Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lancia-thesis-side

Lancia Thesis

Lancia Thesis Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lancia Thesis, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 80. i 90. Lancia dała się poznać jako producent dobrze wyposażonych małych oraz kompaktowych samochodów o ciekawej stylistyce. Zapomniano nieco, że w latach 60. Lancia znana była z produkcji sportowych aut klasy średniej. Od modelu Lancia Flavia oferta w klasie średniej obejmowała zarówno limuzyny, jak i tworzone na ich bazie coupé. Odkąd w 1967 roku markę przejął koncern Fiat, Lancia zajęła się rozwojem segmentu aut sportowych, które charakteryzowały się ekstrawagancką stylistyką. Taki wizerunek marki potwierdzały serie coupé klasy średniej. Jednak Włosi chcieli poszerzyć paletę modeli w tym segmencie, dlatego produkowany w latach 1994-2000 model Lancia Kappa był dostępny także w wersji kombi i uzupełnił ofertę limuzyn i coupé w klasie średniej. Z tą strategią producent pożegnał się w 2002 roku, kiedy na rynek wszedł następca Kappy model Lancia Thesis, stając się aż do 2009 roku flagowym autem marki.

Ekstrawagancka stylistyka tyłu w modelu Lancia Thesis

Lancia Thesis to powrót producenta do klasycznych limuzyn, które tradycyjnie zajmują największą część rynku w wyższej klasie średniej. Stylistyka nadwozia miała za zadanie z jednej strony pokazać, że mamy do czynienia z klasyczną dużą limuzyną, a z drugiej jednak zachwycić odrobiną ekstrawagancji. Przód otrzymał typową dla Lancii osłonę chłodnicy w formie trapezu, natomiast tył rzucał się w oczy futurystycznym wzornictwem wąskich, pionowo ułożonych szklanych lamp. W tamtym czasie ledowe oświetlenie, które zastosowano w modelu, nie było jeszcze tak popularne. Wymiary Lancii Thesis są następujące: długość 4,90 m, rozstaw kół ponad 2,80 m, szerokość 1,83 m, co odpowiada klasycznym parametrom aut tej klasy. Samochód posiadał bardzo bogate wyposażenie w standardzie: szlachetne materiały obić foteli, automatyczną klimatyzację i ekskluzywne głośniki.

Lancia Thesis – jednostki napędowe

Pierwsze modele Lancii Thesis wyposażone zostały w silnik benzynowy z turboładowaniem o pojemności 2 l, dzięki któremu limuzyna osiągała moc 185 KM (136 kW). W ofercie znalazła się także jednostka o pojemności 2,4 l o mocy 170 KM (130 kW). Topowa wersja z jednostką V6 osiągała moc maksymalną 230 KM (170 kW), co pozwalało na rozwinięcie prędkości maksymalnej 240 km/h. Wersje z silnikiem wysokoprężnym, produkowany przez Fiata Multijetem, o pojemności 2,4 l, oferowane były w dwóch wersjach mocy 175 KM (129 kW) i 185 KM (136 kW). Najmniejszą jednostkę dieslowską stanowił silnik JTD o mocy maksymalnej 150 KM (110 kW).