Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-190-Front

Mercedes-Benz 190

Mercedes-Benz 190 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mercedes-Benz 190, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Krótko po tym, jak pierwsze modele nowej serii W201 wjechały na ulicę pod koniec roku 1982, Mercedesa 190 czule nazywano Baby-Benz. Zważywszy na długość prawie 4,50 m oraz szerokość ok. 1,70 m nikomu dzisiaj nie przyszłoby do głowy, aby przypisywać Mercedesowi 190 cechy małego samochodu. Jednak określenie Baby-Benz zrodziło się w czasach, w których próżno było szukać małych samochodów z gwiazdą. Smart, Mercedes-Benz A 140 czy Mercedes-Benz B 200 nie zaistniały jeszcze na deskach kreślarskich inżynierów. Mercedes 190 był więc pionierskim modelem, którym producenci ze Stuttgartu zapoczątkowali nową epokę w historii firmy.

Dzisiejsze oldtimery Mercedes 190 nie były poprzednikami nowej linii modeli

Obecnie poszukiwany oldtimer, zaokrąglony Mercedes 190 z serii W120 z lat 50., oraz jego następca, skrzydlaty model z serii W110 z lat 60., mimo podobieństw w nazewnictwie nie miały pod względem konstrukcyjnym nic wspólnego z Mercedesem 190, wprowadzonym w roku 1982. W przeciwieństwie do poprzednich modeli 190 wyższej klasy średniej, nowy projekt miał raczej tworzyć odpowiednik samochodu kompaktowego takiego jak BMW 320, którym Bawarczycy już w latach 70. udowodnili, że da się zarobić pieniądze na samochodach klasy średniej. Zwłaszcza gdy opłacalne samochody mogły czerpać korzyści z bezcennej reputacji producenta luksusowych samochodów.

Mercedes 190 stał się w ciągu 10 lat bestsellerem

Mercedes 190 był produkowany tylko przez 10 lat do roku 1993 pod nazwą W201, zanim zastąpiono go następnym modelem klasy C. Jednak w stosunkowo niedługim czasie po przeprowadzonym w roku 1988 faceliftingu Mercedes 190 pobił wszystkie rekordy. Za sprawą 1,9 mln sprzedanych egzemplarzy stał się najbardziej pożądanym modelem wprowadzonym kiedykolwiek przez producenta ze Stuttgartu na rynek. Najpopularniejszymi wersjami okazał się Mercedes 190E z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l oraz Mercedes 190D, który stanowił 1/3 produkcji w fabrykach w Sindelfingen i Bremen. Wersje z silnikiem Diesla były wyposażone w jednostki o pojemności 2 l, zaś od połowy lat 80. Mercedes-Benz 190D był także dostępny z silnikiem Diesla 2.5 l oraz z silnikiem Turbo Diesel o pojemności skokowej 2,5 l.

Mercedes 190 – prestiżowy samochód klasy średniej ze sportowymi ambicjami

Przy powstawaniu Mercedesa 190 oraz 190E, które od roku 1985 miały także w wyposażeniu katalizatory, producent ukierunkował się głównie na grupę klientów, poszukujących samochodu kompaktowego z silnikiem o mocy między 90 KM (66 kW) a 132 KM (97 kW) oraz z typowym dla Mercedesa wnętrzem i komfortem jazdy. Prestiż marki Mercedes dodawał modelowi Baby-Benz wartości bez dodatkowej opłaty. Kuszącym dla kupujących był także fakt, że mały Mercedes nie tylko korzystał z prestiżu większych modeli, lecz także z wysokiej ceny odsprzedaży, dzięki której samochody producenta mogły również punktować na rynku wtórnym. Dopiero od połowy lat 80. Mercedes przyłożył się bardziej do sportowego wizerunku modelu 190.

Mocniejsze silniki i najwyższe miejsca w wyścigach

W seryjnie produkowanych modelach producent oferował Mercedesowi 190 silniki o pojemności skokowej 2,3, 2,5 oraz 2,6 i z szesnastoma zaworami. Te modele 190 miały moc między 166 KM (122 kW) a 235 KM (173 kW). W wersji ze sportową regulacją silnika przez AMG Mercedes-Benz 190 w roku 1992 był także dostępny z silnikiem sześciocylindrowym o mocy 234 KM (172 kW). Ten Mercedes 190 był zarówno pod względem technicznym, jak i cenowym topowym modelem serii. W tym samym roku marka Mercedes swoim wyścigowym modelem Mercedesa 190 gromadziła punkty w wyścigach. W końcu Mercedes-Benz 190E z szesnastozaworowym silnikiem 2.5 zajął wszystkie trzy najwyższe miejsca w Niemieckich Mistrzostwach i udowodnił tym samym, że nie tylko w Bawarii powstają samochody klasy średniej, które potrafią zabłysnąć za sprawą sportowej dynamiki jazdy.