Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
maserati-ghibli-side

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Maserati Ghibli, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ze swoim eleganckim zarysem i z wyścigowym sportowym silnikiem w wyposażeniu modelu Gran Turismo Maserati w latach 50. urosło do rangi producenta ekskluzywnych pojazdów typu coupé i kabrioletów, które zostały zaprojektowane jako modele do użytku codziennego, przeznaczone do produkcji seryjnej, choć wciąż w zmienionej formie odnosiły sukcesy także w profesjonalnych dziedzinach motorsportu. W latach 60. marka Maserati skupiła się na jeszcze innej produktowej strategii: nie tylko nazwy oraz wrażenie optyczne modelu powinny zostać unowocześnione, ale także moc silników powinna doczekać się polepszenia. Z taką filozofią powstał duży model coupé z szerokim przedziałem pasażerskim, płasko opadającą linią dachu i dłuższą pokrywą silnika, który w 1966 roku był jednym z pierwszych modeli z nazwą nawiązującą do pustynnego wiatru – był to model Maserati Ghibli. W latach 90. producent wykorzystał tą legendarną nazwę dla limuzyny w kształcie przypominającej kompaktowe coupé z silnikiem Biturbo. Kolejne wznowienie modelu Maserati Ghibli miało miejsce w 2013 roku. Była to czterodrzwiowa limuzyna Gran Turismo. I także ten model Maserati Ghibli dopisał rozdział do historii włoskiej marki: producent po raz pierwszy zaoferował ten model z silnikiem Diesla.

Maserati Ghibli w wersji Gran Turismo jako coupé i kabriolet

Pierwsza generacja modelu Ghibli była sprzedawana w latach 1966-1973 po tym jak słynny włoski projektant Giorgetto Giugiaro przedstawił swój projekt utrzymany w stylistyce Gran Turismo. Jednak Maserati Ghibli – mimo swojej długości wynoszącej 4,6 m i szerokości rzędu 1,8 m – został zaprojektowany jako wóz z tylko dwoma siedzeniami. Wizualnie autonomiczny wariant, jakim był kabriolet, uzupełnił w 1968 roku serię modelową. Jeśli zaś chodzi o jednostki napędowe, w Maserati Ghibli, początkowo producent wyposażył samochód w silnik w układzie V8 o pojemności 4,7 l oraz o mocy 340 KM (250 kW). Najwyższy model serii, Maserati Ghibli SS, miał silnik o pojemności 4,9 l i o mocy 354 KM (260 kW).

Maserati Ghibli Biturbo

Pod koniec ery Biturbo w latach 80. i 90., konstruktorzy pod nazwą Ghibli stworzyli kompaktowe coupé, które trafiło na rynek jako Maserati Biturbo. Pojazd z czterema miejscami był dostępny w wersji z silnikiem o pojemności 2 oraz 2,8 litra, wzmocniony podwójnym turbodoładowaniem. Moce modelu tworzonego w latach 1992-1997 zmieniały się i wynosiły między 288 KM (212 kW) a 310 KM (228 kW). W stuningowanej wyścigowej wersji z silnikiem V6 Maserati Ghibli Biturbo był w stanie osiągnąć moc 335 KM (246 kW).

Limuzyny z serii Maserati Ghibli

W roku 2013 Włosi po raz kolejny pozwolili odrodzić się legendzie Maserati Ghibli. Stało się to za sprawą czterodrzwiowej limuzyny, która nie tylko przejęła powstałą w latach 60. nazwę, ale także stylistykę nadwozia. Ghibli pierwszej generacji posłużył za źródło inspiracji. Długa na prawie pięć metrów sportowa limuzyna została wyposażana w silnik benzynowy, trzylitrowy Biturbo, który umożliwiał modelowi Maserati Ghibli nowej generacji osiągnięcie mocy do 330 KM (301 kW). W nowych wzmocnionych wariantach z mocą 410 KM (301 kW) model Maserati Ghibli miał implementowany napęd na tylną oś albo napęd na obie osie. Nowością dla linii Maserati Ghibli był silnik Diesla w układzie V6 – był to pierwszy tego typu motor w historii modelu.