Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-rx-l-01.jpg

Lexus RX

Model Land Cruiser znajdował się w ofercie japońskiego producenta samochodów Toyota od lat 50. Przez dziesiątki lat ten terenowy samochód uległ znacznej przemianie. Początkowo nieco rustykalny w charakterze offroader ewoluował, by w końcu stać się SUV-em. Kiedy producent postanowił wzbogacić swoją ofertę w segmencie premium, wybór padł na ten model. W roku 1996 pojawia się Lexus LX, a 2002 Lexus GX – obie generacje na bazie auta terenowego. Sprzedaż tych modeli odbywała się głównie na rynku północnoamerykańskim. W rynku europejskim Toyota zdawała się nie dostrzegać szczególnych perspektyw jeśli chodzi o SUV-y. Wyjątkiem okazał się SUV bardziej kompaktowy, zaprezentowany w roku 1997. Model ten od roku 2000 stał się dostępny w Europie jako Lexus RX.

Topowe jednostki napędowe V6 pod maską Lexusa RX na rynku europejskim

Technicznie Lexus RX bazował na platformie Lexusa ES, limuzynie, która początkowo nie była dostępna na rynku europejskim. Model ważył 1,7 t, miał 4,58 m długości i 1,66 m wysokości. Był klasycznym SUV-em kompaktowym z charakterystyczną dla marki atrapą chłodnicy i logo. Inaczej niż na rynku północnoamerykańskim Lexus RX w Europie nie był sprzedawany z napędem na wszystkie koła. Jeśli zaś chodzi o jednostki napędowe, warto wspomnieć, że w Europie nie były dostępne wszystkie wersje. Pierwszą generację, sprzedawaną do roku 2003, producent wyposażył w jednostkę o trzylitrowej pojemności w układzie V6. Ta topowa wersja miała moc maksymalną 201 KM (148 kW).

Od 2006 w Europie dostępna jest wersja hybrydowa Lexusa RX

W generacjach, które pojawiały się kolejno w latach 2003 i 2009, Lexus otrzymał bardziej dynamiczną stylistykę, głównie przodu. Samochód rozrastał się zarówno na długość, jak i szerokość. Od roku 2009 produkowano Lexusa o długości 4,77 m, co oznaczało różnicę aż 20 centymetrów w stosunku do modelu pierwotnego. Nowe były też jednostki napędowe. Obok dotychczas stosowanego V6, od roku 2006 także w Europie dostępny był model hybrydowy. Pod jego maską znajdował się silnik o pojemności 3,3 l, a od roku 2009 3,5 l wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi.