Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-premacy-front

Mazda Premacy

Mazda Premacy Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda Premacy, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda Premacy to minivan klasy kompaktowej, którego produkcję rozpoczęto w 1999 roku. Na światowych rynkach model był jednak znany także pod nazwą Mazda 5, którą zyskała druga generacja auta. W rodzinnej Japonii pojazd w każdej kolejnej odsłonie sprzedawany był pod szyldem Premacy. W 2015 roku japoński koncern zdecydował o zakończeniu produkcji, a samochód po dziś dzień nie doczekał się następcy. Mazda Premacy oferowana była przez ponad 15 lat i stworzono trzy generacje tego modelu. W 2010 roku niemiecki ekonomiczny magazyn Handelsblatt sprawdził, jak Mazda Premacy zachowuje się na rynku wtórnym jako samochód używany. Model został bardzo pozytywnie oceniony w stosunku do konkurentów pod względem komfortu i bezpieczeństwa.

Trzy generacje Mazdy Premacy

Pierwsza generacja Mazdy Premacy została zaprezentowana w 1999 roku. Już dwa lata później samochód poddano faceliftingowi. Auto ma wiele wspólnego z Mazdą 626 i 323, z którymi łączy ją szereg tożsamych elementów konstrukcyjnych. Najważniejszym z nich jest platforma znana jako Mazda C. Pojazd dysponował napędem na przód i sprzedawany był w wersji pięciodrzwiowej. Auto miało wyjmowane siedzenia, co znacznie podnosiło jego praktyczne walory. W 2001 roku przeprowadzono pierwszy facelifting, który skutkował zmianami w obrębie zderzaków, świateł i reflektorów. Produkcję drugiej generacji Mazdy Premacy rozpoczęto w 2005 roku. W 2007 roku model doczekał się faceliftingu, jednak zmodernizowana wersja weszła do sprzedaży dopiero w 2008 roku. W porównaniu z pierwszą odsłoną, model Premacy II mógł poszczycić się znacznie lepszymi parametrami warunkującymi bezpieczeństwo jazdy. Znalazły one odzwierciedlenie w testach zderzeniowych Euro NCAP, a model zdobył w nich najwyższe noty w postaci pięciu gwiazdek. Jest to z pewnością argument przemawiający za tym, by rozważyć Mazdę Premacy także jako samochód używany. Trzecia generacja auta zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku. Model wyróżniał się zmodernizowaną konstrukcją. Linię karoserii zmieniono w taki sposób, by zagwarantować lepszy współczynnik oporu powietrza. W 2015 roku japoński koncern zdecydował się zakończyć produkcję samochodu. Pojazd nie doczekał się następcy, co oznaczało jedno: Mazda postanowiła wycofać się z produkcji kompaktowych minivanów. Powodów jest kilka, jednak najważniejszym z nich jest wdrożenie nowego kierunku rozwoju firmy, zgodnie z którym w palecie modeli dominować mają auta osobowe oraz crossovery. Drugą przyczyną, dla której Mazda Premacy była ostatnim minivanem w kolekcji japońskiego koncernu, jest kryzys segmentu tego typu aut. Jest on spowodowany wynikami sprzedaży, które sukcesywnie spadają, ustępując pola SUV-om oraz crossoverom.

Silniki Mazdy Premacy

Mazda Premacy pierwszej generacji dostępna była z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru. Wersja o pojemności 1,8 l dysponowała mocą 114 KM, a nieco mocniejsza dwulitrowa jednostka mogła poszczycić się osiągami 131 KM. Model można było nabyć także z napędem Diesla, który dysponował niższą mocą niż benzynowce. Do wyboru były wysokoprężne jednostki 90- i 101-konne. Druga generacja Mazdy Premacy pociągnęła za sobą wprowadzenie dwóch nowych silników. O ile pierwszy z nich o mocy 110 KM nie stanowił wielkiej zmiany w porównaniu z pierwszą generacją, wersja ze 165-konnym motorem mogła już robić wrażenie. Rozważając zakup używanej Mazdy Premacy, niewątpliwie warto zwrócić uwagę na ten motor. Model Premacy trzeciej generacji ograniczył się do trzech jednostek napędowych. Ponownie dominowały silniki benzynowe, jednak producent nie zdecydował się na podniesienie osiągów. Nabywcy mogli zdecydować się na benzynowy napęd o mocy 115 lub 150 koni mechanicznych. Choć osiągi nie były imponujące, warto zwrócić uwagę na praktyczne walory benzynowców. Przyspieszały do setki w 11 s, co można uznać za przyzwoity wynik jak na minivana. Dodatkowo auto było dość ekonomiczne, bowiem mocniejsza jednostka spalała niespełna 7 l paliwa na 100 km. Trzecia generacja została również wyposażona w napęd Diesla. Dysponował on z kolei dużo lepszymi osiągami niż poprzednik. Pod maską Mazdy Premacy III pracował wysokoprężny 150-konny silnik, który pozwalał na uzyskanie maksymalnej prędkości 180 km/h.