Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-zafira-l-01.jpg

Opel Zafira

Opel Zafira Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Zafira, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Zafira zdecydowanie należy do najciekawszych propozycji amerykańskiego koncernu General Motors, nie tylko pod względem interesującego designu, ale także dość solidnego motoru jak na miejskie auto o tak sporym gabarycie. Debiutujący w 1999 roku Opel Zafira A miał swoje źródło w koncepcji kultowej Astry G, jednak jego fenomen polegał na wyjątkowo przestronnym wnętrzu mieszczącym aż siedem osób oraz znacznie skróconej masce, co w przypadku Opla było dość innowacyjnym zabiegiem. Przeprowadzony niedługo potem drobny facelifting był iskrą dla wizji projektantów, którzy z drobnych modyfikacji designu uczynili pomysł na zupełnie nowy model pojazdu i już w 2005 roku zaprezentowali światu solidnie przemyślany i stylowy wariant Zafiry, znany jako generacja B. Rodzinne auto zyskało dużo wyższe reflektory o przejrzystej strukturze, podniesiona została linia maski, a także dość znacznie zmodyfikowano jej ostateczny kształt, rezygnując z charakterystycznego dla pierwszej generacji poziomego załamania na rzecz subtelnej, pionowej linii wzdłuż klapy silnika. Opel Zafira B królował na miejskich ulicach przez niemal dekadę, by u schyłku 2014 roku ustąpić miejsca swojemu nowoczesnemu następcy trzeciej generacji, znanego także jako Zafira Tourer. Design najnowszej wizji kreatorów znacznie odbiegał od pierwotnej wersji pojazdu, a głównie za sprawą opływowych krawędzi bagażnika, łagodnych załamań po bokach auta oraz stylowej i bardzo subtelnej maski. Parametry techniczne pozostały bez zmian właściwie przez cały okres egzystencji Opla Zafiry, nie licząc drobnych modyfikacji czy epizodycznych zmian w mocy motoru.

Miejski desing

Produkowany przez amerykański koncern General Motors Opel Zafira jest swoistym hołdem projektantów dla dynamicznie zmieniających się na przestrzeni wieków tendencji motoryzacyjnych. Odważny krok w dziedzinie koncepcji pojazdu miejskiego przedstawiono światu w 1999 roku gdy z taśm produkcyjnych w Niemczech zjechał pierwszy Opel Zafira generacji A oparty na koncepcji połączenia auta miejskiego z pojemnościowym potencjałem samochodu dostawczego. Innowacyjna jak na owe czasy technologia Flex 7 - czyli możliwość schowania dwóch tylnych siedzeń w celu powiększenia bagażnika - zyskała głośną aprobatę krytyków, dzięki czemu już zaledwie sześć lat później śmiało wprowadzili na rynek drugą generację pojazdu, mocno inspirowaną faceliftingiem swojego pierwowzoru. Rok 2005 był także swoistym testem dla Opla Zafiry, bo jako maszyna o tak niebanalnych możliwościach musiał zmierzyć się z niemałą falą krytyki ze strony odbiorców, jednak szybko wprowadzona przez General Motors modernizacja z 2008 roku rozwiała wszelkie wątpliwości co do nietuzinkowego charakteru auta. Kompaktowy minivan w swojej drugiej odsłonie produkowany był przez kilka lat, odnosząc mniejsze lub większe sukcesy na arenie międzynarodowej, a w 2012 roku jego niemal kultową już odsłonę zastąpiono trzecią, najnowszą generacją modelu o stylowym i eleganckim designie. Swoją premierę Opel Zafira C miał w 2011 roku, pojawia się on na miejskich ulicach w niezmienionej formie po dziś dzień.

Nie tylko do miasta

Przestronne i komfortowe wnętrze, które jest główną cechą charakterystyczną Opla Zafiry, nabiera podwójnej wartości gdy w obok pojawiają się dość efektowne możliwości techniczne maszyny. Opel Zafira wyposażony jest w silniki o stosunkowo niewielkiej mocy, zwłaszcza w starciu ze swoją dość konkretną konstrukcją, choć właściwe użytkowanie i odpowiednia konserwacja z pewnością pozwolą cieszyć się trwałym, rodzinnym autem bez większych usterek. Popularny w Zafirach motor 2.0 w wersjach wysokoprężnych konkuruje z mniejszym 1.6 w benzynie, jednak ostateczne rozstrzygnięcie starcia pozostaje kwestią mocno subiektywną, uzależnioną od indywidualnych preferencji posiadacza auta. Zwolennicy niskiego spalania zdecydowanie częściej decydują się na kultowego Diesla, który w agresywnych warunkach miejskich faktycznie potrafi miło zaskoczyć amatora przestronnych, rodzinnych aut. Samochód używany w wersji kompaktowego minivana dodatkowo zaskakuje swoją funkcjonalnością i... przyjemnym wyglądem, bowiem znane dotychczas dawne wersje rodzinnych aut albo przerażały długą i nieporęczną linią nadwozia, albo nie spełniały w zupełności wysokich wymagań rodzin z dziećmi. Opel Zafira zarówno w wersji A, jak i B dzielnie dotrzymuje kroku swojemu następcy produkowanemu od 2012 roku i stale podbija serca miłośników motoryzacji technologią Flex 7, która umożliwia dowolne manewrowanie ostatecznym rozmiarem wnętrza auta poprzez złożenie bądź rozłożenie dwóch tylnych siedzeń. Zafira posiada także dość bogato wyposażony kokpit, który jednak czasami przysparza nieco zakłopotania przez sporą ilość przycisków i stosunkowo niewielki wyświetlacz. Jednak już krótka, acz dokładna analiza panelu gwarantuje zadowolenie z jego w rzeczywistości prostej obsługi. Opel Zafira jako miejski samochód cieszy się niewygórowaną ceną, a także zaskakująco niewysokim kosztem utrzymania, dlatego sprawdza się nie tylko jako auto rodzinne, ale również jako maszyna o charakterze dostawczym czy dalekobieżnym.