Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-calibra-back

Opel Calibra

Opel Calibra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Calibra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Calibra to samochód sportowy produkowany od 1990 do 1997 roku przez koncern General Motors. Przez siedem lat z taśmy produkcyjnej zjechało blisko ćwierć miliona egzemplarzy, z czego niemal połowa trafiła na rynek niemiecki. Następca Opla Manty został zaprojektowany przez Erharda Schnella i w założeniach miał stanowić usportowioną wersję Vectry A, z którą dzielił zawieszenie, płytę podłogową oraz niektóre elementy wyposażenia wnętrza. Warto dodać, że nowością wśród samochodów Opla były sportowe, ergonomiczne fotele, gwarantujące wysoki komfort jazdy. Tym, co wyróżniało Calibrę, był bardzo niski współczynnik oporu aerodynamicznego, osiągnięty między innymi dzięki sportowej sylwetce z linią boczną przypominającą klin, ostro opadającą powierzchnią tylnej szyby i wyjątkowo wąskimi reflektorami. Innowacyjna w latach 90. forma sprawia, że Calibra jest coraz częściej uważana za klasykę i jeden z najciekawszych modeli w ofercie Opla. Dostępność oraz niskie ceny powodują, że samochód używany jest obecnie obiektem poszukiwań koneserów motoryzacji, którzy gustują w ponadczasowych i jednocześnie nieszablonowych autach. Model ten, czasem nazywany "małym niemieckim Ferrari", zapewnia ponadto komfort jazdy kierowcy oraz pasażerom. Dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu, znakomite wyciszenie oraz pojemny kufer, z imponującą przestrzenią bagażową (od 300 litrów do blisko 1000 litrów po złożeniu tylnych foteli) oraz bogate wyposażenie to tylko nieliczne z szeregu jego atutów. Należy dodać, że na Wyspach Brytyjskich Opel Calibra sprzedawany był pod nazwą Vauxhall. Z kolei na rynek australijski trafił pod szyldem Holden.

Ponadczasowy design podbijający serca fanów motoryzacji

Opel Calibra zaprezentowany został w 1989 podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie i już w chwili debiutu zdobył nagrodę za ciekawy design. Seryjna produkcja samochodu rozpoczęła się rok później. W 1991 roku z fabryki Opla wyjechało blisko 70 tysięcy sztuk tego niezwykłego samochodu, który z wielkim rozmachem podbił europejski rynek motoryzacji. Zainteresowanie z jakim spotkała się Calibra spowodowało, że w 1993 roku do oferty dołączyła nowa kolorystyka karoserii oraz tapicerki. Rok później auto przeszło facelifting obejmujący jedynie niewielkie, kosmetyczne modyfikacje. Znak firmowy został przeniesiony z maski na wlot powietrza, udoskonalono wnętrze, a także wprowadzono kilka innowacji technologicznych. Dodano nowe silniki - 136-konny ECOTEC o pojemności 2 litrów oraz 170-konny ECOTEC o pojemności 2,5 litra. Pojawiły się także motory sprzedawane z napędem na cztery koła. Opel Calibra doczekał się także wielu serii limitowanych, różniących się od standardowych wysokością zawieszenia, układem wydechowym, pakietem spoilerów oraz takimi detalami wyposażenia jak aluminiowe felgi, klamki i listwy w kolorze nadwozia czy tabliczka na popielniczce. Należy pamiętać, że sportowy Opel Calibra brał udział w wyścigach samochodowych ITC. W 1996 roku - prowadzony przez Keke Rosberga, Manuela Reutera oraz Johna Wintera - zdobył mistrzostwo w kategoriach najlepszy team oraz najlepszy kierowca. Rok później auto zostało wycofane z produkcji, a jego miejsce zajęła zaprojektowana przez studio Bertone Astra Coupé.

Opel Calibra - dla miłośników ostrej jazdy

Opel Calibra, pomimo sportowego zacięcia, wyróżnia się prostą i stosunkowo niedrogą w eksploatacji konstrukcją. Z przodu zastosowano wahacze poprzeczne oraz kolumny MacPhersona, zaś z tyłu - wahacze skośne i sprężyny śrubowe. W samochodach z napędem na cztery koła występuje natomiast zawieszenie wielowahaczowe. Najmocniejszą jednostką dostępną w Calibrze jest produkowany od 1992 roku 204-konny, turbodoładowany motor o pojemności 2 litrów, który rozwija prędkość maksymalną sięgającą 245 km/h i przyspiesza do setki w czasie krótszym niż 7 sekund. Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się również samochód używany z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM, pozwalający osiągnąć kompromis między dynamiczną jazdą i stosunkowo oszczędnym spalaniem. Koneserzy motoryzacji nie przejdą także obojętnie obok jednostki o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM, rozpędzającej auto do 240 km/h. Większość modeli Opla Calibry wyposażonych było w pięciostopniową skrzynię biegów. Wersja Turbo, posiadająca napęd 4x4, dostępna była ze skrzynią o sześciu przekładniach. Miłośnicy spokojniejszej, komfortowej jazdy bez problemu znajdą natomiast auto z czterostopniowym automatem.