Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-is-300-l-01.jpg

Lexus IS 300

Lexus IS 300 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lexus IS 300, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Lexus IS300 to samochód osobowy klasy średniej wyposażony w sześciocylindrowy silnik IS300 R6. Pojazd był produkowany w latach 1998-2013 przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation. To pierwsze auto, które pozwoliło marce wkroczyć do segmentu D. Poza modelem CT był to najmniejszy pojazd produkowany pod nazwą Lexus. Bazą konstrukcyjną dla aut I generacji była Toyota Altezza. Druga generacja została natomiast oparta na płycie podłogowej Lexusa GS III. Lexus IS300 był dostępny w dwóch wersjach nadwozia - jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Warto zaznaczyć, że za projekt limuzyny odpowiadał Nobuaki Katayama - ten sam designer, który wcześniej stworzył sylwetkę Toyoty Corolli. Auto zwracało uwagę ciekawą i ponadczasową stylistyką. Do dziś nawet samochód używany I generacji wyróżnia się w tłumie, dzięki czemu stanowi doskonałą propozycję dla koneserów motoryzacji. Należy ponadto pamiętać o tym, że Lexus IS300 gwarantował maksymalne bezpieczeństwo. W testach zderzeniowych Euro NCAP pojazd otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Za jego największego konkurenta uważa się BMW serii 3. Rywalami są ponadto Alfa Romeo 156, Audi A4, Mercedes-Benz klasy C, Saab 9-3 oraz Volvo S-60.

Pierwsze auto marki zaliczane do segmentu D - historia Lexusa IS300

Samochód zadebiutował podczas Targów Motoryzacyjnych odbywających się w 1998 roku w Genewie. Trzy lata później do oferty dołączyła wersja kombi. Jeszcze bardziej przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik sprawiły, że pojazd znakomicie sprawdzał się jako auto rodzinne, idealne nie tylko do jazdy po mieście, ale także będące doskonałym towarzyszem dalekich podróży. Lexus IS300, jak przystało na auto klasy premium, charakteryzował się bogatym wyposażeniem. Już w przypadku pierwszej generacji modelu w standardzie można było liczyć na elektronicznie sterowane szyby oraz podgrzewane fotele, klimatyzację, skórzaną kierownicę oraz sześciokolumnowy system audio z odtwarzaczem CD, który mógł pomieścić nawet 6 płyt. W 2005 roku w czasie Salonu Samochodowego w Paryżu odbyła się premiera Lexusa IS II generacji, którego sylwetka została zaprojektowana zgodnie z koncepcją L-Finesse. Z oferty zniknął jednocześnie wariant kombi. Pięć lat później samochód został poddany faceliftingowi. Poza delikatnymi zmianami nadwozia w pojazdach produkowanych po 2005 roku udoskonalono nagłośnienie i nawigację. W najwyższej wersji wyposażenia znalazł się system Mark Levison Premium Surround Sound System z 14 głośnikami, który odtwarzał dźwięk w układzie wielokanałowym. Pojawiły się ponadto wejścia USB oraz audio pozwalające kontrolować pracę podłączonych do nich urządzeń przenośnych. O bezpieczeństwo podróżujących dbał system kontroli trakcji ESP, układ ABS oraz osiem poduszek powietrznych w tym także airbagi chroniące kolana osób jadących z przodu. Ostatni egzemplarz Lexusa IS300 zjechał z taśmy produkcyjnej w 2013 roku, kiedy w salonach samochodowych pojawiła się III generacja modelu wyposażona w 2,5-litrowy, hybrydowy silnik IS300h.

