Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-agila-l-01.jpg

Opel Agila

Opel Agila Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Agila, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Agila to samochód klasy A, którego premiera miała miejsce podczas salonu Geneva Motor Show w 2000 roku. Główną konkurencję microvana, produkowanego przez amerykański koncern General Motors, stanowią Kia Picanto, Toyota Aygo, Fiat Panda i Hyundai i10. Na rynku wtórnym samochód używany można spotkać w kilku wariantach, zarówno jeśli chodzi o wersje silnika, jak również design. Niemal identyczną konstrukcją jak Agila cechuje się Suzuki Wagon R, w przypadku pierwszej generacji pojazdu oraz Suzuki Splash - odpowiednik drugiej generacji, wypuszczonej na rynek w 2008 roku. Następcą Opla Agili jest produkowany od 2015 roku Opel Karl.

Mały, tani, optymalny?

Pierwszy egzemplarz Opla Agili zjechał z taśm montażowych w 2000 roku, tuż po swojej premierze w Genewie. Auto produkowane było jedynie w polskiej fabryce Opla znajdującej się w Gliwicach. Pierwszy facelifting miał miejsce w 2003 roku. Delikatnie zmieniono wygląd zewnętrzny pojazdu, a dodatkowo silniki benzynowe zostały wyposażone w system Twinport. W modelu uwagę przyciągają duże, dosyć kanciaste światła oraz zewnętrzne listwy ochronne na bocznych drzwiach, których wykorzystanie wpływa na wizualne złagodzenie stylistyki małego Opla. Premiera drugiej generacji pięciodrzwiowego microvana oznaczonego symbolem B miała miejsce w 2007 roku, czyli w momencie zakończenia produkcji modelu A. Już rok później zakłady Opla w węgierskim Esztergomie opuściły pierwsze egzemplarze drugiej generacji. Tym razem Opel Agila zyskał na długości, zbliżając się do aut z segmentu B. Samochód używany tej marki często jest wybierany przez kierowców, którzy poszukują tanich rozwiązań, solidnie spisujących się w warunkach miejskich. Atutem modelu, mimo jego niewielkich rozmiarów, jest większa przestrzeń niż w porównywalnych autach wyższego segmentu. Samochód docenią użytkownicy, którzy za kierownicą lubią wysokie umiejscowienie. Także wyżsi pasażerowie, ze względu na wygodne, wysokie siedziska, nie powinni narzekać na brak miejsc wewnątrz pojazdu. Na komfort jazdy przede wszystkim wpływają mały promień zawracania oraz całkiem spora powierzchnia przeszklona. Materiały wykorzystane we wnętrzu nie są może najwyższej jakości, jednak na uwagę zasługuje wyjątkowo ergonomiczna deska rozdzielcza. Bagażnik, którym dysponuje Opel Agila, ma pojemność 250 litrów, którą można powiększyć o dodatkowe 1000 litrów. W zależności od wersji wyposażenie samochodu może obejmować ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, immobiliser czy poduszkę powietrzną dla kierowcy. Najlepiej wyposażoną Agilą na rynku była wersja Enjoy.

Opel Agila - maluch z wielkim sercem

Opel Agila A dostępny jest w jednej z trzech wersji silnikowych. Są to dwie jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na czterocylindrowy motor 1.2 Ecotec o mocy 75 KM, który gwarantuje niewielkie zużycie paliwa (na poziomie 4,5 l na setkę) i dobrą dynamikę. W 2005 silnik zyskał dodatkową moc, która ostatecznie zamknęła się w 80 KM. Słabsza, trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.0 posiadała początkowo 58 KM, zaś po liftingu - 60 KM. Z kolei silnik Diesla CDTI miał bezpośredni wtrysk paliwa common rail i cechował się pojemnością 1.3 oraz mocą 70 KM. Jest to konstrukcja pochodząca prosto z fabryki Fiata, którą można znaleźć również w takich modelach włoskiego producenta jak Panda i Fiat 500. Specjaliści w dziedzinie motoryzacji cenią Agilę za wysoką trwałość. Ze względu na prostą konstrukcję nie należy ona do samochodów awaryjnych. Ewentualne naprawy i eksploatacja nie powinny narazić na duże koszty właścicieli tego microvana, czego zasługą są niskie ceny zamienników. Zawieszenie samochodu składa się z kolumn MacPhersona z przodu, natomiast z tyłu umiejscowiona jest sztywna oś wyposażona w drążki Panharda, sprężyny śrubowe i amortyzatory. Ponadto Opel Agila cechuje się napędem na przednie koła oraz pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub czterobiegowym automatem. Opel Agila drugiej generacji co prawda nie brał udziału w testach zderzeniowych Euro NCAP, jednak bliźniacza wersja Suzuki Splash zdobyła w tym sprawdzianie cztery gwiazdki, co w przypadku samochodów miejskich uznawane jest za naprawdę dobry wynik.