Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
maserati-quattroporte-l-01.jpg

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Maserati Quattroporte, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Już w czasach, kiedy należąca obecnie do koncernu Fiat, tworząca sportowe samochody włoska marka Maserati była jeszcze własnością rodziny przemysłowców Orsi, przedsiębiorstwo próbowało wyróżnić się wśród konkurencji linią modelową z czterodrzwiową sportową limuzyną, tworzoną obok segmentu sportowych samochdów z tradycyjnie dominującymi modelami typu coupé i z kabrioletami. Chciała także zaoferować pojazdy posiadające pełnowartościowe tylne kanapy, dzięki czemu posiadałby one przestrzeń dla czterech lub nawet pięciu pasażerów. Te limuzyny zostały po raz pierwszy zaprezentowane na początku lat 60. i otrzymały nazwę Maserati Quattroporte („quattro porte”, czyli po polsku „czworo drzwi”). Wprawdzie między poszczególnymi generacjami były okresy, kiedy produkcja tych czterodrzwiowych limuzyn była zawieszana, jednak mimo wszystko ta linia modelowa od pierwszej prezentacji modelu Maserati Quattroporte stanowiła integralną część składową programu produkcyjnego marki Maserati.

Historyczny pojazd Maserati Quattroporte

Tradycja ma swój początek w roku 1963 – wtedy to czterodrzwiowa sportowa limuzyna pierwszej generacji opuściła zakłady produkcyjne w liczbie 1000 sztuk. Projektant Pietro Frua nadał limuzynie klasyczne linie Gran Turismo z tamtych czasów, i dlatego sportowe wozy – takie jak coupé oraz kabriolety z linii Maserati 3500 GT – dokładnie oddawały wizerunek marki. Montowany silnik w układzie V8 osiągał moc 290 KM (212 kW) i rozpędzał Maserati Quattroporte do prędkości prawie 220 km/h. Jedna z najszybszych na świecie limuzyn robiona seryjnie pod przejściowym władaniem właściciela Maserati, koncernu Citroën, wcześniej plasowała się poniżej przeciętnej pod względem osiągów silnika, zaś w latach 1974-1978 została wyprodukowana tylko w jednym egzemplarzu. Pełne sukcesów okazały się za to lata 1976-1990 – wówczas produkowana była trzecia generacja, która powstała na bazie sportowego wozu De Tomaso.

Nowe modele Maserati Quattroporte

W 1994 roku Włosi zaprezentowali nowy model Maserati Quattroporte, który pod względem stylu przypominał Maserati Biturbo, a jego jednostka napędowa w kładzie V8 rozwijała moc 335 KM (246 kW). Projektanci marki Ferrari ze studia Pininfarina postarali się na przełomie tysiącleci o nowy stylistyczny wygląd dla rodziny Maserati. Podobnie jak pierwsze Maserati Quattroporte, nowe modele bazowały na Gran Turismo lat 60. Z kolei piąta generacja modelu sportowej limuzyny na początku produkcji w 2003 roku, jak również po faceliftingu z 2008 roku, nosiła cechy charakterystyczne dla aktualnie produkowanych pojazdów o nadwoziu typu coupé z gamy aut Maserati. Jeśli chodzi o najmocniejszy silnik, Włosi zaproponowali jednostkę o pojemności skokowej wynoszącej 4,2 l. Silnik w układzie V8 miał moc 400 KM (294 kW), zaś większy motor cechował się pojemnością 4,7 l i mocą 430 KM (316 kW), a co za tym idzie był topowym modelem serii Quattroporte.