Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-astra-j-l-01.jpg

Opel Astra J

Opel Astra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Astra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Astra J to kompaktowy samochód osobowy produkowany pod niemiecką marką przez koncern General Motors. Jest IV generacją modelu Astra. Auto znacząco różni się od swoich poprzedników, zarówno designem, jak i rozwiązaniami technicznymi. Jako samochód używany cieszy się ogromną popularnością i jest jednym z faworytów wśród kompaktów na rynku wtórnym. Pojazd dostępny jest w trzech wersjach nadwozia: jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Ostatni wariant doskonale sprawdza się jako auto rodzinne. Należy pamiętać, że model wyróżnia się także bezpieczeństwem. Potwierdzeniem jest pięć gwiazdek otrzymanych w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dużo miejsca zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie oraz przestronny bagażnik o pojemności dochodzącej do 1550 litrów gwarantują komfort podróżowania. Na uwagę zasługuje ponadto ciekawie zaprojektowane wnętrze oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe odporne na eksploatację. Opel Astra J został zbudowany na płycie podłogowej Delta, montowanej również w Chevrolecie Cruze. Do największych konkurentów modelu zalicza się Forda Focusa, Hondę Civic, Peugeota 308, Renault Megane oraz Volkswagena Golfa VI i VII generacji. Warto pamiętać, że Opel Astra J zajął trzecie miejsce w prestiżowym plebiscycie Europejski Samochód Roku 2010, plasując się tuż za Volkswagenem Polo V oraz Toyotą iQ.

Opel Astra J - ciekawy design i bogate wyposażenie

Opel Astra IV zadebiutował we wrześniu 2009 roku podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem. W niemieckich salonach auto pojawiło się w grudniu tego samego roku, zaś w Polsce nowe egzemplarze dostępne były niewiele później. Początkowo model proponowany był jedynie w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka. Rok po premierze do oferty dołączył wariant kombi, a w 2011 roku w sprzedaży pojawił się również sedan. W połowie 2012 roku samochód przeszedł drobną modernizację, zyskując nowe zderzaki oraz grill. Dodano także silnik Diesla 2.0 BiTurbo CDTI. Kolejnemu faceliftingowi auto zostało poddane w 2014 roku. W standardowym wyposażeniu znalazł się siedmiocalowy ekran dotykowy ze zaktualizowaną nawigacją i zmodyfikowanym systemem audio. Pojawiły się LED-owe światła do jazdy dziennej oraz półskórzane fotele w kokpicie. W tym samym roku producent zaprezentował także Astrę OPC Extreme - samochód będący wyczynowym modelem wyścigowym, posiadającym jednocześnie homologację drogową. Rok później Opel Astra J został zastąpiony przez model V generacji.

Prosta konstrukcja, która zapewnia bezproblemową i bezpieczną jazdę

Opel Astra J jest autem posiadającym dość nieskomplikowaną konstrukcję, co gwarantuje bezproblemową eksploatację. Z tego względu kierowcy chętnie sięgają po samochód używany. Dostępność niedrogich części zamiennych oraz niskie koszty serwisowania to najczęściej wymieniane atuty tego modelu. Zaletą Astry IV jest doskonale zestrojone podwozie, zapewniające świetne właściwości jezdne. Wysokiej jakości amortyzatory dobrze sprawdzają się nawet na wyboistych drogach. Zaletą jest także prosta konstrukcja podwozia. Z przodu zamontowano kolumny McPhersona, z tyłu pojazd wyposażony został w belkę skrętną. Opel Astra J został wyposażony w 20 wersji jednostek napędowych. Dla miłośników spokojnej jazdy optymalne będą ekonomiczne silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 oraz 1,6 litra. Osoby preferujące bardziej dynamiczną jazdę mogą natomiast wybrać motor 1.6 z turbodoładowaniem. Na rynku spotykana jest także jednostka o pojemności 2 litrów, niemniej jednak jest ona zarezerwowana dla wersji OPC. Warto dodać, że w 2012 roku pojawił się 140-konny silnik 1.4 przystosowany do zasilania LPG. Z kolei od początku kolejnego roku Astra IV generacji proponowana była z nowoczesnym silnikiem benzynowym SIDI o pojemności 1,6 litra oraz mocy 200 KM. Wyposażony w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, do dziś uznawany jest za jeden z najbardziej niezawodnych motorów jakimi dysponował Opel Astra J. Na uwagę zasługują ponadto jednostki wysokoprężne, wyróżniające się oszczędną eksploatacją oraz doskonałą kulturą pracy. Największym zainteresowaniem kierowców cieszy się silnik Diesla 1.7, spalający średnio 6 litrów paliwa na 100 km. W autach sprowadzanych z zagranicy można także spotkać dwulitrowe, zasilane olejem napędowym motory, które zapewniają doskonałe osiągi.