Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-g-klasse-l-01.jpg

Mercedes-Benz Klasa G

Mercedes G to auto zaprojektowane tak, aby radzić sobie z najtrudniejszą nawierzchnią. Litera w drugim członie jego nazwy oznacza ""Geländewagen"", co w języku niemieckim oznacza po prostu samochód terenowy. Auto odbyło premierę ponad czterdzieści lat temu i dalej z powodzeniem utrzymuje swoją pozycję na rynku. W dniu dzisiejszym produkowana jest jego wersja W463. Pierwotnie samochód miał przede wszystkim odpowiadać na potrzeby armii. Z tego wydajnego pojazdu korzystały siły zbrojne na całym świecie. Wymienić tutaj można wojsko niemieckie, szwajcarskie oraz oddziały szacha Iranu. Przez pewien czas Mercedes G pełnił funkcję jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów świata. Właśnie na bazie tego modelu zbudowano jeden z papamobile Jana Pawła II. Już od roku 1979 ten samochód dostępny jest dla odbiorców indywidualnych. Pierwotnie sprzedawano go jedynie na rynku europejskim. Na przełomie wieków trafił jednak również do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Mercedes G to niezwykle wydajne auto - wszystkie jego generacje posiadają stabilny napęd na cztery koła pozwalający pokonać wszelkie nierówności terenu. Samochód ten świetnie sprawdzi się podczas wszelkiego rodzaju wypadów za miasto - zarówno tych bliższych, jak i dalszych. Stanowi on optymalny wybór dla zapalonych podróżników i globtrotterów. Przyda się także kierowcom mieszkającym w trudno dostępnych terenach leśnych. Model produkowany jest od ponad kilkudziesięciu lat, można więc nabyć zarówno egzemplarz nowy fabrycznie, jak i samochód używany.

Mercedes G - auto zbyt dobre, aby odejść

W roku 1974 zaprezentowany został pierwszy prototyp Mercedesa G. Co ciekawe, wykonano go z drewna. Model pomyślnie przeszedł testy i wkroczył do produkcji fabrycznej. Możliwości auta sprawdzane były w warunkach ekstremalnych - między innymi na Saharze i terenach Koła Podbiegunowego. Od roku 1979 pojazd montowano ręcznie w fabryce w Grazu. Samochód dostępny był w kilku wersjach nadwoziowych. Klienci mogli więc zdecydować się na klasyczną opcję terenową lub kabrio. W kilka lat od rozpoczęcia produkcji pojawił się też furgon. W roku 1989 Mercedes zaprezentował generację auta sprzedawaną do dzisiaj - W463. Model przeszedł minimalny facelifting. Przemianie uległy reflektory oraz zderzaki. Wewnątrz przemodelowana została deska rozdzielcza. Przez kilkanaście lat, które minęły od dnia premiery auta, wiele się zmieniło w świecie motoryzacji. Dlatego właśnie samochód został znacznie unowocześniony. Wyposażono go w napęd na cztery koła z elektrycznym blokowaniem wszystkich dyferencjałów. Dodano także ABS oraz poduszki powietrzne. W roku 2007 Mercedes ogłosił zakończenie produkcji modelu - jego miejsce miały bowiem zająć pojazdy klasy GLK. Markę powstrzymały protesty jego zwolenników. Dzięki ich głosowi fabrykowanie auta zostało przedłużone.

Gwarantowana jakość w każdym terenie

Mercedes G w dalszym ciągu montowany jest ręcznie. Stanowi unikat na rynku motoryzacyjnym. Jest jak ekskluzywny, szwajcarski zegarek, w którym każdy tryb został precyzyjnie zamontowany rękami specjalisty. Pojazd spędza na linii produkcyjnej sto osobogodzin czyli trzykrotnie dłużej niż auta montowane maszynowo. Mercedes G w obecnej wersji może być napędzany trzema rodzajami silników. Dostępne są więc dwie jednostki benzynowe - V8 bi-turbo oraz nowy motor AMG. W ofercie znajduje się też sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. Zapewnia on połączenie dynamiki jazdy z optymalnym zużyciem paliwa. Mercedes G to prawdziwie wyczynowy samochód. Układ wydechowy, wlot powietrza do silnika oraz wszystkie systemy elektroniczne są zamontowane na znacznej wysokości, dzięki czemu auto może przejechać przez wodę o głębokości nawet pół metra. Jego układ napędowy pozwala także wspinać się na wzniesienia o nachyleniu czterdziestu pięciu stopni. Podczas jazdy pod górę bardzo ważnym wsparciem dla kierowcy okazuje się przycisk Low Range. Pozwala on uzyskać o wiele lepszy moment obrotowy silnika. Niezwykle ważnym elementem konstrukcji tego Mercedesa jest rama drabinowa. Posiada ogromną wytrzymałość, a jej główny cel stanowi chronienie samochodu przed uszkodzeniem od spodu. Nie do pominięcia pozostaje też wnętrze auta. Prace nad tapicerką są przeprowadzane z równą starannością co te dotyczące napędu i nadwozia. Fotele ręcznie obija się skórą o grubości 1,8 milimetra. Wszystko to sprawia, że nawet samochód używany tej klasy posiada idealnie zachowane wnętrze.