Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-6-l-01.jpg

Mazda 6

Mazda 6 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda 6, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda 6 odnosi sukcesy na światowych rynkach już od 2002 roku i choć lata mijają, nadal stanowi obiekt marzeń wielu miłośników pięknych i szybkich samochodów. Wyrafinowane linie karoserii i doskonałe wyważenie, właściwa japońskim maszynom precyzja wykonania, a do tego nowoczesne i ekologiczne systemy napędu - to zestaw cech, które dają temu autu wyjątkowo silną pozycję w klasie średniej, zbliżając się do segmentu premium. Nic dziwnego, że dumny ze swojego dzieła japoński koncern wciąż rozpieszcza fanów modelu, wprowadzając stale nowe wersje i pozwalając cieszyć się najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. Mazda 6 zaprojektowana została jako przyciągający uwagę motoryzacyjny trendsetter. Następca produkowanego od końcówki lat 70. modelu 626 zapowiadać miał nową epokę w historii przemian stylistycznych pojazdów Mazdy, które - zgodnie z hasłem "Stylish, Insightful, and Spirited" miały być odtąd niezmiennie stylowe, odkrywcze i pełne werwy. Idee, jakie przyświecały twórcom trzeciej generacji Mazdy 6 wyraża z kolei nowa filozofia projektowania KODO. Celem projektantów było zamknięcie w sylwetce pojazdu esencji dynamizmu i skupionej siły, jaką podpatrzeć można u drapieżnych zwierząt, a także u łuczników, szykujących się do oddania strzału. O tym, jak wielką wagę przykłada Mazda właśnie do stylistyki, świadczyć może fakt, że jedną z nowości wprowadzonych w kolejnej odsłonie Mazdy 6 jest innowacyjny lakier, który dodać ma barwie karoserii w czerwonej wersji auta większej głębi i dynamizmu. Co ważne, obok atrakcyjnej powierzchowności Maździe 6 nie brakuje i innych zalet.

Goniąc własną legendę

Pierwsza generacja modelu Mazda 6 produkowana była w latach 2002-2008 w trzech wariantach nadwozia: liftback, sedan i kombi. Jednak jeśli decydować się na samochód używany z tej generacji, będzie to z pewnością auto sprowadzane z zagranicy. Mazdy 6 z pierwszej edycji nie były nigdy sprzedawane w polskich salonach. W 2005 roku model poddany został nieznacznemu faceliftingowi, któremu towarzyszyło unowocześnienie skrzyni biegów. W 2006 roku na rynek weszła wersja turbo Mazdy 6 pod nazwą Mazdaspeed Atenza, była ona oparta na prototypie pokazanym już w 2002 roku. Kolejna generacja "szóstki" zaprezentowana została na targach we Frankfurcie w 2007. Wykorzystano w niej między innymi nową wersję szkieletu konstrukcyjnego - GH. Mazda 6 II wizualną modernizację przeszła w 2010. Z kolei w 2012 roku, po premierze na targach w Moskwie, pojawiła się na rynku generacja trzecia, tym razem już tylko jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi. Poprzedził ją przedstawiony w 2011 w Tokio koncept-samochód, Takeri. Mazda 6 trzeciej generacji wprowadziła dwie proekologiczne nowości, prosto z centrów badawczych - technologię SKYACTIVE oraz system i-ELOOP. Auto wyposażone jest też w bogate elektroniczne oprzyrządowanie kontrolne, służące na przykład do monitorowania odległości od pojazdu poprzedzającego, ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy utrzymywania stałej prędkości. Najbardziej charakterystyczną stylistyczną zmianą wprowadzoną w Maździe 6 III jest wydatna krata wlotu powietrza. Facelifting tej odsłony nastąpił już w 2014, co zaskoczyło wielu recenzentów. Nowa wersja Mazdy wcale jeszcze nie zdążyła się opatrzyć. W tym samym roku liczba sprzedanych na całym świecie samochodów Mazda 6 przekroczyła 3 miliony sztuk. Ale to nie koniec zmian - jeszcze w roku 2016 nowi nabywcy "szóstki" dopieszczeni zostali zmianami poprawiającymi bezpieczeństwo jazdy. Choć w żadnej z istotnych kategorii Mazda 6 nie przegrywa w starciu z rywalami i od zawsze zdobywa dobre recenzje, wyścig na ulepszenia wciąż się toczy. Koncern Mazda ma wiele powodów, by wierzyć, że stworzone przez nich auto ma wciąż przed sobą świetlaną przyszłość. Jednym z nich jest z pewnością fenomen popularności pierwszej generacji Mazdy 6 w Chinach. Produkowany tam od 2003 roku model, zwany popularnie [i]Maliu[/i] - połączenie słów ma (koń) i liu (sześć) - od przeszło dekady wciąż utrzymuje się w sprzedaży, choć równolegle proponowane są w salonach kolejne odsłony "szóstki". Kto wie, może i trzecia generacja doczeka się gdzieś na świecie aż tak wiernych fanów?

