Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-astra-f-front

Opel Astra F

Opel Astra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Astra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Astra F to kompaktowe auto, które zjeżdżało z taśmy od 1991 roku. Samochód został stworzony przez General Motors, jednak produkowano go pod szyldem Opla. Model trafił na rynek jako następca legendarnego Opla Kadetta, który królował na rynku od kilku dekad. Produkcję Kadetta rozpoczęto jeszcze przed wojną, zaś po jej zakończeniu wznowiono sprzedaż modelu, tworząc aż pięć generacji. Producent zdecydował się jednak na odświeżenie wizerunku w segmencie aut kompaktowych, a Opel Astra F doskonale spełnił to ambitne zadanie. Mimo odmłodzonego designu oraz nowego wyposażenia Astra F uważana jest za kontynuację Kadetta. Ze względu na to, że ostatnią generację poprzednika oznaczono literą E, producent konsekwentnie dodał do nazwy Astra kolejną literę alfabetu. Niekiedy auto określane jest jednak mianem Astra I w celu podkreślenia odrębności od poprzednika. Już rok po rozpoczęciu produkcji Opel Astra F został nagrodzony w Plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1992, w którym pojazd zdobył drugie miejsce. Opel Astra F uważany jest za pierwszą generację modelu, który produkowany jest do dziś. Pod koniec produkcji auto trafiało do sprzedaży pod nazwą Opel Astra Classic. Ciekawostkę stanowi fakt, iż zmiana nazwy zbiegła się ze zmianą miejsca produkcji - w 1998 przeniesiono ją do Gliwic.

Bezpieczeństwo i bogate wyposażenie Opla Astry F

Gdy w 1991 roku auto trafiło na rynek, w ofercie były trzy typy nadwozia: hatchback, sedan i kombi. Samochód dysponował napędem na przednią oś. W 1994 roku koncern zdecydował się na wprowadzenie pierwszych modyfikacji. Najbardziej zauważalne były zmiany osłony chłodnicy, a także koloru kloszy kierunkowskazów. Pod względem wnętrza zmodyfikowano wzór tapicerki, a także zamontowano kierownicę o nowym kształcie. Osoby, które rozważają zakup Opla Astry F jako samochodu używanego, często zwracają uwagę na bogate wyposażenie auta. Za podniesienie komfortu jazdy odpowiada wspomaganie kierownicy i komputer pokładowy. Producent wyposażył auto w elektrycznie podgrzewane lusterka, a także elektrycznie podnoszone szyby. Co więcej, samochód był dostępny z podgrzewanymi fotelami i klimatyzację. Charakterystycznym elementem zewnętrznego designu są bez wątpienia spryskiwacze reflektorów. Fanom gadżetów spodobał się odrębny wyświetlacz do radia, na którym widać datę, godzinę oraz temperaturę na zewnątrz samochodu. Ten innowacyjny system szybko podchwyciła konkurencja - wkrótce pojawił się u Peugeota i Renault. Nie ulega wątpliwości, że w Astrze F położono duży nacisk na bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Producent wyposażył auto w system ABS oraz poduszki powietrzne. Wśród mechanicznych zabezpieczeń na wypadek kolizji warto wspomnieć o strefach kontrolowanego zgniotu i belkach zapewniających wzmocnienie drzwi. W ślad za Kadettem, Astra również wyprodukowana została w wersji sportowej, która trafiła na rynek wkrótce po debiucie Astry F i była produkowana od 1992 do 1995 roku. W oficjalnej nomenklaturze model ten spotykany jest jako Astra GSi. Poza bogatym wyposażeniem dostępnym w standardzie producent zadbał również o sportowe siedzenia, felgi i grill.

Silniki benzynowe i Diesla montowane w Oplu Astrze F

Opel Astra F wyposażony był w benzynowe czterocylindrowe silniki, a także jednostki Diesla. Napęd za każdym razem zlokalizowany był poprzecznie w przedniej części pojazdu. Silniki benzynowe wyposażono w jeden lub dwa wałki rozrządu. Pojazd dysponował bogatą paletą jednostek napędowych. Wśród benzynowców można było wybierać spośród jednostek o mocy od 60 do 150 KM. Modele napędzane silnikiem Diesla dostępne były także w wersji turbo. Opel Astra F zjeżdżał z taśmy z jednostkami wysokoprężnymi o mocy w przedziale od 57 do 82 koni mechanicznych. Sportowa wersja auta znana jako Astra GSi produkowana była z motorami o mocy od 115 do 150 KM. Najmocniejsza wersja osiągała prędkość maksymalną do 216 km/h, a do setki rozpędzała się w jedynie 8 sekund. Z pewnością ta odsłona Astry to ciekawa propozycja dla osób ceniących dynamiczną jazdę.