Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-ct-200h-l-01.jpg

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lexus CT 200h, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japoński producent samochodów Toyota w segmencie SUV-ów (Sport Utility Vehicle) zaznaczył obecność swojej marki premium Lexus już w 2005 roku zarówno w klasie średniej, jak i wyższej, proponując modele z napędem hybrydowym. Lexus mógł korzystać z technicznej wiedzy i osiągnięć macierzystego koncernu Toyota, który był pionierem w zakresie wykorzystywania techniki hybrydowej w seryjnej produkcji pojazdów. W 2011 roku Japończycy z pomocą modelu Lexus CT 200h rozbudowali swój program w dół i mogli tym samym wprowadzić na rynek pierwszą kompaktową limuzynę spod znaku Lexusa, której napęd stanowił kombinację silnika spalinowego i elektrycznego.

System hybrydowy Lexus CT 200h nie wymaga zewnętrznego ładowania

W modelu Lexus CT 200h wykorzystano stworzony przez Toyotę czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,8 l, którego moc sięgała 99 KM (73 kW), podczas gdy silnik elektryczny generował moc 82 KM (73 kW). Lexus CT 200h mógł zatem uzyskać osiągi na poziomie 136 KM (100 kW). Wbudowane baterie tego kompaktowego modelu hybrydowego były ładowane zarówno przez silnik spalinowy, jak i poprzez odzyskiwanie energii z hamowania. W pojeździe określanym przez producenta jako całkowicie hybrydowy zewnętrzne ładowanie za pomocą połączenia wtykowego nie było więc konieczne. Poza tym zainstalowana w CT 200h kompaktowa bateria z ogniwami niklowo-wodorkowymi była całkowicie bezobsługowa.

Lexus CT 200h z czterema trybami jazdy do wyboru

Kolejna ciekawostka związana z tym rodzajem napędu hybrydowego: Lexus CT 200h mógł korzystać z energii elektrycznej przy starcie i podczas jazdy do prędkości 45 km/h, zaś przy wyższych prędkościach silnik spalinowy uruchamiał się sam. Oprócz automatycznego trybu jazdy, napęd benzynowy i elektryczny pracowały niezależnie, natomiast inne tryby jazdy można było samodzielnie ustawiać. Wśród nich można wyróżnić tryb EV, który był dedykowany w pełni elektrycznej jeździe przy niższych prędkościach oraz tryb Sport przeznaczony dla bardziej dynamicznej pracy silników.

Lexus CT 200h zużywał średnio 3,8 l paliwa

Model CT 200h osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Kompaktowy pojazd zaopatrzony w bezstopniową automatyczną skrzynię biegów przyspieszał od 0 do 100 km/h w 10,3 s. W połączonych metodach pomiarowych w podstawowym wariancie Lexusa zużycie paliwa wynosiło 3,8 l. Wartość ta odpowiadała emisji dwutlenku węgla na poziomie 87 g/km i gwarantowała Lexusowi CT 200h miejsce w klasie energetycznej A+.