Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lamborghini-aventador-l-01.jpg

Lamborghini Aventador

undefined undefined Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu undefined undefined, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:€ 379 000,-*
Używane od:€ 228 900,-*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Lamborghini Aventador jest sportowym samochodem wysokiej klasy. Nazwa została zaczerpnięta od alternatywnego imienia byka Toreosausa, który popularny był w Hiszpanii na początku lat 90., w tłumaczeniu z języka hiszpańskiego dumne imię oznacza mniej więcej „dać komuś kopniaka w tyłek“. Model ten dostępny był w czterech różnych wariantach, spośród których tylko coupé i roadster trafiły do produkcji seryjnej. Coupé z oznaczeniem LP 700-4 był oficjalnym następcą modelu Lamborghini Murciélago i po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2011 roku. Popyt zdecydowanie przewyższył oczekiwania: w 2012 roku tylko w Niemczech dopuszczono do ruchu aż 44 egzemplarze modelu Lamborghini Aventador, przy czym czas oczekiwania na samochód wynosił już rok, zanim w ogóle rozpoczęto dostawy. Podobnie jak poprzedni model Murciélago Aventador posiada wzdłużny dwunastocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 6,5 l. Dzięki mocy zwiększonej o 50 KM, wynoszącej teraz 700 PS (515 kW) oraz dzięki zredukowaniu o aż 90 kg masy całkowitej, Aventador osiąga moment obrotowy zawarty w przedziale od 650 Nm do 690 Nm, przy 5.500 obrotów na minutę, co pozwala mu rozpędzić się się do 100 km/h w czasie 2,9 s, czyli o 0,6 s szybciej niż miało to miejsce w przypadku poprzednika. Obniżenie masy osiągnięto dzięki częściowemu zastosowaniu samonośnej karoserii wzmocnionej włóknem węglowym. Aventador i Murciélago dzielą podobny napęd na cztery koła, jednak nowy model został wyposażony w siedmiobiegową przekładnię – wcześniej skrzynia posiadała tylko sześć biegów. Charakterystyczny dźwięk Lamborghini bierze się z indywidualnie zaprojektowanej przez markę przekładni „Independent Shift Rod“, dzięki której dochodzi do zmiany biegu w czasie 50 milisekund, a kierowca ma wybór między automatycznym lub manualnym przerzucaniem biegów za pomocą umieszczonych przy kierownicy manetek. Poza tym masa pojazdu oraz jego wymiary w stosunku do popularnej aktualnie przekładni dwusprzęgłowej zostały zredukowane o około połowę. Zużycie paliwa oscyluje wokół 16 l na 100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi średnio 370 gram na kilometr – w związku z tym Aventador spełnia wytyczne normy Euro5.

Warianty modelu Aventador

Bazujący na pojeździe typu coupé supersamochód Aventador J został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Podstawowa cena wynosiła 312.970 euro, jednak samochód osiągał także zawrotną kwotę 2 milionów euro. Najbardziej wyraźne cechy auta dotyczą rezygnacji tradycyjnego wydzielenia z dachu i przedniej szyby. Z okazji 50. rocznicy powstania marki Lamborghini, w kwietniu 2013 roku, powstał dodatkowo jubileuszowy model LP720-4 50th Anniversario. Jeśli chodzi o zmiany w wyglądzie zewnętrznym, można go porównać do Aventadora. Silnik miał moc podniesioną o 20 KM (14 kW), co dawało w sumie imponujące 720 KM, poza tym wyoblony zderzak i zaokrąglone boki przeszły tylko niewielkie zmiany kosmetyczne. Wspomniane wyżej modele pod względem technicznym – chodzi o model coupé i kabriolet – są prawie identyczne; różnią się przyśpieszeniem i maksymalną prędkością. W przypadku kabrioletu, inaczej niż to miało miejsce u poprzednika, zastosowano dwie odrębne części dachu z włókna węglowego zamiast poszycia z materiału. Tym, co można uznać z wyjątkowe w przypadku modelu Aventador, jest także rozruch, który odbywa się bezkluczykowo, a przy użyciu przycisku, który otoczony jest specjalną czerwoną obwódką. Także wloty chłodnego powietrza, takie jak te rozwijane w technologiach używanych przy tworzeniu samolotów myśliwskich, przy wyższych prędkościach wysuwają się automatycznie. Wspólną cechą obu modeli są otwierające się ku górze drzwi. Nowością wprowadzoną w Aventadorze jest zainstalowany w konsoli centralnej wyświetlacz TFT.