Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mg-zt-front

MG ZT

MG ZT Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu MG ZT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dla wielbicieli marki Rover rok 2001 był z pewnością przełomowy. To właśnie wtedy światło dzienne ujrzał model Mg ZT, za którego sukcesem stoi brytyjska firma Morris Garages, należąca do koncernu MG Rover. W zamyśle miał on być sportową wersją jednego z flagowych samochodów koncernu z Birmingham - modelu Rover 75. Od swego pierwowzoru przejął między innymi charakterystyczny kształt nadwozia i układ przednich świateł. Auto prezentuje się bardzo interesująco i - jak na brytyjski przemysł motoryzacyjny przystało - wyjątkowo elegancko. Masywny przód i konstrukcja na pierwszy rzut oka mogą nie budzić skojarzeń z dynamiczną, sportową jazdą, ale - jak to w przypadku samochodów bywa - najważniejsze i decydujące o charakterze auta elementy i kluczowe podzespoły kryją się pod maską. Kierowcy, którym zależy na komforcie i dobrych osiągach, z pewnością docenią samochód używany Mg ZT. Do wykończenia wnętrza wykorzystano wysokiej jakości materiały i surowce, dzięki czemu auta komfortem użytkowania i przyjemnością z jazdy nie ustępują wielu modelom wytwarzanym współcześnie, choć były w produkcji od 2001 do 2005 roku.

Mg ZT - auto dla wymagających

Mg ZT było produkowane zaledwie przez 4 lata. Mimo to samochód ten zdążył zyskać popularność i przejść do historii motoryzacji jako model wyjątkowy pod wieloma względami. Nie doczekał się co prawda kolejnej generacji, ale za to w 2004 roku przeprowadzono facelifting pojazdu. W porównaniu do pierwowzoru zyskał wyraźnie dłuższy tył, plasujący go w pewnym stopniu w klasie eleganckich i luksusowych limuzyn. Charakterystyczny opływowy kształt oraz atrapa chłodnicy sygnalizują, że mamy do czynienia z samochodem ze sportowymi ambicjami. Za następcę auta uchodzi MG 7 produkowane już po przejęciu koncernu MG Rover przez Nanjing Automobile z Chin. Warto wspomnieć także o tym, co skrywa wnętrze tego zaskakującego samochodu. Kierowcy oczekujący najwyższej jakości z pewnością się nie zawiodą. Siedzenia pokrywa miękki welur lub naturalna skóra. Sporo jest także wstawek ze szlachetnych gatunków drewna, szczególnie w okolicach deski rozdzielczej i w drzwiach od strony kierowcy i pasażerów. Fotele są szerokie i wygodne, dzięki czemu nawet podczas długiej podróży nie będzie się odczuwać jej trudów. Także pasażerowie siedzący z tyłu nie mogą narzekać na brak komfortu, więc bez wątpienia auto można zarekomendować rodzinom. Decydując się na ten samochód używany, trzeba mieć jednak na uwadze, że marka Rover nie jest bardzo popularna na polskim rynku, co pociąga za sobą wiele konsekwencji. Trudno dostępne są na przykład części zamienne, a i mechaników znających się na naprawie aut produkowanych przez ten brytyjski koncern jest stosunkowo niewielu. Eksperci z zakresu motoryzacji zgodnie jednak twierdzą, że model jest bardzo solidny i przemyślnie skonstruowany, więc wszelkie naprawy dla wprawnych i znających się dobrze na swojej profesji fachowców nie powinny stanowić większego problemu. Trzeba także wspomnieć o stosunkowo wysokich kosztach eksploatacji - samochód pali dość sporo, więc raczej trudno polecić go osobom poszukującym ekonomicznych rozwiązań.

Gama silników Mg ZT i najważniejsze dane techniczne

Model Mg ZT jest dostępny w trzech wersjach - ZT 160, ZT 190 i ZT 260. Pierwsza z nich wyposażona jest w silnik V6 o pojemności 2,5 l, osiągający maksymalną moc na poziomie 159 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może rozwinąć maksymalną prędkość 208 km/h. Jeśli chodzi o średnie zużycie paliwa, to nie jest ono niestety małe i wynosi 9,3 l na 100 km. Wersja ZT 190 posiada silnik o tej samej pojemności, ale ma nieco lepsze osiągi: maksymalna moc na poziomie 190 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,7 s czynią ten wariant bardziej dynamiczną alternatywą. Ciekawa jest również wersja ZT 260, w której silnik został zapożyczony od legendarnego Forda Mustanga. Potężna jednostka napędowa V8 o pojemności 4,6 l dysponuje maksymalną mocą na poziomie 260 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 s. Pojazd z takim napędem może rozwinąć maksymalną prędkość 250 km/h. Gamę silników benzynowych uzupełnia jednostka R4 o pojemności 1,8 l, zaś silniki Diesla reprezentuje w przypadku tego modelu wersja R4 o pojemności 2 litrów. Zaliczane do segmentu E Mg ZT dostępne jest jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Dużym uznaniem wśród znawców motoryzacji cieszą się zastosowane w Mg ZT manualne skrzynie biegów opracowane przy współpracy z inżynierami bawarskiego koncernu BMW, choć auto dostępne jest także w wersji z przekładnią automatyczną. Bez wątpienia do największych zalet modelu należy elegancki wygląd i duży komfort jazdy. Choć produkcję tego samochodu zakończono w 2005 roku, wyposażono go w nowoczesne systemy multimedialne zaczerpnięte od BMW, które można modyfikować, wzbogacając je na przykład o funkcje takie jak Bluetooth, czy możliwość odtwarzania plików w formacie MP3. Jeśli chodzi o mankamenty, to można do nich zaliczyć niezbyt dobrą widoczność oraz wspomniane już wcześniej wysokie koszty utrzymania, napraw i eksploatacji. Summa summarum jest to jednak auto godne polecenia z uwagi na świetną jakość wykonania, niezawodność i ponadczasowy, elegancki wygląd.