Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-demio-side

Mazda Demio

Mazda Demio Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda Demio, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda Demio jest produkowana nieprzerwanie od 1996 roku przez japoński koncern Mazda. Pojazd nie ma oficjalnego poprzednika. W 2008 roku trzecia generacja modelu zdobyła drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. W tym samym roku pojazd zdeklasował konkurentów, triumfując jako Samochód Roku na skalę światową. Rok po debiucie trzeciej generacji pojazdu na targach w Genewie zaprezentowano wariant ochrzczony jako Sport Mazda 2 o trzydrzwiowym nadwoziu. Pierwsza generacja auta trafiła na rynek pod jednolitą nazwą, która bez względu na rynek brzmiała Mazda Demio. Z czasem nomenklaturę zmieniono, a pierwotne nazewnictwo stosowano wyłącznie dla modeli dostępnych dla klientów w rodzimej Japonii.

Cztery generacje Mazdy Demio

W pierwszej odsłonie samochód oferowano w wersji pięciodrzwiowej z nadwoziem typu hatchback. Auto dysponowało napędem na przód, a jego ładowność wynosiła 440 kg. Tył auta o kanciastej formie krył w sobie pojemny bagażnik, który mieścił 1298 litrów. Pierwsza odsłona Mazdy Demio zjeżdżała z taśmy do 2002 roku. W tym samym roku na rynku zadebiutowała druga generacja modelu. Nomenklatura na europejskich rynkach uległa zmianie, a auto sprzedawano pod nazwą Mazda 2. Pojazd był dostępny w kilku wersjach wyposażenia. Wśród nich warto zwrócić uwagę na Sport czy Antares. Auto było jeszcze bardziej przystosowane do przewożenia bagaży, gdyż producent zdecydował się na zwiększenie pojemności bagażnika do 1044 litrów. Trzecia generacja Mazdy Demio została zaprezentowana w 2007 roku. Ciekawostkę stanowi fakt, iż w Niemczech pojazd przedstawiono jako drugą generację Mazdy 2. Konstrukcję samochodu oparto na płycie Forda Fiesty. Auto zyskało bardziej dynamiczną stylistykę i zaokrąglone kształty. W 2008 roku na rynku pojawiła się kolejna wersja nadwoziowa pojazdu. Sedan miał jednak trafiać głównie na rynek w Chinach. Mimo bardziej opływowej formy inżynierom udało się wydłużyć tylną część pojazdu aż o 37 cm. Od 2009 roku z taśmy zjeżdżała również wersja Dynamic, która przywodziła na myśl sportową jazdę. Projektanci zadbali o stylistykę utrzymaną w sportowym duchu. W 2010 roku auto poddano faceliftingowi. Wprowadzone nowości były wyraźnie inspirowane Mazdą 3 obecną na rynku od 2003 roku. Wewnątrz modernizacja objęła tapicerkę, deskę rozdzielczą, a także nowy wygląd centralnej konsoli, którą pokryto połyskującym czarnym lakierem. Elegancję podkreślały również chromowane detale. Zmiany były widoczne także z zewnątrz. Auto zyskało bardziej sportowy wygląd dzięki osłonie chłodnicy typowej dotychczas w sportowych wariantach. Dodatkowo uwagę przykuwało nowe wzornictwo felg, które wykonano ze stopów metali lekkich. W 2013 roku producent zaprezentował Demio RE Range Extender o napędzie benzynowym, który uruchamiał się po zużyciu energii w akumulatorach litowo-jonowych. W 2014 roku zaprezentowano czwartą generację pojazdu jako auto koncepcyjne. Nomenklatura ponownie mogła zaskakiwać. Na rynku japońskim pozostawiono nazwę Demio, w USA funkcjonowało określenie Scion iA, a w Kanadzie Toyota Yaris Sedan. Na pozostałych rynkach dominowała nazwa Mazda 2. Auto zyskało bardziej dynamiczny wygląd, który szedł w parze z właściwościami aerodynamicznymi. Wnętrze samochodu było inspirowane Mazdą 3 oraz 6. Pojazd był naszpikowany gadżetami, a w centralnym punkcie znajdował się system multimedialny wyposażony w ekran dotykowy. W tym samym roku zaprezentowano kolejną wersję nadwoziową - tym razem był to sedan. Mazda Demio zwraca uwagę także jako samochód używany ze względu na bogate wyposażenie obejmujące tempomat, automatyczną klimatyzację czy wielofunkcyjną kierownicę.

Mazda Demio z silnikami benzynowymi i Diesla

Pierwsza generacja modelu była napędzana przez dwa silniki do wyboru o mocy w przedziale od 63 do 75 KM. W kolejnej generacji paletę silnikową powiększono o trzy benzynowe jednostki, z których najmocniejsza dysponowała osiągami 113 KM. Nabywcy mogli również zdecydować się na napęd Diesla o mocy 68 KM. W trzeciej generacji po liftingu Mazda Demio była wyposażona w podstawowej wersji w silnik benzynowy o mocy 75 KM. Ten motor był obecny również w poprzedniej odsłonie, jednak tym razem inżynierowie postarali się, by zmniejszyć zużycie paliwa. Dodatkowo przyspieszenie wzrosło o niespełna sekundę. Mazda Demio była również dostępna z silnikiem o mocy 86 KM, a także 102 KM. Choć moc uległa nieznacznemu obniżeniu, nabywcy z pewnością nie narzekali na bardziej ekonomiczną jazdę. Również w przypadku tych motorów Mazda sukcesywnie zmniejszała spalanie, więc warto wziąć pod uwagę ten model, chcąc kupić samochód używany o ekonomicznym zużyciu paliwa na poziomie 5,7 litra na 100 kilometrów. Motor współpracował zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Czwarta generacja modelu była dostępna z silnikami benzynowymi i Diesla do wyboru. Wysokoprężny motor dysponował mocą 105 KM, a benzynowy od 75 do 115 koni mechanicznych.