Znajdź używane Mercedes-Benz Klasa S motocykle na AutoScout24

Mercedes-Benz Klasa S

Mercedes S - luksusowa klasa samochodów

W 1972 roku niemiecki brand Mercedes-Benz rozpoczął produkcję nowej linii samochodów. Klasa S oficjalnie zastąpiła model W108, czyli generację luksusowych limuzyn zaprezentowanych po raz pierwszy w 1965 roku. Na całą linię składa się sześć głównych modeli oznaczonych jako W116, W126, W140, W220, W221 oraz W222. Pierwszy model Mercedes S był produkowany do 1980 roku. Łącznie z fabryk wyjechało ponad 470 tysięcy jego egzemplarzy. W 1974 roku samochód wygrał plebiscyt na Europejski Samochód Roku. Seryjnie był on dostępny wyłącznie w wersji sedan. Wersja kombi zaistniała w seryjnej produkcji dopiero przy modelu W123. Mercedes S to według producenta przykład sportowej elegancji wyróżniający się luksusowym designem. Charakterystyczne linie, stylistyka nadwozia, trójwymiarowa osłona chłodnicy oraz innowacyjne systemy oświetlenia to cechy szczególne właśnie dla klasy S. Nowa generacja samochodów klasy S została zaprezentowana w 1979 roku jako model W126.

Samochód używany Mercedes S - następca legendarnego W116

Wszystkie samochody klasy S cechują się czułymi, skutecznymi hamulcami. Na pewno wpływa na to wentylacja przednich tarczy hamulcowych oraz system ABS. Modele o większych pojemnościach wyposażano dodatkowo w zawieszenie hydropneumatyczne. Między modelem W116 a W126 można zauważyć istotne różnice. Przy progach zamontowano charakterystyczne listwy, lekkie nachylenie przedniej ściany samochodu nadało mu nieco bardziej aerodynamiczny kształt, a schowane pod maską wycieraczki korzystnie wpłynęły na współczynnik oporu powietrza. Opracowywanie tych innowacyjnych jak na tamte czasy rozwiązań zajęło producentom 8 lat. Wersja coupé pojawiła się w 1981 roku i oznaczono ją jako C126. 10 lat później na ulice wyjechał Mercedes W140. Samochód używany tej linii dostępny był w wariancie coupé lub jako luksusowa limuzyna. Model ten należał do największych produkowanych w latach 1999 - 1998. Ciekawostką jest, że wartość projektu Mercedesa W140 opiewała na kwotę miliarda dolarów. Do dziś uchodzi on za jeden z najbardziej komfortowych i wyróżniających się bardzo dobrze wyciszonym wnętrzem samochodów. Kiedy w 1998 roku okazało się, że przez swój rozmiar i wysokie zużycie paliwa nie spełnia on już oczekiwanych standardów, jako zastępca na rynku pojawił się model W220. Główną cechą odróżniającą oba modele była bardziej opływowa stylistyka młodszej wersji. Największym zaskoczeniem był jednak jego następca, czyli Mercedes W221. Można się tu dopatrywać inspiracji Maybachem. W oczy rzucają się szczególnie nowe zderzaki, aerodynamiczne progi oraz nieco zmodyfikowane wnętrze. Najmłodszym dzieckiem w rodzinie klasy S jest zaprezentowany w 2013 roku model W222. Do produkcji karoserii wykorzystano tutaj aluminium, wzrosły też nieco wymiary nadwozia, w wyniku czego auto nieznacznie zwiększyło swoją masę własną.

Mercedes S - Luksusowy Samochód Roku 2015

Klasa S wyróżnia się zastosowaniem wielu innowacyjnych rozwiązań. W modelu W140 po raz pierwszy zastosowano kilka nowinek z zakresu bezpieczeństwa, które dziś są absolutnie powszechne. Były to między innymi boczne poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka oraz podgrzewane wycieraczki. W roku 1999 w Stanach Zjednoczonych pojawiła się limitowana wersja Grand Edition, której wyprodukowano zaledwie 600 sztuk. Wszystkie egzemplarze były pokryte czarnym lakierem, a w środku znajdowała się kremowa tapicerka. Jest to jeden z najbardziej pożądanych modeli wśród kolekcjonerów. W 2014 roku zaprezentowano S klasę z nadwoziem coupé. Dla klientów dostępne są różne wersje, z których te najbardziej luksusowe posiadają między innymi reflektory ozdobione kryształkami Swarovskiego. Rekordzistą w historii całej klasy S okazał się model W222, który trafił do ponad 100 tysięcy klientów. W 2014 i w 2015 roku Mercedes S zdobył niezwykle prestiżowy tytuł World Luxury Car of the Year. Niedługo po tym wydarzeniu do klasy S dołączył model w luksusowej wersji cabrio. W samochodzie znajdują się aż cztery miejsca, a elektryczne złożenie dachu zajmuje około 20 sekund. Najsłabsza z dostępnych w tym modelu wersji napędowych to S500 z silnikiem o pojemności 4,7 l oraz mocy 455 KM.