Oryginalna sylwetka, przestronne i bogato wyposażone wnętrze

Lexus IS300 był dedykowany miłośnikom aut ze sportowym zacięciem, którzy od zwinnych i szybkich hatchbacków wolą eleganckie limuzyny. Jest kontynuacją modelu IS200, który zapoczątkował zorientowanie marki na samochody o wyrazistej, dynamicznej linii nadwozia. Zaokrąglone kształty i krótkie zwisy Lexusa IS300 nie tylko nadały samochodowi oryginalną stylistykę, ale także pozwoliły równomiernie rozłożyć ciężar, dzięki czemu stał się o wiele bardziej stabilny od swojego poprzednika. Na uwagę zasługują też nieszablonowe zdobienia nadwozia oraz okrągłe światła tylne umiejscowione pod transparentnym kloszem. Pojazd posiada stosunkowo duże gabaryty, co bezpośrednio przekłada się na przestronność wnętrza. W kabinie dominują materiały wykończeniowe wysokiej jakości, sprawiające, że nawet kilkudziesięcioletni samochód używany prezentuje się bardzo elegancko. Wzrok przykuwają umieszczone na desce rozdzielczej oryginalne zegary nawiązujące designem do cyferblatu zegarka G-Shock. Sportowe zacięcie auta oddaje także trójramienna kierownica z bocznymi przyciskami do zmiany biegów oraz ergonomicznie wyprofilowane fotele zapewniające wyjątkowy komfort prowadzenia. Warto zaznaczyć, że obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna.

Lexus IS300 - maksymalny komfort prowadzenia

Lexus IS300 charakteryzował się rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi. Wielowahaczowe, niezbyt sztywno zestrojone zawieszenie pozwalało czerpać maksymalną satysfakcję z podróży. Dzięki doskonałym amortyzatorom samochód sprawdzał się nawet na mocno wyboistej nawierzchni. Bardzo dobrze wyciszony kokpit powodował, że trudno było odczuć rzeczywistą prędkość. Co ważne, Lexus IS300 świetnie radził sobie również na mokrych i oblodzonych drogach, zaś szeroki rozstaw osi zapewniał znakomitą stabilność. Sprzymierzeńcami kierowcy były także system ABS z rozdziałem siły hamowania oraz technologia Vehicle Stability Control, która umożliwiała wyczucie i opanowanie auta nawet przy ostrych zakrętach. Warto dodać, że pojazd cieszył się bardzo dobrymi opiniami użytkowników. Mechanizm podwozia, chociaż nie należał do najprostszych, wyróżniał się trwałością. Odpowiednio serwisowane auto mogło pokonać setki tysięcy kilometrów bez interwencji warsztatu naprawczego. Nie bez znaczenia była też dobra dostępność części zamiennych - zarówno nowych, jak i używanych, co pozwalało szybko wyeliminować ewentualne usterki. Warto wspomnieć także o silniku uznawanym za jedną z najbardziej niezawodnych jednostek napędowych. Bezawaryjność i wysoka kultura pracy powodowały, że motor spełniał oczekiwania nawet najbardziej wymagających fanów motoryzacji.

Bezawaryjna i dynamiczna jednostka napędowa

Skoro mowa o silniku, warto przypomnieć, że pod maską Lexusa IS300 znalazł się motor benzynowy z łańcuchowym napędem rozrządu. W pierwszej i drugiej generacji koncern montował trzylitrowy silnik R6 generujący moc rzędu 215 KM przy 5800 obrotach na minutę. Jednostka pozwalała rozpędzić auto ważące ponad 1,5 tony maksymalnie do 230 km/h, zaś osiągnięcie setki zajmowało jej niespełna 7,2 sekundy. Za doskonałe osiągi odpowiada moment obrotowy dochodzący do 289 Nm. Co ciekawe, w chwili, gdy silnik osiąga 2000 obrotów na minutę, wartość momentu obrotowego przekracza 250 Nm. Nie można przy tym zapominać, że jednostka R6 3.0 wyróżniała się stosunkowo niskim spalaniem, które w cyklu mieszanym oscylowało wokół 10 litrów na 100 km. Większość egzemplarzy z tym motorem dostępnych na rynku wtórnym jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów o czterech lub pięciu przełożeniach. Warianty z manualną przekładnią są w zasadzie nieosiągalne na rynkach europejskich. Kierowcy chętnie sięgają jednak po pięciostopniową skrzynię biegów E-Shift, która nie tylko wyróżnia się bezawaryjnością, ale także pozwala sekwencyjnie zmieniać biegi za pomocą przycisków na kierownicy, gwarantując maksymalny komfort prowadzenia. Tym, co przyciąga uwagę fanów ostrej jazdy, jest charakterystyczny dźwięk generowany przez jednostkę napędową. Należy przy tym zaznaczyć, że silnik umieszczony jest wzdłużnie w przedniej części samochodu. Auto posiada zaś napęd na tylne koła. Dynamiczny motor, bezusterkowe mechanizmy podwozia oraz ciekawa linia karoserii - wszystko to sprawia, że Lexus IS300 mimo upływu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem kierowców i świetną opinią użytkowników.