoczone miasta - zarówno azjatyckie, jak i te europejskie. Istotnym parametrem natomiast jest na pewno ładowność. W tej Kii wynosi ona zazwyczaj od 1000 do 1200 kilogramów. Auto nie jest zbyt duże - mierzy zwykle nieco ponad 5 metrów. Jest też wąskie - jego szerokość wynosi od 1,7 do 1,8 metra. Zapewnia to sporą zwrotność, co niestety może odbijać się na stabilności. Kierowcy chwalą doskonałe umiejscowienie kabiny, a to zapewnia świetną widoczność. Dodatkowo poprawiają ją jeszcze duże i dobrze rozmieszczone lusterka. Silniki w Kii są uznawane przed kierowców i ekspertów za solidne, a system grzewczy i wentylacyjny jest często zdecydowanie lepszy niż u konkurencji. Do głównych wad modelu zalicza się natomiast dość słabą jakość wykończenia oraz awaryjność niektórych elementów. Problemem może być też nie najlepsze wyciszenie, które może dawać się we znaki zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Wyjeżdżając tym modelem w trasę, warto też mieć na uwadze stosunkowo mały zbiornik paliwa - w większości wariantów jego pojemność wynosi zaledwie 65 litrów. A auto spala w miejskich warunkach zwykle kilkanaście litrów na 100 kilometrów. W trasie spalanie natomiast często spada do poziomu poniżej 10 litrów. Nawet jeśli ten pojazd nie jest pozbawiony wad, to jest to z pewnością ciekawa propozycja dla osób, które chcą przewozić w miastach spore towary. Kia K2700 doskonale czuje się w wielkomiejskich warunkach i oferuje dobry stosunek jakości do ceny zakupu. Również utrzymanie tego samochodu jest znacznie tańsze niż w przypadku większości konkurentów rodem z Europy czy też Azji.