Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-vivaro-l-01.jpg

Opel Vivaro

Opel Vivaro Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Vivaro, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Vivaro to pojazd osobowo-transportowy, który niemiecka marka wprowadziła na rynek w 2001 roku. Do tej pory auto doczekało się dwóch generacji. Samochód z 2001 roku, podobnie z resztą jak jego następca, był łatwy w obsłudze i dawał wysoki komfort jazdy. Mimo pokaźnych gabarytów auto należało do łatwych w parkowaniu. Model tego typu, poza wysokim komfortem podróżowania, oferował też sporą przestrzeń pasażersko-bagażową, co stawiało go w rzędzie pojazdów doskonałych do transportu osób lub przewozu większej ilości przedmiotów. Dzięki temu Opel Vivaro mógł być minibusem, mieszczącym do dziewięciu osób i jeżdżącym na międzymiastowych dystansach, albo też pojazdem pomagającym w przeprowadzkach czy pomagającym przewozić zwierzęta domowe. To także idealne auto dla flot różnego typu firm kurierskich, remontowych, montażowych, ponieważ jego dająca się modelować przestrzeń stanowiła układ niezawodny, pozwalający na dopasowanie jej do bieżących potrzeb. Opel Vivaro pierwszej generacji w chwili debiutu miał łagodnie wspinającą się, krótką maskę i zwartą sylwetkę. Z tyłu mieściła się unoszona klapa bagażnika, która w pojeździe z drugiej edycji została zastąpiona drzwiami skrzydłowymi. Kolejna wersja modelu Vivaro trafiła do sprzedaży w 2014 roku i widać było po niej znaczne przemiany stylistyczne. Konstruktorzy z Opla przemodelowali frontową część samochodu, wyraźnie poszerzając i rozciągając atrapę chłodnicy oraz wyciągając w górę masywne reflektory. Zmodyfikowane zostały także burty, którym nadano klarowny profil. Obecnie Opel Vivaro to praktyczne rozwiązanie dla małych firm i dla rodzin z dziećmi.

Opel Vivaro pierwszej generacji - wygodny kampervan do podróżowania

Model Vivaro był dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Kombi Essentia L1H1, Tour Elegance, Tour Cosmo oraz Life Cosmo L1H1. Ten bestsellerowy pojazd - ponad 500 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy! - w wersji podstawowej miał zaimplementowane aktywne zawieszenie opierające się na kolumnie MacPhersona, co dawało możliwość stabilnej jazdy nawet po nie najlepszych drogach. Wszystkie cztery koła posiadały hamulce tarczowe, które w znacznym stopniu poprawiały precyzję i czas hamowania. Inżynierowie z Opla zastosowali w tym modelu także innowacyjny system ABS, który w elektroniczny sposób rozprowadzał siłę hamowania oraz posiadał układ wspomagający tę czynność, dzięki czemu Vivaro był jednym z najbardziej bezpiecznych i stabilnie zachowujących się samochodów w swojej klasie. Poza tym w wyposażeniu znalazły się takie udogodnienia jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz elektrycznie sterowane lusterka i poduszki powietrzne. Vivaro jest doskonały do tego, aby dokonywać w nim indywidualnych przeróbek, mających na celu stworzenie z tego auta komfortowego kampervana z przeznaczeniem do podróżowania. Takie działanie umożliwia ogromna przestrzeń, jaka powstaje po zdemontowaniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu. Wymiary te pozwalały na zainstalowanie nie tylko kanapy rozkładającej się na płasko, ale także drobnych, lecz bardzo praktycznych szafeczek i schowków oraz stolika. Możliwości jest naprawdę wiele - tyle co użytkowników, do których potrzeb auto wdzięcznie się dostosuje.

Opel Vivaro - dane techniczne i spalanie

Dla modelu Vivaro producent zaproponował aż siedem silników. Jeden benzynowy oraz sześć zasilanych olejem napędowym. Ten pierwszy to 2-litrowa jednostka V16, która cechowała się mocą 120 KM, zaś na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym zużywała około 10 l paliwa. Wśród Diesli warto wymienić silnik 1.9 dCi, który miał moc 100 KM i na dystansie 100 km spalał średnio 7,7 l, co stawiało go w rzędzie dość oszczędnych samochodów. Największym z gamy silników wysokoprężnych był silnik dCi o pojemności 2,5 l i mocy sięgającej 154 KM. Średnia konsumpcja oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym osylowała wokół 8,7 l. Silnikom tym towarzyszyły dwa rodzaje skrzyń biegów. Była to pięcio- i sześciostopniowa manualna skrzynia lub sześciobiegowa przekładnia Quickshift. Wersje z Dieslem, ze względu na oszczędne gospodarowanie paliwem, były znacznie bardziej popularne wśród kierowców.