Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-clk-klasse-l-01.jpg

Mercedes-Benz Klasa CLK

Mercedes-Benz CLK Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mercedes-Benz CLK, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mercedes CLK to zaliczane do segmentu G sportowe coupé lub kabriolet. W latach 1997 - 2009 światło dzienne ujrzały dwie generacje tej luksusowej, niemieckiej konstrukcji. Pierwsze wzmianki o modelu pojawiły się już w 1993 roku, jednak oficjalną premierę Mercedes CLK miał w 1997 roku podczas Detroit Auto Show. W międzyczasie kilkukrotnie prezentowano projekty koncepcyjne. W Europie samochód po raz pierwszy przedstawiono na pokazie Geneva Automobile Salon, odbywającym się również w 1997 roku. Konstrukcyjnie pojazd bazował na modelu klasy C tej samej marki, z którego zaczerpnięte zostały płyta podłogowa wraz z układem napędowym. Niemniej jednak stylistycznie bliżej mu było do klasy E, na co zwłaszcza wpływ miały charakterystyczne reflektory. W 2009 roku zakończono produkcję drugiej generacji jednego z najpopularniejszych Mercedesów w historii. Zastąpił go model oznaczony symbolem W212.

Luksus i bezpieczeństwo

Przyjęty entuzjastycznie Mercedes CLK pierwszej generacji trafił do sprzedaży w 1997 roku. Model występował w dwóch wersjach nadwozia, czyli coupé i produkowanego od 1998 roku cabrio, który był najlepiej sprzedającym się kabrioletem w historii niemieckiego koncernu. Samochód można spotkać w trzech wariantach wyposażenia: Elegance, Sport i Avantgarde. W 1999 roku Mercedes CLK przeszedł pierwszy facelifting, który upodobnił model do klasy E. Zmodernizowano kierownicę, którą wyposażono w obsługę radia i zegarów z komputerem pokładowym, wprowadzono nowe zderzaki, listwy progowe, wzory tapicerek oraz obręczy. Wersję Sport zastąpił wariant AMG. W 2000 roku w modelu zaszły kolejne zmiany. Wprowadzono nowe, sześciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz silniki, które spełniały normy Euro 4. Pierwsza generacja, oznaczona symbolem W208, w testach niezawodności zdobywała czołowe miejsca. W 2002 roku zadebiutowała druga generacja Mercedesa CLK coupé - W209. Już dwa lata później z taśm montażowych zjechały pierwsze wersje cabrio. W 2005 roku druga generacja modelu przeszła lifting. Wyposażona została w unowocześniony system multimedialny, przearanżowane zderzaki, lampy oraz reflektory. Modyfikacji uległa także gama silników. Produkcję Mercedesa CLK zakończono w 2009 roku. Na rynku wtórnym nawet starszy samochód używany można nabyć z bogatym wyposażeniem. W standardowych konfiguracjach Avangarde i Elegance znajdowały się poduszki powietrzne, systemy ABS, ASR, aluminiowe felgi, bogata elektryka, tempomat, kierownica wielofunkcyjna, biksenonowe reflektory, szyby z filtrem UV, dziesięciogłośnikowy system audio, podgrzewane lusterka i wiele innych funkcjonalnych, a przede wszystkim poprawiających komfort jazdy elementów. Deska rozdzielcza wykończona była drewnem orzechowym, a na zewnątrz samochodu znajdowały się chromowane ozdobniki. Jeśli chodzi o wygodę podróżowania, to zwłaszcza osoby znajdujące się z przodu będą mogły ją maksymalnie odczuć. Pojemność bagażnika przy rozłożonej tylnej kanapie wynosi 435 litrów. Druga generacja CLK pod względem gabarytów przewyższa poprzednika pod każdym względem, co znacząco poprawia komfort jazdy. Nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów oraz aerodynamikę pojazdu. Do zalet samochodu należy zaliczyć również bardzo dobre wyciszenie, które nawet przy bardzo wysokich prędkościach umożliwia swobodną konwersację.

Mercedes CLK - moc gwarantowana!

Mercedes CLK pierwszej generacji był produkowany jedynie z silnikami benzynowymi. Szeroka gama jednostek, obejmująca układy R4, V6 i V8, pozwala wybrać samochód używany zgodnie z preferencjami przyszłego użytkownika. Najsłabszy z silników posiadał moc 136 KM, a najmocniejszy, należący do modelu oznaczonego AMG, aż 347 KM. Pozostałe silniki pozwalały osiągnąć 100 km/h w czasie 6,3-11 sekund, a ich prędkość maksymalna wahała się w przedziale 208-250 km/h. W drugiej generacji CLK pojawiły się co prawda silniki wysokoprężne, jednak wciąż dominowały jednostki benzynowe, wśród których na uwagę zasługują zapewniające przyzwoite osiągi warianty CLK 240 o mocy 170 KM i CLK 320 ze swoimi 218 końmi mechanicznymi. Obydwa modele po liftingu zastąpiono jeszcze mocniejszymi odpowiednikami. Z kolei najpopularniejszym turbodieslem stała się jednostka 270 CDI, której moc wynosiła 170 KM. Za najbardziej niezawodny z silników Diesla uznaje się motor 320 CDI. Na uwagę zasługują także niezwykle trwałe automatyczne skrzynie biegów, współpracujące z wymienionymi silnikami i należące do jednych z najsolidniejszych na rynku.