Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mini-countryman-l-01.jpg

Mini Countryman

Gdy bawarski producent samochodów BMW rozpoczął w 2001 roku prace nad nową generacją klasyka, jakim jest Mini, marka z Monachium początkowo sprawdziła, z jakim odbiorem nabywców spotka się jej interpretacja modelu retro. Konstruktorzy ograniczyli się więc do dwudrzwiowej limuzyny o tradycyjnym kształcie nawiązującym do modelu z lat 50. XX wieku i zmodyfikowali go w nowoczesny sposób. Trzy lata po wprowadzeniu na rynek Mini w stylu retro, w 2004 roku, pojawiła się wersja kabrio. Dawne Mini z lat 50. XX wieku były natomiast dostępne w wielu wersjach nadwoziowych. Wprawdzie brytyjski producent wówczas nie oferował Mini jako kabrioletu, jednak wcześniej w programie w Wielkiej Brytanii obecne były modele o szerszym zastosowaniu użytkowym. W wariancie kombi proponowano model Mini Estate, który w 2007 roku również sprzedawano w wersji retro pod starą nazwą Mini Clubman. Pick-upa na bazie Mini, który został opracowany w latach 60. XX wieku, producent z Monachium nie mógł jednak odpowiednio zaprezentować. Dlatego w nawiązaniu do historii Mini przypadło mu miejsce modelu kombi z wydłużonymi, skrzydłowymi drzwiami z tyłu oraz bokami pokrytymi drewnem. W latach 1961-1969 do programu trafiła taka wersja Mini Countrymana.

W 2010 roku na rynek wprowadzono Mini Countrymana w wersji crossover

Pokrycie drewnem, które można było zamówić dla pierwszej generacji Mini Countrymana, nie było przewidziane we wznowieniu modelu w stylu retro. Jednakże zdaniem ekspertów marki do spraw reklamy nazwa nadawała się znakomicie dla nowego modelu Mini, który został zaprojektowany jako crossover. Inne modele z rodziny Mini uznawano przede wszystkim za pojazdy do użytku miejskiego, zatem Mini jako crossover miał wzbudzić skojarzenia z przyjemnością z jazdy w terenie. Historyczne określenie modelu Countryman doskonale wpisywało się w tę koncepcję. Podobnie jak pierwotna wersja, Mini Countryman nowej generacji opierał się na platformie standardowego modelu. Jednakże podwozie w Mini jako małym Sport Utility Vehicle (SUV-ie) zostało na tyle wydłużone, że pięciodrzwiowy Mini Countryman miał ponad 4 metry długości. Tym samym był to największy model Mini. Kolejną ciekawostkę stanowi fakt, iż Countryman z napędem benzynowym i Diesla w wersji o najwyższych osiągach wyposażony był opcjonalnie w napęd na cztery koła. W modelu początkowym auto z napędem benzynowym było miało moc 98 KM (72 kW), zaś odpowiednik z napędem Diesla osiągał moc 90 KM (66 kW).