Znajdź używane Opel Insignia motocykle na AutoScout24

Opel Insignia

Pierwsza generacja Opel Insignia zostaje przedstawiona w 2008 roku

Kiedy marka Opel, niemiecka córka General Motors, zaprezentowała w 2003 roku na międzynarodowej wystawie samochodów we Frankfurcie pojazd o nazwie Opel Insignia, debatowano w siedzibie firmy w Rüsselsheim, a także w koncernie matce w USA o projekcie V8, limuzynie wyższej klasy w typie coupé. Planów jednak zaniechano. W obliczu pojawiającego się kryzysu przemysłu samochodowego ważniejszym wydawało się móc zaoferować atrakcyjny model w klasie średniej. Potrzebny był następca serii produkcyjnych Opel Vectra i Opel Signum. W 2008 roku ruszyła w końcu produkcja seryjna nowego modelu klasy średniej. Pojazd koncepcyjny z 2003 nazwany Opel Insignia stał się natychmiastowo nadzieją dla producenta, nad którym wisiała kryzysowa wizja upadłości.

Opel Insignia produkowany jest w dwóch wersjach limuzyn i jako kombi

Opel Insignia o długości 4,90 metra i szerokości 1,86 metra został skonstruowany na bazie płyty podłogowej, która była użyta przez General Motors do różnych modeli ich marek Buick czy Chevrolet. Podobnie rzecz miała się z Oplem Insignia – został on również stworzony przekształconego pomysłu z powodzeniem stosowanego w propozycjach innych marek. W Europie Opel Insignia pojawił się na rynku w dwóch opcjach, jako limuzyna z nadwoziem typu hatchback i jako limuzyna sedan. Około pół roku od wprowadzenia go na rynek, na początku 2009, pojawiła się także wersja kombi Opla Insignia. Duża zmiana w nazewnictwie: wersje kombi, zazwyczaj nazywane w modelach Opla słowem Caravan, tu otrzymały nazwę Tourer.

Opel Insignia na benzynę, w sześciu poziomach wydajności

Opel Insignia był oferowany w sześciu poziomach wydajności z silnikiem o zapłonie iskrowym normy Euro 5. Producenci z Rüsselheim jako model podstawowy skonstruowali Opla Insignię z silnikiem 1,6-litrowym, który można było nabyć z turbodoładowaniem lub bez i który osiągał moc do 132 kW (180 KM). Producent podawał średnie zużycie na poziomie 7,7 litra, co odpowiadało produkcji CO2 i substancji szkodliwych na poziomie 188 g/km. Przy czterocylindrowcach przewidywano dwa silniki o pojemności skokowej 1,8- i 2,0-litry o mocy do 162 kW (220 KM). Wersja V6 z optymalnym silnikiem oferowała do 239 kW (325 KM) i przyspieszała samochód Opel Insignia do 250 km/h. Według danych producenta Opel Insignia z tym silnikiem zużywał podczas łącznego pomiaru 11,4 litra, co odpowiadało produkcji dwutlenku węgla na poziomie 268 g/km.

Silniki Diesel w modelu Opel Insignia

Producent Opla oferował w tej klasie pojazdów samozapłonowiec o pojemności skokowej na poziomie dwóch litrów. Obok dwóch ecosilników zbudowanych tak, by jak najmniej szkodzić środowisku, oferowane były także wśród Diesli standardowe mechanizmy napędowe. Model początkowy został przedstawiony z agregatem Common-Rail o mocy 81 kW (110 KM), który tak jak większe modele o mocach 96 kW (130 KM) i 118 kW (160 KM) przy średnim zużyciu około 5,8 litra wydzielał dobre 154 g/km CO2. Mechanizmy napędowe eco w Oplu Insignia w klasach o mocach 96 kW (130 KM) jak i 118 kW (160 KM) zużywały średnio 5,2 litra (136 g/km CO2).