Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Nissan Patrol Seitenansicht

Nissan Patrol

Nissan Patrol Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Patrol, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Samochód Nissan Patrol to jeden z najbardziej znanych i niezawodnych pojazdów terenowych świata, który wyszedł z pracowni japońskich inżynierów. Jego pierwsza wersja pojawiła się w latach intensywnego rozwoju motoryzacji transportowej średniego rozmiaru, czyli w 1951 roku. Podnosząca się z powojennych gruzów Europa miała już Volkswagena Transportera, zaś Azja goniła Amerykę i Wielką Brytanię pod względem samochodów terenowych. Przez ponad trzydzieści lat produkcji Patrol funkcjonował pod nazwą Datsun, podobnie jak inne modele firmy z Japonii. Początek lat 80. przyniósł jednak zmiany, które zaowocowały przemianowaniem marki na Nissan. Lata 80. to również rozpoczęcie swojego rodzaju nowożytnej ery w segmencie samochodów terenowych. To na ten okres właśnie przypadł intensywny rozwój technologii 4x4 właściwie u wszystkich liczących się firm samochodowych. Warto więc zwrócić uwagę na modele Nissana Patrola tworzone od 1984 roku. Pojazd ten w przedostatniej dekadzie XX wieku wciąż miał sylwetkę kanciaka, którą miłośnicy marki doskonale znają z czasów Datsuna. Ale lata 80. przyniosły jednak pewne zmiany, zwłaszcza stylistyczne i wyposażeniowe, wzrósł także poziom komfortu jazdy, a wnętrze zyskało unowocześniony wygląd. Taki stan, oczywiście z nowymi udoskonaleniami i niezbędnymi zmianami, trwał do 1997 roku, kiedy na rynek wkroczył Nissan Patrol GU - Y61 piątej generacji, szybko okrzyknięty mianem kultowego, który także dziś - jako samochód używany - jest obiektem pożądania wielu miłośników jazdy terenowej. Szósta generacja Patrola, produkowana od 2010 roku, wyznaczyła zupełnie nowy poziom luksusu i zaskoczyła zupełnie innym konceptem stylistycznym.

Nissan Patrol w piątej odsłonie - niezniszczalny wóz

Mało jest samochodów, które cechuje tak wyjątkowe przywiązanie i szczera miłość użytkowników. Tak właśnie jest z modelem Nissana Patrola z 1997 roku, który debiutując na rynku szybko pozostawił konkurentów w tyle. W warstwie stylistycznej wóz otrzymał nieco bardziej zaokrągloną sylwetkę. Zintegrowane zderzaki oraz nadkola, a także wyoblone krawędzie upodobniły go do wygodnych i modnych rodzinnych SUV-ów. Zmiany dotyczyły także reflektorów - już nie kanciaste, będące znakiem swoich czasów, ale zaokrąglone na rogach i subtelnie okalające złagodzoną atrapę chłodnicy. Kształt pojazdu zyskał wizualną lekkość, zaś tył powędrował lekko w górę. Przestronne wnętrze zostało wypełnione komfortowymi siedzeniami, a kokpit kierowcy zyskał przyjazną użytkownikowi konsolę centralną. W wyposażeniu znalazł się system ABS, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka boczne, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, wspomaganie kierownicy tak istotne podczas jazdy w terenie oraz ogrzewanie postojowe. To wszystko sprawia, że Nissan Patrol piątej edycji, jest propozycją, która nie traci na atrakcyjności.

Nissan Patrol piątej edycji - dane techniczne i spalanie

W piątej generacji Nissana Patrola inżynierowie zaproponowali dwa silniki benzynowe oraz cztery motory wysokoprężne. Warto przyjrzeć się nieco bliżej jednostce 4,5 l na benzynę. Miała ona moc 200 KM i bak o pojemności 90 litrów. Przy takich parametrach średnie spalanie na 100 km wynosiło około 16 litrów na setkę. Z kolei wśród silników Diesla egzemplarz o pojemności 2,8 l, który dawał moc 129 KM, na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym potrzebował 13 l oleju napędowego, zaś 3-litrowy Diesel generował zużycie na poziomie około 11,5 l/100 km przy mocy 160 KM. W pojazdach tych montowano cztero- i pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, ale w ofercie były także cztero i pięciobiegowe przekładnie manualne. Nissan Patrol piątej generacji występował jako trzy- lub pięciodrzwiowy SUV oraz jako dwu- lub czterodrzwiowy pickup. Jeśli chodzi o napęd, to w większości modeli był on przekazywany tylko na tylną oś z opcją uruchomienia napędu na wszystkie koła. Do dziś Nissan Patrol piątej edycji, której produkcja została uruchomiona w 1997, jest uznawany na stabilną, mocną i trudną do kompletnego wyeksploatowania terenówkę z charakterem. To pojazd o niezwykłej charyzmie, prawie niezniszczalny i świetnie radzący sobie w trudnym terenie.