Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-primera-front

Nissan Primera

Nissan Primera Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Primera, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nissan Primera jest samochodem osobowym średniej klasy, należącym do segmentu D. Produkowany był w latach 1990-2007 przez japoński koncern Nissan Motor Company, Limited. Wchodząc na rynek, Primera zastąpiła bardzo popularny dotychczas i ceniony za niezawodność model Bluebird. Samochód dostępny był w trzech wersjach nadwozia: jako zwrotny i świetnie sprawdzający się w miejskiej dżungli liftback, elegancki sedan oraz rodzinne, przestronne kombi. Model doczekał się trzech generacji, przy czym każda z nich cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem kierowców z Europy Zachodniej. Szczególnie wysokie współczynniki sprzedaży Nissan Primera osiągał w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i w Niemczech. W Polsce, po kilku latach od premiery, chętnie wybierany był także jako samochód używany, łączący w sobie niską awaryjność, tanią eksploatację oraz korzystną cenę zakupu. Miłośnicy czterech kółek docenili jego zwrotność, dobrą dynamikę oraz ekonomiczną jazdę nawet w warunkach miejskich. W 1990 roku, niedługo po swojej premierze, auto zdobyło drugie miejsce w prestiżowym konkursie Samochód Roku. Warto zaznaczyć, że dwie pierwsze generacje Nissana Primery sprzedawane były w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pod nazwą Infinity G20, zasilając flotę luksusowej marki wchodzącej w skład japońskiego koncernu motoryzacyjnego.

Nissan Primera - samochód sprawdzający się w każdych warunkach

Pierwsza generacja Nissana Primery oznaczona symbolem P10 produkowana była od 1990 do 1996 roku. Wyjątek stanowią modele z nadwoziem kombi, które trafiały do salonów do roku 1998. Auto posiadało napęd na przednie koła. Dostępne były wersje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub warianty wyposażone w czterobiegowy automat. Sedan oraz liftback posiadały dwuwahaczowe zawieszenie przednie. Nissan Primera w wersji kombi wyposażony był natomiast w zawieszenie oparte na pojedynczym wahaczu. Na rynek trafiły także modele P10 eGT z napędem na cztery koła. Druga generacja modelu oznaczona symbolem P11 została zaprezentowana w 1995 roku, przy czym w salonach europejskich samochód dostępny był od 1996. Rok później z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy Nissan Primera P11 z nadwoziem kombi. Należy zaznaczyć, że prace nad drugą generacją auta trwały już od 1991 roku, przynosząc doskonały rezultat. Generacja P11 okazała się jeszcze mniej awaryjna i bezproblemowa w eksploatacji od swojej poprzedniczki. W 1999 roku model przeszedł facelifting, zmieniający klasyczną stylistykę auta i proponujący ciekawy design, przyciągający uwagę kierowców. Zaokrąglono przód i tył samochodu, zwiększono jego gabaryty. Zmianie uległo także wyposażenie. Obszerne i uporządkowane auto wykończone materiałami odpornymi na eksploatację odniosło jeszcze większy sukces niż Nissan Primera I, stąd też świetnie się sprawdzi jako samochód używany. Produkcja Nissana Primery P11 zakończona została dwa lata po przeprowadzeniu faceliftingu. Po przejęciu koncernu Nissan przez Renault swój debiut miała Primera trzeciej generacji. W odróżnieniu od poprzedników Nissan Primera III nie doczekał się bliźniaczego, luksusowego odpowiednika Infinity.

Elegancja w parze z bezawaryjnością - Nissan Primera III

Pod maską Primery I kierowcy mogli znaleźć jeden z pięciu rodzajów silników benzynowych lub jednostkę wysokoprężną o pojemności 2.0. Samochody drugiej generacji wyposażone były w jednostki benzynowe o pojemności od 1.6 do 2.0, posiadające w zasadzie dożywotnio pracujący łańcuch rozrządu. Dostępne były także egzemplarze z silnikami Diesla 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Trzecia generacja wyposażona została w silniki benzynowe o pojemności od 1.6 do 2.5 lub jednostki wysokoprężne o mocy o pojemności od 1.9 do 2.2, dzięki czemu nawet na rynku wtórnym można znaleźć używaną Primerę, która doskonale dopasuje się do potrzeb przyszłego właściciela. Warto zaznaczyć, że samochody, które zjechały z taśmy produkcyjnej po 2001 roku, zaskakiwały bardzo oryginalną stylistyką oraz ciekawym designem wnętrza. Na uwagę zasługują przede wszystkim zegary, które zostały umieszczone na środku deski rozdzielczej. Innowacją było także wprowadzenie kamery cofania. Auto zyskało ponadto jeszcze lepszą stabilność oraz doskonałe parametry podczas hamowania, przez co zostało uznane za bezpieczny model sprawdzający się nie tylko podczas jazdy w warunkach miejskich, ale także na długich dystansach. Należy też wspomnieć, że Primera P12 zaskakuje przestronnym wnętrzem oraz pojemnym bagażnikiem, które gwarantują niesłychany komfort małych i dużych podróży.