Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-tribute-l-01.jpg

Mazda Tribute

Mazda Tribute Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda Tribute, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Model Mazda Tribute to samochód łączący w sobie praktyczne zastosowanie i wygodę. Auto w pierwszej wersji pojawiło się na rynku w 2000 roku i było odpowiedzią na aktualne potrzeby odbiorców, którzy coraz częściej zadowalali się pojazdami wszechstronnymi i o sporej przestrzeni wewnątrz. Samochody tego rodzaju świetnie nadawały się do podróżowania całą rodziną. Początek pierwszej dekady XXI wieku to moda na SUV-y, w którą Mazda Tribute wpisała się wręcz idealnie ze swoim wysokim zawieszeniem, długą sylwetką i odpornym napędem. Była dobra do tego, by jeździć nią w ruchu miejskim, jak i trochę ją zmęczyć na nieasfaltowych drogach. Pierwsza generacja trafiła do sprzedaży do 2007 roku i pod względem estetycznym odpowiadała ówczesnej motoryzacyjnej modzie, o czym świadczyły obszerne reflektory, dużych rozmiarów zderzak wyposażony w dodatkowe oświetlenie, a także dość krótka osłona chłodnicy, od której swój początek brała długa pokrywa silnika, skrywająca pełną mocy jednostkę napędową. Druga generacja modelu Tribute miała swoją premierę w 2007 roku, ale do sprzedaży weszła dopiero w kolejnym roku. Mazda Tribute, także jako samochód używany, to dobry pomysł na rodzinne auto. Jest ona praktyczna, obszerna, nie nastręcza problemów związanych z serwisowaniem, a co najważniejsze, można nią trochę poszaleć w terenie. Poza tym to pojazd lubiany przez użytkowników, przede wszystkim z uwagi na niską awaryjność i obszerne wyposażenie.

Mazda Tribute drugiej generacji - wygodny rodzinny wóz

Mazda Tribute w drugim wydaniu produkowana była w latach 2008-2011, a jej debiut miał miejsce podczas imprezy motoryzacyjnej Montreal International Auto Show w Kanadzie. Japońscy konstruktorzy poszli z duchem czasu i zadbali o odświeżenie stylistyki pojazdu. Sylwetka natychmiast nabrała lekkości, a stało się to dzięki zintegrowanym zderzakom, delikatnie zarysowanej wypukłości nadkoli i subtelnej linii bocznej. Wnętrze samochodu, jak to u Japończyków, zostało solidnie przemyślane w taki sposób, aby było jak najbardziej funkcjonalne. Zegary o jasnych, kontrastujących z resztą deski rozdzielczej barwach umożliwiały łatwy odczyt bieżących parametrów jazdy. Obszerna i wizualnie masywna konsola centralna zwierała pokrętła i przyciski odpowiedzialne za sterowanie napowietrzeniem wnętrza i ogrzewaniem. Niektóre wersje Mazdy Tribute otrzymały jasny panel pasażerskiego schowka oraz jasne elementy otaczające deskę rozdzielczą, co nadawało przestrzeni elegancji i stylu. Samochód używany Mazda Tribute przeznaczony był dla czterech lub pięciu osób, a wśród wyposażenia znalazły się cztery poduszki powietrzne, w tym także dla pasażerów tylnego siedzenia, i kurtyny powietrzne. Jazdę ułatwiały elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, a także klimatyzacja i, w wybranych wersjach, podgrzewane fotele. Poza tym model ten posiadał także podgrzewaną przednią szybę, co w warunkach większości krajów Europy jest nie do przecenienia zimową porą. Jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa, to pojazd ten otrzymał także system ABS, system kontroli trakcji ASR i system stabilizacji toru jazdy ESP. Przyciemniane szyby pozwalały na swobodne rodzinne podróżowanie, bez ciekawskich spojrzeń z zewnątrz. Mazdę Tribute polubi każdy, kto czerpie radość z prowadzenia samochodu nie tylko po mieście, ale także w długich trasach. Komfort, przestrzeń i niezawodność są wyróżnikami tego przyjaznego użytkownikowi auta.

Mazda Tribute z lat 2008-2011 - parę informacji technicznych

W modelu tym implementowano sprawdzony i mocny silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,3 litra, który szybko zjednał sobie grono wiernych wielbicieli. Dlaczego? Bo był dość oszczędny, jak na gabaryt, jaki musiał zasilić energią. Poza tym istniała możliwość łatwego i szybkiego przerobienia go na gaz, co jeszcze bardziej obniżało koszty eksploatacji. Silnik ten generował moc rzędu 150 KM, zaś zużycie paliwa na przejechanie dystansu 100 km w cyklu mieszanym wynosiło około 7-9 l benzyny. Motor ten współpracował z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów i przenosił napęd na przednią oś. Napęd na wszystkie koła był załączany automatycznie. Maksymalna prędkość wynosiła do 190 km/h, natomiast przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało do 13 s.