Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Mini Countryman

Historyczny Mini Countryman produkowany od 1961 do 1969 roku

Gdy bawarski producent samochodów BMW rozpoczął w 2001 roku prace nad nową generacją klasyka, jakim jest Mini, marka z Monachium początkowo sprawdziła, z jakim odbiorem nabywców spotka się jej interpretacja modelu retro. Konstruktorzy ograniczyli się więc do dwudrzwiowej limuzyny o tradycyjnym kształcie nawiązującym do modelu z lat 50. XX wieku i zmodyfikowali go w nowoczesny sposób. Trzy lata po wprowadzeniu na rynek Mini w stylu retro, w 2004 roku, pojawiła się wersja kabrio. Dawne Mini z lat 50. XX wieku były natomiast dostępne w wielu wersjach nadwoziowych. Wprawdzie brytyjski producent wówczas nie oferował Mini jako kabrioletu, jednak wcześniej w programie w Wielkiej Brytanii obecne były modele o szerszym zastosowaniu użytkowym. W wariancie kombi proponowano model Mini Estate, który w 2007 roku również sprzedawano w wersji retro pod starą nazwą Mini Clubman. Pick-upa na bazie Mini, który został opracowany w latach 60. XX wieku, producent z Monachium nie mógł jednak odpowiednio zaprezentować. Dlatego w nawiązaniu do historii Mini przypadło mu miejsce modelu kombi z wydłużonymi, skrzydłowymi drzwiami z tyłu oraz bokami pokrytymi drewnem. W latach 1961-1969 do programu trafiła taka wersja Mini Countrymana.

W 2010 roku na rynek wprowadzono Mini Countrymana w wersji crossover

Pokrycie drewnem, które można było zamówić dla pierwszej generacji Mini Countrymana, nie było przewidziane we wznowieniu modelu w stylu retro. Jednakże zdaniem ekspertów marki do spraw reklamy nazwa nadawała się znakomicie dla nowego modelu Mini, który został zaprojektowany jako crossover. Inne modele z rodziny Mini uznawano przede wszystkim za pojazdy do użytku miejskiego, zatem Mini jako crossover miał wzbudzić skojarzenia z przyjemnością z jazdy w terenie. Historyczne określenie modelu Countryman doskonale wpisywało się w tę koncepcję. Podobnie jak pierwotna wersja, Mini Countryman nowej generacji opierał się na platformie standardowego modelu. Jednakże podwozie w Mini jako małym Sport Utility Vehicle (SUV-ie) zostało na tyle wydłużone, że pięciodrzwiowy Mini Countryman miał ponad 4 metry długości. Tym samym był to największy model Mini. Kolejną ciekawostkę stanowi fakt, iż Countryman z napędem benzynowym i Diesla w wersji o najwyższych osiągach wyposażony był opcjonalnie w napęd na cztery koła. W modelu początkowym auto z napędem benzynowym było miało moc 98 KM (72 kW), zaś odpowiednik z napędem Diesla osiągał moc 90 KM (66 kW).