Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-almera-l-01.jpg

Nissan Almera

Nissan Almera Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Almera, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nissan Almera to auto należące do segmentu samochodów kompaktowych. Model produkowano przez 11 lat począwszy od 1995 roku. Nissan zdecydował się na stworzenie dwóch generacji Almery. Poprzednikiem modelu był Nissan Sunny. Auto sprzedawano z trzema typami nadwozi - jednym z nich był sedan, zaś dwa pozostałe to hatchbacki w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Nissan Almera to godny zaufania model także jako samochód używany, co potwierdza 12. miejsce w teście bezawaryjności TÜV przeprowadzonym w 2007 roku. Ranking uwzględniał jedynie auta w wieku 8-9 lat; warto zaznaczyć, że pierwsza generacja Almery zdeklasowała w nim legendarnego Volkswagena Golfa i innych znaczących konkurentów.

Imponująca różnorodność wyposażenia

Nissan Almera pierwszej generacji zjechał z taśmy w 1995 roku. Auto było dostępne w siedmiu wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja GX, choć najskromniejsza, była chętnie doposażana przed nabywców, co sprawiało, że auto nie ustępowało modelom o bogatszym wyposażeniu. Tak też kupując Almerę jako samochód używany, warto zwrócić na to uwagę. Za wersję o bogatszym wyposażeniu uznawano GLX, a w ślad za nią średni typ S, który wzbogacono o dodatkowe elementy wnętrza. W wersji S producent zmienił także przedni zderzak, jednak trudno doszukać się innych znaczących zmian. Dużą różnicę można natomiast zauważyć w wersji usportowionej zwanej SR, która była rewolucyjna pod względem systemów hamowania. Zamiast powszechnych w wersjach sportowych bębnów hamulcowych, japoński producent postawił bowiem na tarcze hamulcowe na tylnych kołach. Wewnątrz model wyposażono w welurową tapicerkę, która w wersji 3D pojawiła się również na tylnych bokach pod szybami. Najbogatsza wersja wśród modeli nieusportowionych znana jako SLX dysponowała regulacją podświetlania deski rozdzielczej, a także podłokietnikiem w obrębie tylnych siedzeń. Wersja GTI posiadała natomiast obniżone zawieszenie oraz przyciemnione przednie szyby. Wewnątrz auto wyposażono w wygodniejsze fotele z welurową tapicerką, a pod względem estetycznym zmodyfikowano tarcze zegarów, zmieniając ich kolor na biały. Po trzech latach od wprowadzenia auta na rynek japoński producent poddał model faceliftingowi. Zmiany dotyczyły przede wszystkim aspektów estetycznych. Zmodyfikowano reflektory, światła tylne, osłonę chłodnicy oraz zderzaki. Nissan zdecydował się także na wymianę licznika przebiegu kilometrów na typ elektroniczny. Ponadto zmodyfikowane zostały przełączniki świateł przeciwmgielnych. W wersji hatchback producent przeniósł antenę zewnętrzną z przedniej części pojazdu na tył. Co więcej, poprawiono parametry bezpieczeństwa oraz zmodyfikowano zawieszenie. Po liftingu, oprócz wcześniej obecnych na rynku wersji wyposażenia, z taśmy zjechał typ X1R, który był produkowany wyłącznie na rynek japoński. W 2000 roku producent stworzył drugą generację modelu zwaną Nissan Almera N16. Auto sprzedawano z takimi samymi typami nadwozi, jak w przypadku pierwszej generacji. Samochód zjeżdżał z taśmy z trzema wersjami wyposażenia: podstawowa Visia, wzbogacona o komputer pokładowy Acenta oraz Tekna.

Silniki Nissana Almery

Nissan Almera pierwszej generacji wyposażony był w trzy silniki benzynowe do wyboru o pojemności 1.4, 1.6 oraz 2.0 GTI. Motory pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej od 156 do 210 km/h. Model zjeżdżał z taśmy również z napędem Diesla o pojemności 2 litrów. W usportowionej wersji SR auto wyposażono w silnik o pojemności 1.6 l i mocy 99 KM. Wprowadzona na rynku japońskim wersja X1R dysponowała silnikiem o mocy nawet 120 KM. Model drugiej generacji był dostępny z dwoma benzynowymi jednostkami do wyboru o mocy 90 i 114 KM, a także z turbodieslem o mocy 110 KM. W 2003 roku auto przeszło modernizację, która przyniosła lepsze osiągi. Silnik benzynowy o pojemności 1.5 l miał moc 98 KM, zaś wersja o pojemności 1.8 l mogła pochwalić się już 116 końmi mechanicznymi. Ponadto z taśmy zjechał model z silnikiem Diesla o mocy 82 KM, który zaczerpnięto od koncernu Renault. W późniejszym okresie na rynku pojawiła się także wersja z napędem Diesla o mocy aż 136 KM, która dostępna była z sześciobiegową skrzynią biegów. Dodatkowo motor dysponował systemem Common Rail.