Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-signum-l-01.jpg

Opel Signum

Opel Signum Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Signum, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Signum jest samochodem osobowym klasy średniej zaliczanym do segmentu D. Produkowany był w latach 2003-2008 przez amerykański koncern General Motors. Auto uważane za następcę Opla Omegi zbudowane zostało na płycie GM Epsilon wykorzystywanej do produkcji Vectry C, z którą łączy go wiele podobieństw, w tym także niemal identyczny zarys przedniej części nadwozia. Dzięki temu Signum, dostępny wyłącznie w wersji hatchback, uważany jest za synonim przestronności i komfortu jazdy zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. Model charakteryzuje się napędem na przednie koła. Do dziś na rynku wtórnym można znaleźć samochód używany zarówno z pięcio- i sześciostopniową manualną przekładnią, jak i z automatem dysponującym pięcioma i sześcioma biegami. Przednie zawieszenie skonstruowane jest w oparciu o tradycyjne kolumny MacPhersona. Z tyłu natomiast znajduje się oś wielowahaczowa. Warto dodać, że w testach zderzeniowych Euro NCAP samochód otrzymał 4 gwiazdki, co jednocześnie klasyfikuje go jako bezpieczny model, doskonały dla miłośników dynamicznej jazdy.

Bogate wyposażenie w standardzie

Historia Opla Signum sięga 1997 roku, kiedy podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowana została pierwsza, koncepcyjna wersja modelu. W 2001 roku General Motors odsłonił drugi prototyp luksusowego hatchbacka, co miało miejsce na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem oraz Bolonii. Dopiero dwa lata później zadebiutował jego wariant produkcyjny, który w tym samym roku pojawił się na rynku. W 2005 auto przeszło facelifting. W przedniej części nadwozia zamontowano nowe, bardziej zaokrąglone reflektory. Zmodyfikowano także zderzak oraz grill. Pojawiły się także nowoczesne biksenonowe reflektory adaptacyjne. Zmianie uległa ponadto atrapa chłodnicy. W kabinie zagościły materiały wykończeniowe wysokiej jakości, które skutecznie opierały się eksploatacji, dzięki czemu dziś bez problemu można znaleźć samochód używany, charakteryzujący się nie tylko doskonałym wyposażeniem, ale także bardzo dobrze utrzymanym wnętrzem. Z myślą o maksymalnej wygodzie kierowcy zamontowano natomiast bardzo komfortowy fotel Multi Contour, innowacyjny system stabilizujący tor jazdy oraz sterowany głosem zestaw głośnomówiący, łączący się z telefonem za pomocą technologii Bluetooth. Produkcja modelu zakończona została w 2008 roku. Opla Signum zastąpiła Insignia o równie nieszablonowym designie. Pojazd wyróżniał się na tle swoich konkurentów wyjątkowym komfortem oraz bogatym wyposażeniem sprawiającym, że uważany był za jedyny w swoim rodzaju luksusowy hatchback. Z myślą o kierowcach gustujących w wyjątkowo wygodnych samochodach zaprojektowano bardzo czytelny i doskonale zorganizowany kokpit o ciekawej, geometrycznej stylistyce. Należy podkreślić, że Opel Signum wyróżnia się niezwykle przestronnym wnętrzem, gwarantującym dużo miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny. Przy zajętej tylnej kanapie bagażnik dysponuje pojemnością równą 365 litrów, zaś po złożeniu oparcia tylnych foteli jego przestrzeń może wzrosnąć do spektakularnych 1410 litrów. Producent zadbał ponadto o bogatą gamę silników, dzięki którym auto jeszcze lepiej dopasuje się do potrzeb swojego właściciela.

Opel Signum - oryginalny samochód dla wymagających

Opel Signum wyposażony był w szeroką gamę silników benzynowych oraz w kilka typów jednostek wysokoprężnych. W pierwszej grupie największą popularnością wśród kierowców cieszył się 122-konny silnik ECOTEC o pojemności 1.8. Współpracujący z ręczną skrzynią biegów niesterowaną linkami jest ceniony przede wszystkim za umiarkowane spalanie i dobrą dynamikę, szczególnie w ruchu miejskim. Wśród jednostek benzynowych największą popularnością cieszą się motory o pojemności 2.8 V6 oraz 3.2 V6, gwarantujące znakomite osiągi. Miłośnicy spokojnej jazdy nie zawahają się natomiast przed wyborem jednostki 2.2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub prostego silnika o pojemności 1.8, wyróżniającego się doskonałą kulturą jazdy i niskim spalaniem. Fani Diesla podkreślają natomiast, że na uwagę zasługuje jednostka o pojemności 1.9 CDTI ECOTEC z układem common rail, wyróżniająca się bardzo dobrą kulturą jazdy, niskim zużyciem paliwa oraz wyjątkowo niską awaryjnością i niedrogą eksploatacją. Dla miłośników jednostek wysokoprężnych świetnym wyborem będzie motor o pojemności 2.0 DTI lub 2.2 DTI, charakteryzujący się prostą konstrukcją, dzięki czemu nie generuje wysokich kosztów eksploatacji. Na uwagę zasługuje także jednostka wysokoprężna o mocy 1.9 z common rail produkowana po 2004 roku. Do jej największych atutów zaliczyć można cichą pracę, dobrą dynamikę oraz niskie zużycie paliwa.