Mazda 6 III - całkiem nowe rozdanie

Mazda 6 to niewątpliwie nadal, mimo upływu lat, oczko w głowie szefów japońskiego koncernu. Choć konkurencja w segmencie D okazuje się niekiedy zacięta, odpowiadają na nią konsekwentnie tą samą kartą, oferując potencjalnym nabywcom "szóstki" technologiczne udoskonalenia i drobne retusze w imponującym tempie. Przekonują przy tym, że Mazda 6 warta jest każdego zainwestowanego w nią yena i zasługuje na to, by wskoczyć na pozycję lidera. I rzeczywiście: zwłaszcza w autach trzeciej generacji Mazdy 6 nie brakuje rozwiązań wybiegających w przyszłość i bardzo istotnych dla każdego użytkownika. Wszystkie silniki wykorzystywane w nowszych rocznikach modelu oparte są na rozwijanej przez producenta wszechstronnej metodologii SKYACTIV, a więc korzystają z szeregu usprawnień, dzięki którym energia z benzyny i oleju napędowego wykorzystywana jest wydajniej niż w porównywalnych modelach napędów innych marek. Receptą Mazdy na stworzenie wydajnego silnika było podwyższenie stopnia sprężania w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i rozwiązaniami zapobiegającymi przegrzewaniu. Kolejnym elementem, na którym skupili się inżynierowie Mazdy, była skrzynia biegów. Zarówno w wersji automatycznej jak i manualnej. Przyspieszenie reakcji samochodu na gesty kierowcy nie tylko podnosi komfort kierowania, ale i przekłada się na dalsze oszczędności energii. Wyjątkowo niskie zużycie paliwa w samochodach spod znaku SKYACTIV wynika z modernizacji mechanizmu zawieszenia oraz szkieletu konstrukcyjnego produkowanego ze specjalnego gatunku stali - pozwoliły one ograniczyć wagę pojazdu bez straty dla parametrów technicznych. Niektóre z nowych Mazd 6 wyposażone są również w opcjonalny system i-ELOOP, który pozwala odzyskać energię kinetyczną w trakcie zwalniania i wykorzystać ją do zasilania elektronicznych urządzeń pokładowych czy świateł. Wcześniejsze wersje Mazdy 6 wyposażone są w silniki linii MZR, a najmocniejsze wersje benzynowe - w napędy MZI V6. Ten ostatni jest opracowanym przez Mazdę rozwinięciem silnika Duratec V6, stosowanego wcześniej w Fordach Mondeo. W pierwszej generacji modelu oferowano łącznie trzy opcje napędu Diesla MZR-CD (2.0, od 121 do 143 KM) i dziewięć wersji benzynowych (MZR od 1.8 i 120 KM po 2.3 Turbo 260 KM oraz 3.0 MZI V6 z imponującą mocą 220 KM). W drugiej generacji paleta napędów zmieniła się nieznacznie: silnik 2.3-litrowy zastąpiła wersja 2,5 l, a w miejsce 3-litrowego MZI pojawił się jego 3.7-litrowy odpowiednik. Nowością był z kolei 2.2-litrowy Diesel. W trzeciej generacji wybór jest nieco węższy - w ofercie znalazły się benzynowe silniki 2.0 i 2.5 l oraz Diesel o pojemności 2.2 l. Salonowa Mazda 6 to na polskim rynku samochód z wysokiej półki cenowej - nie jest to z pewnością auto na każdą kieszeń. Bez trudnu można jednak znaleźć tu samochód używany, przystępniejszy cenowo dla osób z ograniczonym budżetem. Warto tę opcję rozważyć, aby samemu cieszyć się swoją piękną i zrywną Mazdą.